Gå til innhold

Hvordan håndtere frekke naboer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da jeg og mannen gikk ut av leiligheten vår i går morges nærmest snublet vi over 2 bæreposer med søppel rett utenfor døren. Vi skyldte først på hverandre, og fortalte hverandre hvor unødvendig det er å sette søpla slik at vi snubler over den og la den stå og stinke i oppgangen.

 

Men ved nærmere ettersyn kom vi til at det ikke kunne være noen av oss. For det første var det Remaposer og vi bor så langt unna noen Rema at vi ikke handler der, og varene i posene er ikke varer vi har kjøpt. (eske til kjøpekake som stakk ut og kjøttdeigplast syntes gjennom posen osv) Da må det jo ha vært en av naboene våre da? Vi bor helt øverst....

 

Vi skøv posene langt unna døra vår og hang et oppslag ved postkassene med beskjed om at dette her var ufyselig oppførsel og vi ser gjerne søppelet fjernet av de som ha lagt det der. Da vi kom hjem var oppslaget borte og posene skøvet helt bort til døra igjen, slik de var da vi først fant posene. jeg blir så utrolig irritert. Jeg nekter å bære disse ut, jeg er ikke noens slave. Hvordan ville DU håndtert dette irriterende problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kikket i posene og sett om de hadde vært dumme nok til å legge oppi noe som kan identifisere dem. Om det ikke er det så ville jeg ha satt dem nede ved postkassene og lagt en lapp i kassen til hver og en av dem om at dere kaster deres egen søppel, og er ikke interessert i å ta hånd om andres, og om det er sånn at noen mener noe med dette så får de heller ringe på og snakke med dere mellom kl...og kl... Om du formulerer lappen litt humoristisk så gjør ikke det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen opplever sikkert dere som frekk når dere henger opp en slik lapp. Hadde det vært meg (ja bor i blokk helt øverst selv)., hadde jeg nok bare skjøvet posene bort til naboens dør og sett om de var kastet da jeg kom hjem. Hvis de lå foran min dør igjen da, vill jeg lagt de uten for neste nabo sin dør (hvis det er flere naboer i samme etg). Hvis ikke bare kastet de. Det hele bygger sikkert på en misforståelse, og kanskje er det dere som oppleves som frekke naboer nå. Hvis det hadde gjentatt seg at søpla til naboen lå utenfor min dør, ville jeg ringt på til den det gjelder og prøvd å komme frem til fornuftig løsning på saklig måte. Nå er det jo nesten så dere starter en krig... HVis det med søpla ikke hadde blitt noe bedre, er det vel sak for styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan det er vi som er frekke. Det er ikke våre søpleposer. Vi er de eneste som bor øverst. Noen må altså ha gått opp med posene for å få dem dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg klagd til styret. Hadde det fortsatt blitt satt søppel utenfor døren min så hadde jeg anmeldt til slutt. Hvis det gikk over lengre tid, kanskje hadde jeg prøvd å spionere for å finne ut hvem det hadde vært først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nei da er saken anderledes. Trodde det var en nabo i samme etg som hadde gjort dette ved en glipp. så tenkte kanskje dere overreagerte litt med å skrive lappen.. Kan det være unger som har gjort rampestreker? Syns det virker merkelig at voksne folk gjør noe sånt.

 

Foresten meg samme anonym som over her (tenkte ikke på å sjekke tidspunkt for når jeg skrev innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja mildest talt merkelig. Ja, jeg håper jo det er unger, for nabokjekling føler jeg meg egentlig litt for gammel til. Jeg ga uansett opp og gikk med posene, så får en se om det fører til at jeg blir fast søppeltømmer for en latsabb eller om det var en engangsgreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Åsta?

 

Anonymous poster hash: 718af...92c

Tråden er 5 år gammel! Hvorfor trekker du frem eldgamle problemstillinger? Kan du ikke ta deg en tur ut heller? Du har nok godt av litt luft.

 

 

Anonymous poster hash: 812f4...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åsta?

 

Anonymous poster hash: 718af...92c

Tråden er 5 år gammel! Hvorfor trekker du frem eldgamle problemstillinger? Kan du ikke ta deg en tur ut heller? Du har nok godt av litt luft.

 

 

Anonymous poster hash: 812f4...aae

Gå ut du

 

 

 

Anonymous poster hash: 718af...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare noen unger som tuller litt. Det er vell det samme som å ringe på og stikke av eller noe sånt. Jo mer oppstyr dere lager jo morsommere er det.

 

Anonymous poster hash: c5201...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...