Gå til innhold

Huff nå har jeg vært hos tannlegen og det ble ikke billig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer kommer til å klikke :( jeg måtte ut med rett over 5000 i dag og må ut med 5000 til neste fredag for siste behandling.

Vi har egentlig ikke råd til dette, så jeg måtte ta det på kredittkortet mitt. Jeg er student har ikke mer enn rundt 11 000 utbetalt i mnd. Da går alt til husleie, regninger, mat osv. Så det er ingen penger igjen til slik som tannlege osv. Men jeg måtte nødt til å gå :( var hos tannpleieren min forrige uke og hun sa at vis jeg ikke fikk fikset tennene nå fort så kom det til å bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor studerer du ettersom du har 11 000 i måneden? Det er jo nesten dobbelt så mye som en vanlig student, som har litt over 6000, pris deg lykkelig!!

 

Men greit nok, 10 000 i tannlegeregninger er noe dritt. Enkelte studentsamskipnader har helsekasse der du kan søke om å få dekket noe av utgiftene. Sjekk det med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 11 000 i inntekt fordi jeg jobber ved siden av studiene.

Jeg har 7700 utbetalt fra lånekassa per mnd, resten får jeg utbetalt av jobben.

 

Har skjekket OAS eller hva det heter, og det står at man kan få 200 kr per behandling. Hmmm det var jo ikke så mye. Får man spesialbehahandling(rotfylling, trekking osv) kan man få opptil 3000 kr på ett år i støtte. Men jeg har ikke gjort det. Dette er kun vanlig borring.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 i borring?? må ha borra mer enn en tann da isåfall, tannlegen min tar 900 for rotfylling, syns det hørtes dyrt ut jeg asså..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, har du ikke vært hos tannlegen på 5 år eller? Uansett, tenner er viktige og bedre å gjøre det nå enn når de faller fullstendig fra hverandre.

Når samboeren din klikker fordi du bruker penger på utgifter til nødvendig tannhelse ville jeg vurdert hele fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster ikke så mye og borre 4 hull, da må du ha gått til en tannlege som har luksusbehandling mens han holder på. I tillegg skal alle tannleger gi et prisoverslag dersom tannbehandlingen koster over 2500 kroner og har han ikke gitt deg dette så kan du faktisk klage.

 

I tillegg lønner det seg ofte og sjekke om det finnes rimeligere tannleger der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda går fast en gang i året faktisk. Men jeg vet ikke hva som har skjedd det siste året. Jeg hadde plutselig mange hull mellom tennene.

Jeg pleier sjeldet å ha hull, så dette kom som et sjokk på meg.

 

Jeg vet ikke om han klikker, men han blir garantert sur og det blir dårlig stemning i heimen. Men det er fordi jeg må spørre han om å betale det på kredittkortet mitt når han kommer tilbake(han er bortreist med jobben).

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet 1140 kr per hull. Så var det bedøvelse og opplegging av utstyr og bruk av engangssutstyr. Fikk spesifisert regning på det.

Jeg fikk en prisanslag på neste behandling og den koster rundt den samme som idag.

 

Jeg fikk beskjed av tannpleieren forrige uke om at dette om til å bli dyrt så jeg var forbredt. Men jeg var i grunn ikke forbredt på å betale 5000 kr for 4 hull.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos de fleste seriøse tannleger så får man jo delt opp regninga da.. de er jo ikke ondskapsfulle.. Be om å få delt den opp, det er rentefritt i for eksempel 4 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store pris forskjeller pa tannleger. Litt dumt a velge en dry en, om man har darlig rad.

Tennene bor man ta care pa. Mannen din ma roe seg.

 

Nar inherit er veldig lav, om dere balanserer pa sosialhjelps norm, kan du woke stotte for det der, men da ma du forte deg. Er det avsluttet be handling er det field og dekkes ikke. Er det derimot nodvendig helsehjelp sa er de mer positive. Kan ikke nekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at de var så dyre. Er en haugetall av tanneleger i området her, og jeg må innrømme at jeg ikke har ringt rundt til alle å hørt på pris.

 

Skjønte ikke helt det siste du skrev "inhereit", "field". Har ingen planer om å søke sosialstøtte til dette, men tenkte å laste ned et skjema på OAS å se om jeg kan få noe støtte fra de. De gir støtte til studenter til lege og tannlege osv.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en ganske allminnelig pris for 4 hull så lenge man ikke bor på bygda. Tror ikke du hadde spart mange kronene på å shoppe rundt.

 

Her i byen betaler vi rundt 1000 kr for et hull over to flater, og så kommer bedøvelse og hygienetiltak i tilegg.

 

Datteren min var nettopp hos tannlege, og hadde et hull og noe som så ut som et hull. Ble 2600 for hele seansen, og det var hos offentlig tannlege.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki ja vi bor ganske sentralt så tror ikke det er så kjempeprisforskjell rundt her. Da må jeg i såfall ut av byen.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slett ikke urimelig ut det, komme rpå ca 1000 pr hull :P Men jeg er studet på høyskolen og da får man igjen 25% om man leverer inn regningene til studentsamskipnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig 25%?

Det jeg fant var at de kan betale inntil 3000 per år til tannlege for spesielle behandlinger. men for vanlig tannlegetime fikk man 200 kr gang. Og det er vel det dette er? Vanlig tannlegetime? Det var jo vanlig fylling liksom.

 

Skal hvertfall printe ut skjemaet og sende de kvitteringene når jeg har hatt siste behandling neste uke. Er jeg heldig så får jeg noe i støtte :)

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...