Gå til innhold

Jeg gir opp! Tror jeg er dømt til å være fru venneløs


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært på barselgrupper og babytreff, men ingen har noen gang snakka til meg og når jeg har snakka til de har jeg bare fått korte ja og nei tilbake.

Arrangerte idag en tur for mammaer med babyer og mange sa de skulle komme og kanskje skulle komme. Jeg dro opp dit vi hadde avtalt, men ingen kom så da gikk jeg tur alene. Nok en gang ...

 

Er medlem i en babygruppe på facebook og nå var det blitt invitert til et lukka arrangement med tur og kafèbesøk, men jeg fikk ingen invitasjon.

 

Har ei venninne og det er jeg evig takknemlig for, men jeg treffer ho ikke å ofte så utenom det sitter jeg hjemme alene hver dag ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre. Og sikkert enda fler. Det er ikke lett å få venner på nytt sted i alle fall, skal jeg love dere. Og som voksen mor og kone kan man ikke gå ut og lete seg guttevenner heller, selv om man i hele sitt unge liv bare gikk over ens med gutter. Damene her jeg bor og i barselgruppa er veldig private av seg. Vil ikke slippe inn noen nye. Jeg bor flere timer fra de to jentevennene jeg har, og merker vi glir fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Frekt! Ikke gidd å vær med i de gruppene mer.. Hvis du vil ha noen å skrive med iallfall, så kan du bare sende meg melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noen nære venner rett rundt meg. Bare mange bekjente og venner som jeg var med før. Jeg må kjøre litt over 30 min for å komme til ei av mine beste venninner og 1 time for å komme til den andre.

 

Skulle gjerne hatt noen i nærheten som jeg kunne tatt en tur til eller funnet på noe med ol. Det blir langt å kjøre 30-60 min en kveld når samboeren først er hjemme og ikke på overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den følelsen ja... Jeg har heller ikke mange venner, og de jeg har bor ikke her jeg bor. Hjelper heller ikke at vi skal flytte enda lenger vekk etter hvert.

 

Kanskje vi skulle slå oss sammen og treffes om vi ikke bor for langt unna hverandre? :) Jeg bor nå i Kr.sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er mange som har det sånn...jeg har det litt sånn også. Men jeg tenker alltid det verste; at det sikkert ikke er noen som har interesse av å bli kjent med meg, alle har sikkert venner fra før...men kanskje det ikke er sånn?

Bor på Sotra jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk virkelig så redde nye bekjentskaper at de rett og slett ignorerer nye mennesker? Skulle gitt ganske mye for å få nye venner her jeg, er mye alene jeg også gitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire.. Jeg har mange bekjente, men alle er opptatt med sitt, og nå som jeg er gravid så er det mange som dropper å spørre om jeg vil med på kino en kveld, eller være med på andre ting som jeg enda syns er morro. Selv så sliter jeg litt sosialt, men det å bli spurt, det å treffe noen hjelper jo på. Her i nabolaget bor det bare par med utflytta barn og som er over 40/50 år sirka, ene naboen har enda småunger, men vi kommer ikke overrens pga den hersens bikkja.

 

Selv så har jeg en tidligere bestevenninne, vi pleide alltid finne på saker og støtte oss opp mot hverandre. Men allerede før jeg ble gravid så ble det sjeldent at jeg så noe til henne, prøver enda den dag i dag å innvitere henne på besøk, om vi skal treffes, om vi skal finne på noe osv, men til ingen nytte. Til gjenngjeld blir hun tagget på forskjellige steder i sentrum og er rundt over alt og gjør kjekke ting, uten at jeg har blitt spurt en gang. Hun påstår at hun savner meg, men gjør ikke noe for at vennskapet skal vare. Så jeg gir opp.

 

Men det har alltid vært et slit for meg å bli kjent med nye, eller treffe nye mennesker etter at jeg ble samboer og forlovet, jeg innviterer i hytt å pine, prøver holde kontakten med folk så godt det lar seg gjøre, men ingenting skjer fra den andre fronten, så er for det meste alene.

