Gå til innhold

Sjefen min er forelsket i meg, kona hans er ikke særlig blid. Råd, noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tidligere tråd om emnet: http://www.barnimagen.com/forum/thread/143071351

 

Det skal sies at sjefen min nå har tatt ut separasjon.

 

I natt ringte ekskona til sjefen og spurte om jeg har et forhold til mannen hennes. Jeg sa "NEI!", og forklarte at jeg faktisk ikke er interessert. Jeg sa at hun kan få ha han for seg selv.

 

Når hun ringte hadde jeg besøk av en mann jeg driver litt med, og jeg fikk han til å si hallo i telefonen, bare så hun skulle skjønne at jeg er engasjert på annet hold, og ikke er ute etter mannen hennes. Men hun var forbannet, sint og lynings, og klarte ikke å se det store bildet. Uansett hva jeg sa, var det feil. Jeg jattet stort sett bare med under samtalen.

 

Hun ba meg om å holde meg langt unna mannen hennes, og sa at hvis hun fikk nyss i at jeg hadde tilbragt så mye som fem minutter sammen med han utenom arbeidstid, kom hun til å oppsøke meg og gi meg samme beskjeden på nytt, bare mye kraftigere. Dette oppfattet jeg som en trussel, og jeg er litt redd for hva denne dama kan finne på.

 

I kveld sendte hun en post på facebook med noe av det samme innholdet, men nå ba hun meg også om å ikke være venn med han på fb. Hun sa også at hun kom til å stikke innom kontoret i ny og ne, for å kontrollere at forholdet vårt ikke gikk "over styr".

 

Jeg skrev tilbake at jeg fortsatt ikke vil ha han, at jeg beklager måten hun har oppfattet vennskapsforholdet vårt på, og at jeg ikke har noen intensjoner om å gjøre livet hennes jævlig. Jeg sa også at vi godt kan møtes for en kaffe og en samtale ansikt til ansikt, hvis hun ønsker det.

 

Jeg har ingen ting å skjule, det har aldri skjedd noe mellom oss, og jeg er ikke interessert i han på den måten. Men jeg syns dette er forferdelig ubehagelig, og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal få roet dama ned, eller komme gjennom dette uten at alt blir kaos.

 

Har dere kanskje noen gode råd til meg? Jeg er helt skjelven her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eelis+kian ♥

Helt på felgen, i hvert fall. Dette kan da umulig være normalt?

 

HI (det er kanskje ikke noe vits i å være anonym, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gidda og vært hyggelig med henne mere. Du har jo ikke gjort noe galt i det hele tatt, det er jo mannen her som ikke har baller.

 

Jeg hadde tatt vare på alt jeg hadde fått av epost, sms er og slikt fra denne dama og så hadde jeg gitt henne beskjed om at jeg ikke tolererer trusler fra henne og at dette kom til og bli anmeldt til politiet!!

Og jeg hadde i samme slengen bedt henne om og prate med mannen sånn at han kan forklare henne at dere to IKKE har en romanse eller noe forhold på gang.

 

Makan!!! Hadde ikke funnet meg i dette nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt politiet, og få besøksforbud. Da må hun holde seg unna deg, og hun får ikke lov til å ta kontakt på noe som helst vis. Damen er nok litt irrasjonell akkurat nå, mange går litt fra vettet når slike ting skjer..... men for sikkerhets skyld ville jeg fått meg et besøksforbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan forstå at det er en ubehagelig situasjon for både henne og deg. Er det mulig for deg å søke om forflytning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det anonymløpet er kjørt for din del ;o)

Det er da for pokker ikke din feil at sjefen din er forelsket i deg. Og hvis han er så forelsket i deg at han har tatt ut separasjon så er han kanskje ikke helt stødig han heller.

 

jeg tror nesten jeg ville vurdert å bytte jobb med mindre du har en jobb som er veldig, veldig viktig for deg.

 

Alternativt snakker du med sjefen, forteller ham at han før det første har å oppføre seg professjonelt ovenfor deg, og at han får be hun gale eksen slutte å kontakte deg.

 

Må bare si i samme slengen, han sønnen din er utrolig nydelig! Er faren hans utlending? han har så fine farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥

Ikke uten å flytte ut av byen, og det er uaktuelt for mitt vedkommende. Dessuten vil jeg ikke. Jeg trives kjempegodt på jobb, miljøet er helt supert.

 

Besøksforbud syns jeg virker litt ekstremt akkurat nå. Hun har jo ikke gjort noe, og jeg har ingen beviser for denne trusselen hun kom med, da den skjedde muntlig, og det i så fall vil være ord mot ord. Men jeg kommer til å ta vare på all skriftlig kommunikasjon mellom oss

 

Sjefen min er forresten informert om nattens samtale, jeg tok meg en prat med han mens vi var på jobb. Han sa at hun hadde fortalt om samtalen, men hun hadde fortalt noe helt annet enn det vi faktisk snakket om, og vinklet det sånn at jeg syns at han plager meg. Hun sa til og med at jeg hadde sagt at jeg og kjæresten min skulle flytte til en annen kant av byen, bare for å slippe unna sjefen min (han har flyttet til samme nabolag som jeg bor i). Og det er ikke tilfelle i det hele tatt.

