Gå til innhold

Er det trygt å reise til Sør-Korea og Kina med 9 mnd gammel baby?


Leia81

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger litt råd og tips vedr. en reise jeg håper å få gjennomført til høsten.. Mitt kor skal på reise til Sør-Korea og Kina i 10 dager i midten av november, og jeg lurer i den forbindelse på om jeg skal ta med meg min samboer og vårt felles barn på denne turen? Reisen vil bli lagt opp slik at det meste av mat er inkludert, samt at vi hele tiden har program vi skal følge (kor-konkurranse og VM). Er det noen som vet om det er trygt å ta med så små barn på slike reiser? Vi vil nok amme (såfremst det fungerer mellom meg og lillegutt), og sikkert ha med oss litt MME samt grøt i tillegg. Er det ikke forsvalig å ta ham med, blir nok pappa og lillegutt hjemme. Om jeg som nybakt mamma klarer å reise fra den lille i så mange dager derimot, får man evt. kjenne på om det blir aktuelt. En reise må jo også avhenge av at både den lille og vi foreldre er friske, samt at alt av rutiner ol. er noenlunde i box, slik at vi kan ta det som en trivelig reise - både vi og korjentene.. ;)

 

Alt av tips og råd mottas med takk, og dersom det er noen som virkelig KAN dette, setter jeg umåtelig stor pris på råd ifra deg! ;)

 

På forhånd Takk.

 

 

Mvh Leia81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok helt fint, bare husk å koke drikkevann osv. Trenger heller ikke velge spisesteder som er litt "jalla". Hva med å ta med deg barnemat på glass fra nestle og hipp? Er jo lov det =)

 

hilsen kineseren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg har ikke vært i sør-korea, men har reist endel i Kina. Både som voksen, men også som barn (jeg var 10-12år og lillesøster ca 10mnd) og det jeg husker er hvor fantastiske de er imot barnefamilier :)

Veldig hjelpsomme! Babyen fikk nesten ikke være i fred på resturanter etc, da alle ville se og leke med henne ;)

 

Så tror ikke at du vil få noen problemer på en sånn tur, iallefall når alt er planlagt slik... -Største utfordring blir nok flyturen, men der får du bare sanke tips ifra andre småbarnsforeldre ;)

 

Eneste, som hun over skrev, det er ikke overalt du får morsmelkerstatning/barnemat/bleier som du er vant med -så det kan være lurt å ta med! :)

(mulig mye har endret seg, men vi fikk ikke tak i tampax engang sist vi reiste i innlands-kina..hehe)

 

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...