Gå til innhold

gutter i damegarderoben i svømmehall?!?


Gjest ♥ 3 små ♥

Anbefalte innlegg

Gjest ♥ 3 små ♥

Når er guttene for gammel til dette da? Gutten min er snart 5 år, men han kan jo ikke gå alene i herregarderoben enda!Han får ikke til å låse skap,finne plassen sin etterpå, osv.. :-P Han ser vel kanskje ut som en 6-7åring,er lang for alderen...Tenker litt på hva andre damer måtte tenke?!

Hva har dere gjort da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grensa går når de har begynt på skolen.

Klarer de seg ikke alene da får mor ha med hjelp, eller de får droppe svømmehallen en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at hensynet til de som tilhører garderoben må gå først og jeg tror ikke at min jente på 6 år syns det er så jævlig kult å bli møtt av nakne gutter i garderoben.

5 år er maks alder, etter det må man gå i riktig garderobe, og slik er det i vår svømmehall. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg synes at grensen er når ungen begynner på skolen. Det er stor forskjell på å møte barnehagevenner og skolevenner nakne i en garderobe. Unger får fort et helt annet forhold til nakenhet og kropp når de begynner på skolen.

 

Det gjelder også av hensyn til voksne i garderoben. Jeg vil ikke møte mine førsteklasse-elever eller nabo-7-åringen for den saks skyld i garderoben i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, husker veldig godt da jeg var ung nytilsatt lærer. Jeg sto og skylte sjampo ut av håret i svømmehallen, da noen sier: Hei, Inger! Jeg kikker fram fra såpass, og der sto en av mine 3.klassinger og målte meg opp og ned. Mammaen hans sto ved siden av og smilte. Ydmykende, kan man si...

 

Her i vår hall er grensa 6 år. Driver og øver med min femåring en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, husker veldig godt da jeg var ung nytilsatt lærer. Jeg sto og skylte sjampo ut av håret i svømmehallen, da noen sier: Hei, Inger! Jeg kikker fram fra såpass, og der sto en av mine 3.klassinger og målte meg opp og ned. Mammaen hans sto ved siden av og smilte. Ydmykende, kan man si...

 

Huff, så ubehagelig.

 

Håper du tok mamman til side etterpå og fortalte henne at når man går i 3 klasse er gutter altfor store til å gå i damegarderoben, nettopp av slike grunner som du opplevde.

 

Du var sikkert den store snakkisen etterpå blant guttene når han fortalte at " Jeg har sett frøken naken...."

Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer litt ann på gutten også. Synes skolealder-regelen høres grei ut, men tenker noen gutter som er yngre enn det heller ikke passer i svømmehall. Jeg har en stesønn på 5 år som er sånn som hun ene beskriver over her, han måler meg opp og ned om han ser meg naken. Har skjedd så utrolig mye de siste årene, fra da han var 3år og ikke enset at jeg stod naken i dusjen og han kom inn på badet og skravlet med meg, det var helt greit og føltes naturlig. Nå må jeg låse døren når jeg dusjer for etter mange episoder hvor han kommer "tilfeldigvis" inn når jeg dusjer og måler meg opp å ned og fniser eller kommenterer. Slitsomt og irriterende. Så noe har skjedd og han ville vært for stor til å være med i en damegarderobe. Han kommenterer også direkte til meg/tanter/farmor ang kropp og spesielt pupper. Det gjorde han ikke da han var yngre. Tenker om ts har en 5åring som ikke tenker over om det er nakne damer rundt han og han ikke står å glaner eller kommenterer, så går det greit å ta han med i garderoben. Jeg ville ikke reagert på det hvertfall. Men han nærmer seg et grenseskille og min 5år gamle stesønn kunne jeg ikke tatt med i damegarderobe nå. Men skjønner at det kan være vanskelig/skummelt for en 5åring å klare alt på egenhånd i herregarderoben. Kanskje du burde ta han med en siste gang i damegarderoben og vise/lære han alt med skap osv, la han få prøve seg på egenhånd med å finne skapet sitt men at du er jo der om det ikke skulle gå, før han neste gang er klar for herregarderoben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolestartregelen er grei. Er de yngre har jeg ikke noe problem med det, men er de eldre mener jeg de heller må droppe svømmehallen enn å gå i "gal" garderobe. Det gjelder selvfølgelig jentene også. Jentene har ingenting i herregarderoben å gjøre etter at de har begynt på skolen.

