Gå til innhold

avlive katta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jamfør katteavlivingstråden:

 

Vi har to voksne katter, hvorav en som spiser ledninger. Vi har forsøkt ALT som tenkes kan: div greier for å spraye/smøre på ledninger, ledningsbeskyttere/oppsamlere, vanndusj på katta, kjeft & straff og sikker tmye mer jeg ikke kommer på i farta. Vi har nesten ingen løse ledninger i huset, men av og til må man jo det, f.eks. diverse ladere som brukes av og til, leker osv.

 

Katta har (fritt etter hukommelsen): ødelagt en laptop-lader, 5-6 mobilladere, flere leker med lednings-fjernkontroll, lapeledninger under senga, støvsugerledninga og en masse annet. En ting er at det har kostet oss veldig mange tusen kroner, noe annet er at katta selvsagt får strøm i seg og sist men ikke minst: Vi er redde for brann. (det har faktisk vært nære på, tror vi).

 

Hva ville dere ha gjort? Avlive katta? Eller håpe det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker elektrikertape eller Gaffa på ledningene. Fungerer som bare det og har ikke hatt en eneste ødelagt ledning etter at jeg gjorde det.

 

"Gaffa tape is like the force, it has a light side and a dark side, and it keeps the universe together"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som sagt forsøkt alt, inkl. div tape. Men av og til må man ha "mobile" ledninger, som ikke kan tapes fast. Og da spiser hun dem tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke avlivet nei.. men så er jeg nok den største katte og dyreelskeren i verden..

Ville prøvd det jeg kunne å hatt mobilladere der katten ikke kommer til.. og andre ledninger med gaffateip...

Vår katt spiser ikke på ledninger, men skal HELE tiden oppå border og benker.. og vi har jaget den ned siden vi fikk den, men den lærer ALDRI..... Noen katter lærer nok aldri. Men avlive..nei... kjøp noe leker som ligner... som den kan bite i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du taper ikke ledningen fast. Du surrer tapen rundt ledningen slik at katten ikke klarer å tygge gjennom.

Elektripertape er ganske så hardt så det skal mye til for å klare å tygge seg igjennom det.

 

21:44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katta spise tjukke ledninger også, f.eks. støvsugerledninger og skjøtekontaktledninger også.

 

Dessuten er det jo litt teit å surre en masse gaffatape rundt laptop-laderledninga og mobilladerledninga, blir jo en smule klumpete og upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! KAtten har like mye rett til å leve selv om den biter ledninger! Herregud, finn en løsning på problemet - IKKE ta enkleste utvei å ta livet av katta.

 

Herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dessuten er det jo litt teit å surre en masse gaffatape rundt laptop-laderledninga og mobilladerledninga, blir jo en smule klumpete og upraktisk." Hallo?? Forsvarer du å avlive en katt, et levende vesen, som dessverre ikke vet bedre, ved at ledningene dine blir litt mer klumpete og upraktisk?

 

Der blir den stakkars uvitende pusen kjørt til dyrelegen med en siste hilsen om at du skal dø, kun fordi du spiste på ledningene mine, og jeg ikke gadd å løse problemet på en annet måte...

 

Gaffateip funker fint! Gjorde det for kaninen min. Surr det du er redd for, både permanente ledninger og mobile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vurdert å gi den bort, om ikke annet så for å se om de nye eierne fikk til det der med katteoppdragelse.

 

Hvis det ikke hjalp, hadde jeg avlivet den, mtp på familiens sikkerhet - lite ukult å dø fordi katten starter en brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...