 

Har enda ikke hatt mulighet til å være med i første BImtreffet her hvor jeg bor, men skal med på neste og jeg håper så inderlig at jeg faktisk skal kunne bli kjent med noen. Er så kjipt å sitte alene (ikke i den form alene, har jo sambo hehe), og ikke kunne ha noen å finne på ting med. Misunner min mormor som enda har 'klubben' sin hvor de samles en gang i mnd, en gjeng på ti gamle kvinnfolk rundt et bord :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres tap, ikke sant;) Jeg er imponert over hvor flink du har vært til å ta iniativ selv til møter og vennskap. Fortsett med det så skal du se at det ordner seg:o) Mange er kynisk å avventer nytt bekjentskap for å se om det er "verdt" det eller om personen er en som blir å forsvinne fort. Har vært der selv og var nær ved å gi opp hele greia, men så blei jeg kjent med EI jente og gjennom henne ble det en til og til slutt nesten alle i nærmiljøet.

Ikke gi opp, det er ikke deg det er noe galt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere prøver for hardt, blir man veldig pågående er det lett at andre trekker seg unna. De jeg kjenner som kanskje ikke har så stort nettverk opplever jeg som litt brå. Enten veldig til å mase, eller gjerne typen som møter deg på en anklagende "jeg har dårlige erfaringer med venner,og jeg forventer at du også kommer til å skuffe meg" måte.

Utrolig rotete innlegg, men kanskje kan dere kjenne dere igjen i noe? Uansett så unner jeg dere å finne en krets dere trives i!

 

(Forøvrig; å være småbarnsforeldre til flere barn er krevende, kanskje ikke nødvendigvis da man har overskudd til å knytte så mange nye kontakter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere prøver for hardt, blir man veldig pågående er det lett at andre trekker seg unna. De jeg kjenner som kanskje ikke har så stort nettverk opplever jeg som litt brå. Enten veldig til å mase, eller gjerne typen som møter deg på en anklagende "jeg har dårlige erfaringer med venner,og jeg forventer at du også kommer til å skuffe meg" måte.

Utrolig rotete innlegg, men kanskje kan dere kjenne dere igjen i noe? Uansett så unner jeg dere å finne en krets dere trives i!

 

(Forøvrig; å være småbarnsforeldre til flere barn er krevende, kanskje ikke nødvendigvis da man har overskudd til å knytte så mange nye kontakter.)

 

Jeg som skrev litt lenger oppe, jeg prøver ikke for hardt, og vil jo ikke være masete, men når jeg likavel skal til sentrum feks, så sender jeg jo melding til kjente å spør om de vil treffes (er ikke ofte i sentrum, en gang i mnd kanskje), om jeg ser p åface hvor de klager over at de kjeder seg, så innviterer jeg gjerne på besøk enten det er middag eller spillekveld. Vet selv at masete folk blir man lei av, så vil jo ikke være en av dem, vet jo å begrense spørringen ;-) Men er kjipt å være i en slik situasjon hvor en føler at ingen vil være med en eller finne på noe med en.

 

Bergen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere prøver for hardt, blir man veldig pågående er det lett at andre trekker seg unna. De jeg kjenner som kanskje ikke har så stort nettverk opplever jeg som litt brå. Enten veldig til å mase, eller gjerne typen som møter deg på en anklagende "jeg har dårlige erfaringer med venner,og jeg forventer at du også kommer til å skuffe meg" måte.

Utrolig rotete innlegg, men kanskje kan dere kjenne dere igjen i noe? Uansett så unner jeg dere å finne en krets dere trives i!

 

(Forøvrig; å være småbarnsforeldre til flere barn er krevende, kanskje ikke nødvendigvis da man har overskudd til å knytte så mange nye kontakter.)

 

Jeg som skrev litt lenger oppe, jeg prøver ikke for hardt, og vil jo ikke være masete, men når jeg likavel skal til sentrum feks, så sender jeg jo melding til kjente å spør om de vil treffes (er ikke ofte i sentrum, en gang i mnd kanskje), om jeg ser p åface hvor de klager over at de kjeder seg, så innviterer jeg gjerne på besøk enten det er middag eller spillekveld. Vet selv at masete folk blir man lei av, så vil jo ikke være en av dem, vet jo å begrense spørringen ;-) Men er kjipt å være i en slik situasjon hvor en føler at ingen vil være med en eller finne på noe med en.

 

Bergen her.

Skjønner..hmm fyll dagene med andre aktiviteter, trening etc. Os selvtillit så skal du se at de kommer til deg istedet;) Da ser de ikke på deg som et charity case, men en attraktiv kandidat for vennskap.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mange det er.. Ingen som bor i Oppland her da?

 

Jeg bor i Oppland! -Gudbrandsdalen

 

Du er ikke tilfeldigvis en del på Gjøvik? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad! Venter på at noen skal sette opp treff vil gjerne bli kjent med gravide/småbarnsforeldre (er selv gravid med termin i juni )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...