Gå til innhold

Moren min kler seg altfor "ungdommelig"...Blir flau til tider!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Moren min er 55år. Hun er slank og fin, men kler seg altfor ungdommelig. Hun kjøper only bukser som er så trenge og lave i livet, at magen og sideflesket henger ut..selv om hun er slank, så er jo alderen begynnt å synes, og hun er ikke like stram som før, om dere skjønner..;) I tillegg til disse trange buksene går hun alltid med inntilsittende gensere, som er en str for små.. Det ser bare ikke pent ut. Hun liker veldig godt å vise frem at hun er slank, men den klesstilen der er ikke fin på en som er 55år..ei heller på meg som er 27...;)

Har vært å handlet med henne noen ganger, og prøver da å få henne til å prøve div andre klær. Bukser som er litt høyere i livet, men likevel fine, og gensere/ topper som gjerne eg litt lenger...Men neida, det hjelper ikke. Tviholder tydeligvis på den stilen hun har..:(

Det er sånn at jeg ofte blir flau over å gå sammen med henne. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forstå at det ikke er fint sånn som hun kler seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å si det rett til henne? Det kan vel være veldig ubehagelig, men kanskje hun trenger det? Evt. få noen andre til å si det, venninner eller noe?

 

Jeg har heldigvis en mamma som virkelig kan å kle seg, der er det sånn at jeg ofte blir misunnelig på klærne hennes, hehe:-) Men hun spør meg ofte om hva jeg syns om det og det, og jeg kan ikke annet enn å være 100% ærlig. Litt verre hvis din mor aldri spør da, men går ut i fra at hun er lekker:-)

 

Man ser jo faktisk mye oftere eldre ut av å kle seg feil, enn riktig. Jeg tror nok også at mange voksne damer tror at det bare er kjerringklær å finne i damebutikkene, men for å igjen bruke min mamma som eksempel, kan jeg ikke huske å ha sett henne se ut som en "kjerring" en eneste gang. Hun er alltid classy og fin, selv om klærne ikke er limt på kroppen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med ei dame ei dame jeg kjenner. Hun er også 55, og bruker syltrange bukser og trange, små topper. Hettegensere elsker hun, og stilen gjør at hun ser latterlig ut. Kontrasten til alderen blir også veldig tydelig. Det er ikke fristende å si noe til henne for hun tar seg sjøl ganske alvorlig og er livredd forå bli gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld henne på makeover i KK el lignende blad. De mangler alltid kandidater til makeover, så bør være mulig å få til :)

Hvor bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder av henne bakfra, når hun bøyer seg, når "flesket" stikker ut osv, og vis til henne. Det er nemlig noe med det å se seg selv på bilder som gjør at man oppdager andre ting enn det man selv ser i speilet.

 

Ellers så var makeover en god idé !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...