Gå til innhold

Å slutte med bleier: potte eller rett på dass? Hva som er best?


hedgechok

Anbefalte innlegg

Lille jenta mi er 11 mnd, men jeg tenkte- skal hun begynne å øve å gå på potte så er det vel på tiden. Men ikke sikker på om det er best... Er det bedre å vente og heller lære henne å gå på vanlig do? Har hørt om at barna blir redde/nekter å gå på dass da de er vant til potten....

 

Noen erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine to største gikk vi direkte på do. De var ikke engang interessert å sitt på en liten potte :D

 

På hu minste her heim gikk vi igang med både potte å do. Men hun har bare brukt potte hvis det er opptatt på doen.

 

Har en do og et bad , så potta sto inn på badet sånn just in case. Blir mange do turer i begynnelsen. Å hvis det er opptatt på do, tenkt vi det var bedre at hun hadde potta på badet istedet for å tisse seg ut.

 

Ville nok si jeg liker best doen. Da lærer dem seg fra første stund hvor det skal skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spør du meg så bare dropp potta! Bare nok en ting å avvennes med etterpå, dobbel jobb spør du meg. Toalett er som regel tilgjengelig de fleste steder, derimot ikke potte så mye mer praktisk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har potte som synger en sang når man tisser på den. Det er iallefall veldig populært her. Lurer på om de kommer til å synes det er kjedelig når de må gå på en do som ikke synger, tjihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

etter min mening, rett på do. potte er nok en ting å avvennes med, sånn jeg ser det, og dessuten finnes det toaletter de fleste steder, mens potta stort sett er å finne hjemme;) hang opp hjemmelaget klistremerkeskjema ved siden av toalettet vi da, så fikk han smilefjes for hver gang han brukte doen. det var kjempestas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med potte til storebror, men helt uten sukksess.... så da ble det heller do og med lillebror droppa vi hele potta!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...