Gå til innhold

Metti! ang. positiv el-test flere dager på rad,


Mammen ved dammen

Anbefalte innlegg

 

jeg ser at du skal til utredning bla. fordi du får positiv el-tester over flere dager. Jeg testet for moro skyld de følgende dagene etter positiv test sist pp, og fikk positiv 3 dager på rad! Så da er vi to!

Hvor har du hørt at det kan være et problem?

 

Hm...uansett så googlet jeg litt, og fant dette på en side som heter babyhopes.com:

 

 

The Surge

The reason you are testing to find out when you ovulate is because you want to become pregnant. So, you are simply looking for the surge of hormones that indicates ovulation will occur within 72 hours. If you take the ovulation test several days in a row and it remains positive each of these days this should really be of no concern. The reason why is that you are only looking for the surge of hormones which would result in the first positive test. After that it does not matter how many positive tests you have because hormones may stay high, may drop, or level out. Keep in mind that the most important thing is the first positive test. Once you have this don’t worry if you have a positive ovulation test several days in a row. Just keep in mind the first positive test is what is important and ovulation will occur within a few hours to a few days.

 

Så dette er jo positivt for oss begge, da, hvis det stemmer:)

 

Lykke til med utredning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedgrunnen til min utredning er at eg spotte opptil 10 dager før mensen. Men ja også det med EL testene

 

Det var veldig deilig lesing.. Tusen takk A4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at egget kan ha problemer med å slippe dersom det er positivt mange dager på rad ... Huske ikkje helt kor det var men var på Internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, dette er fra pernille.info:

 

4. Hva om eggløsningstestene er positive mange dager på rad?

Det er mulig å få positive eggløsningstester flere dager på rad. Dette kommer av at stigningen i LH-nivået starter rundt 12-36 timer før eggløsningen og deretter synker igjen. Så man kan teoretisk påvise LH-stigningen fra den starter og fram til den synker igjen - over 36 timer. Det er også mulig at kroppen forbereder seg på eggløsning og LH-stigningen kommer som den skal, og at kroppen da - av en eller annen årsak (f.eks. stress, sykdom, reiser eller bare en tilfeldighet) - ikke får til å slippe i vei noe egg. Da kan kroppen prøve om igjen, og sende en ny LH-stigning eller kanskje til og med en overlappende LH-stigning, og dermed ender med å gi positive eggløsningstester flere dager på rad. Dersom dette skjer en sjelden gang i blant, så spiller ikke dette noen stor rolle, men dersom det skjer ofte bør man ta kontakt med lege.

 

 

Blæh! Håper du oppdaterer her inne etter du har snakket med lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemme det var der eg leste det ja ...

 

Ska oppdatere dersom eg får et klokt svar. Jeg har 4 dager pos el test hver mnd eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest litt mer rundt omkring...

Virker som det bare er på pernille det kan tolkes som at noen få dager på rad er en sak for legen. Tror det er vedvarende høye verdier som er problemet.Så lenge det er en topp rundt el indikerer det at det er ok. Jeg tolker det slik i hvert fall. Hvor mange pp har du el-testet positivt i flere dager?

 

Jeg velger å tro at alt er i orden enn så lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 pp har jeg testet pos 4 dager på rad . Men jeg får ganske sterke tester utenom også så kan være noe med hormonen mine tror eg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...