Barn som er sent utviklet, mentalt tilbakestående, fysisk handickapet eller av andre grunner ikke kan gå alene i garderoben, må man finne andre løsninger for. Det er uansett ikke ok å ta dem med i "gal" garderobe.

 

Det mest irriterende jeg har opplevd i så måte var en mor som hadde med seg to gutter på omtrene 7 og 9 i damegarderoben og som sa til dem at de skulle beholde badebuksa på i dusjen slik at jentene ikke skulle se dem nakne. Der sto da jentene nakne å bli beglodd av jevngamle "påkledde" gutter i dusjen . Heldig vis ble de kastet ut av badevakten da jeg klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja skolealder må være grensa. *rekker opp handa* Frøken, hvorfor har du rødt hår på hodet, når tissen din har brunt hår? Og hvorfor har jeg ikke h¨r på min tiss, og Lea ikke hår på sin tiss? Nei skolealder skal man ha lært å klare det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

 

Hva med de barna som da ikke vil kunne bruke garderobene og ikke vil kunne bruke bassenget fordi unger av annet kjønn trenger seg på?

Det er faktisk deres garderobe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i badebassenget med datteren min på 3 år, var det en ganske stor gutt der. Kjente han ikke, men tipper han var 10/11 år.

Synes det er altfor gammelt til å være i damegarderoben. Tenker skolestart er en grei regel.

Jeg klarer fint å bytte/dusje med en 10 åring feks. men det er det nok mangen som ikke gjør. Tenker det begynner å bli ubehagelig for gutter også i den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

 

Hva med de barna som da ikke vil kunne bruke garderobene og ikke vil kunne bruke bassenget fordi unger av annet kjønn trenger seg på?

Det er faktisk deres garderobe!

Er det en reell problemstilling, eller bare finner du på "problemer" for å argumentere mot?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

 

Så hvis jeg tar med min tilbakestående bror på 30 i damegarderoben for at han skal få bade synes du det er helt greit. Du må nok regne med både blikk og komentarer fra ham i dusjen og i badstua, men snerpete damer skal vel ikke hindre ham i å bade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

 

Hva med de barna som da ikke vil kunne bruke garderobene og ikke vil kunne bruke bassenget fordi unger av annet kjønn trenger seg på?

Det er faktisk deres garderobe!

Er det en reell problemstilling, eller bare finner du på "problemer" for å argumentere mot?

 

For mange barn er det selvsagt et reelt problem at de ikke vil vise seg naken for det annet kjønn og når da foreldrene ikke klarer å enten ta barna sine i rett garderobe eller å lære ungene sine å klare seg selv så er det barn som må avstå fra svømming pga. dårlige valg som andre foreldre tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg like veldig de nye svømmehallene, som Skien fritidspark. Der er garderobe osv felles, kun dusjen er adskilt, og det ville jeg tro en 5 åring klarer greit selv?

 

Ellers synes jeg forslaget om å legge svømmingen på hylla for en stund hvis ikke noen andre kan være med er et tåpelig forslag. Svømming er viktig å lære for barn i den alderen. Heller sure miner fra snerpete damer enn en unge som blir hindret i å lære noe livsnødvendig.

 

Hva med de barna som da ikke vil kunne bruke garderobene og ikke vil kunne bruke bassenget fordi unger av annet kjønn trenger seg på?

Det er faktisk deres garderobe!

Er det en reell problemstilling, eller bare finner du på "problemer" for å argumentere mot?