 

Jeg er egentlig ganske redd, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dust av en sjef du har... Det er jo han som har satt deg i alle disse problemene. Be han ta seg av drittkjerringen! La vær å svar om hun ringer igjen. Har du ikke en annen leder på jobb du kan forholde deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dama åpenlyst ikke forstår hva som er greia må du kanskje ta av silkehanskene? Be henne slutte å ringe deg, du har ikke gjort noe galt! Faller det ikke i god jord får du true litt tilbake og si at hvis hun ikke slutter, anmelder du henne for trakassering ( mot at du har alle sms/ meldinger på facebook osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥

Sjefen min er høyst profesjonell når vi er på jobb. Vi har aldri hatt noen ubehagelige episoder i jobbsammenheng. Men når vi har trivselstiltak ender det ofte opp med prat om hvor vakre hender han syns jeg har osv. Hehehe. Men han vet hvor landet ligger.

 

Jeg tror nok ikke han har tatt ut skilsmisse på grunn av meg, jeg tror heller han er lei av den helsprø dama han har vært gift med i 13 år. Det er nå det han sier, i hvert fall.

 

Og takk! Faren hans er fra Filippinene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dette videre til en sjef over sjefen din. Si hvordan dt hele ligge rann og at han til og med har flyttet til ditt nabolag. Si at du vil ha råd og tips til hvordan du kan forholde til ha rent jobbmessig.

 

Og den gale dama som han er gift med bør du bare drite i. Hadde sagt til henne neste gang at du ikke godtar at hun truer deg, spesiellt siden du er uskyldig og har en kjæreste. Si at du vuderer og kontakte politiet for og anmelde henne for trusler...

 

Kanskje du kan få kjæresten din til og snakke med sjefen din?

 

Hvordan tror sjefen din at det hele ligger ann da? Tror han at dere skal bli sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eelis+kian ♥

Ja, jeg måtte be han om å skjerpe seg og være en mann. For han jatter mest med, han også. Han tok faktisk på seg gifteringen igjen i dag, bare for å få henne til å holde kjeft. Og det er jo helt merkelig - jeg måtte si at han må stå på krava. Hvis ikke blir han aldri kvitt henne, og ikke jeg heller.

 

Jeg jobber såpass tett med sjefen min, og vi er bare 10 stykker på kontoret, så det er litt vanskelig å komme seg unna han også. Men jeg vil jo ikke det, jeg er litt sta der. For da føler jeg at hun "vinner", og det går jeg ikke med på. Hun kan ikke bestemme hvor jeg skal jobbe og hvem jeg skal omgås med på fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥

Det nekter jeg å tro, han har fått klar beskjed om at det aldri kommer til å bli oss.

 

Han er egentlig øverste leder, men vi har en tillitsvalgt og noe sånt som jeg kanskje kan snakke med? Men det går jo ikke egentlig ut over situasjonen på jobb, sånn sett. Med mindre hun dama begynner å oppsøke meg og lage rabalder, da vet jeg ikke hva jeg skal finne på.

 

Huff, dette er ikke noe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny post på facebook nå. Hun ber om at mitt forhold til sjefen min holdes på et profesjonelt nivå, og ikke noe mer. Jeg svarte at vi er høyst profesjonelle på jobb, men på fritiden er jeg frekk nok til å gjøre hva jeg vil.

 

Dro jeg den kanskje litt langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det siste der er fra HI, det ville vært kjempedumt å ødelegge en sånn sjanse til fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg har lest nå....så får jeg inntrykk av at du liker oppmerksomheten fra sjefen din....den siste mld på facebook var iallefall unødvendig og lite smart visst du vil bli ferdig med denne saken!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet selv for noen år siden, ikke med sjefen min da, men en mann som ble forelsket i meg og var helt overbevist om at jeg var like forelsket i ham. Han troppet opp på trappa mi midt på natten selv om jeg hadde sagt at jeg ikke ville ha besøk av ham, sendte meldinger og ringte hele tiden.. Til slutt fikk samboeren hans nyss i det, og i følge henne var JEG den store syndebukken.. Jeg sa klart i fra til henne at jeg ville holdes utenfor denne konflikten, den var mellom de to, jeg var ikke en del av problemet slik jeg så det, da jeg ikke kunne styre følelser en annen har for meg, men jeg var ikke interessert i det hele tatt.. Til slutt ignorerte jeg bare opprigninger, meldinger på sms eller FB, og lot som "skrullingene" ikke fantes.. Et halvt år etter giftet de seg med hverandre, men jeg får fortsatt "the evil eye" fra hun dama... Håper de er lykkelige, for det er jeg, sammen med mannen jeg var forelsket i da alt dette foregikk! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...