Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Vannkopper

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 pruprrup

pruprrup

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2011 - 08:35

Er det mulig at de kommer bare i ansiktet? Har egentlig bare prikker rundt munnen og nesen, ikke noe blemmer. Mulig en som kan ses litt ut som en kvise. Det klør visst ørlittegrann i dag (Fikk de første prikkene på fredag) Og hvor lenge være borte fra bhg? Han er jo ikke syk i det hele tatt, blir laaange dager dette

Forumtråden fortsetter under...

#2 LilleMalin♀♂♂

LilleMalin♀♂♂

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 95 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2011 - 09:16

Kanskje det kan være brennkopper? Vannkopper pleier ikke å bare være på ett sted, men de kan jo begynne der og spre seg etter noen timer. Se på lommelegen.no der får du gode tips:)

#3 Trultemor73

Trultemor73

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2011 - 13:09

Høres ikke ut som vannkopper. Dra til legen. Det kan enten være brennkopper (da må du smøre på salve) eller noe annet. Vet vi trodde ei i barnehagen hadde vannkopper rundt munnen, men det var bare en virusinfektsjon. Hun kunne fint gå i barnehagen. Vannkopper kommer somregel først på mage, rydd for så å spre seg utover til hode, hender og bein. Dumt å bruke opp syke barn dager, om du ikke må. Det kan jo hende at vannkopper kommer senere i år. Min hadde det i 4 uker (men det er jo ekstremt lenge). Da var jeg glad jeg hadde permisjon.

#4 Trultemor73

Trultemor73

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2011 - 13:11

Ps. Det kan jo for all del også være vannkopper. Min eldste jente fikk kun 1 prikk når hun hadde vannkopper.

#5 The Bad Gal

The Bad Gal

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2011 - 13:53

Man trenger ikke få så mange prikker. Litt i ansikt, på legger og armer, evt bryst er vanlig hos de minste. Mi yngste fikk det når hun var rundt 9 mnd, var knapt syk, litt irritabel et par dager før prikkene kom bare, ellers var det full fart. Når det er skorpe på alle prikkene er de ikke smittsomme lengre.

Annonse