 

Ja, det er en reel problemstilling både for mange etnisk norske og utenlandske jenter i 6-10 årsalderen at de ikke vill bli beglodd av jevnaldrende gutter. De fleste voksne damer tåler vel blikkene og knisingen fra smågutter, men det er ikke like morsomt når du treffer guttene på skolen neste dag. Datteren min på 7 har for eksempel fått begynnende pupper. Tror du det vil bli forbigått i stillhet om hun treffer på guttene i dusjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet der jentene mine på 5 og 7 går på svømmekurs. Gutter opp i 2-klasse er med mødrene inn i damegarderoben. Flere av guttene i klassen til eldstejenta mi, bl.a.. Vi løste det ved at de fikk skifte med håndkle rundt seg og ha på badetruse i dusjen..

 

Forstår de som er alenemødre, men de andre burde kunne sende far med guttene på svømming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og må følge gutten min (5 år) på svømming annenhver uke. Driver for tiden og lærer han opp til å gjøre ting selv og forbereder han på at til høsten Må han gjøre alt dette selv om han skal fortsette å være med, for da har han begynt på skolen. Greit nok det, gutten er flink og gleder seg til å kunne gå i guttegarderoben selv :)

 

Aleneforelder ingen unnskyldning, sier jeg bare - gitt at barna er normalt fungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide å innse at å dra i svømehallen ikke er noen menneskerett. Og jeg ser virkelig ikke problemet, hvis det ikke finnes en enste mann i deres omgangskrets så får dere vente med svømmehallen til guttene klarer seg selv eller jobbe hardere med å lære de opp til å klare seg selv før de når alderen hvor det ikke lenger er sosialt akseptabelt å være i feil garderobe.

Men jeg har mine store tvil om at disse alenemødrene som roper høyest ikke har hverken, far, brødre eller kamerater i livet sitt. Det er faktisk og mulig å alliere seg med vennepar som har barn (eller alle venninner av alenemødre og alenemødre?). En mulighet er og å gå sammen med feks pappan til ett av barnas kamerater. Så mulighetene er mange, gjelder bare å se ut av sin egen boble og spør litt rundt om noen vil være behjelpelige. Enkelte svømmehaller har og mannlige ansatte som kan være med og hjelpe barnet de første gangene, dette går ann å ringe å spør om på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er velkjent at pedofile menn oppsøker svømmehaller og forgriper seg på små gutter som er alene i garderoben. Gjaldt blant annet Lommemannen. Ville aldri sendt min femåring alene i herregarderoben. Ikke sjuåringen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "disse alenemødrene" ropt høyt? Jeg opplever som alenemor egentlig ofte det stikk motsatte, at jeg er vant til å måtte håndtere det meste uten hjelp fra andre og at jeg dermed takler mer mht ungene enn mine venninner som er sammen med barnefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er velkjent at pedofile menn oppsøker svømmehaller og forgriper seg på små gutter som er alene i garderoben. Gjaldt blant annet Lommemannen. Ville aldri sendt min femåring alene i herregarderoben. Ikke sjuåringen heller.

 

Da får du sende dem med en mann som kan hjelpe dem eller så får dere avstå fra å dra i svømmehallen.

 

At du er hysterisk skal ikke gå utover mine barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er velkjent at pedofile menn oppsøker svømmehaller og forgriper seg på små gutter som er alene i garderoben. Gjaldt blant annet Lommemannen. Ville aldri sendt min femåring alene i herregarderoben. Ikke sjuåringen heller.

Da må du jo få andre til å bli med guttene dine da, eller holde dere hjemme. Skal da virkelig ikke gå utover jentene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan samordne dere med noen kjente/guttens kamerater og la ham gå med dem i herregarderoben med deres pappa?

Her har vi dame og herregarderobe med egen liten familiegarderobe innerst med egne dusjer og gang opp til bassenget så mor/sønn og far/datter kan gå, så har aldri vært i den problemstillingen selv. Men forstår at det kan være vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...