Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Skulle hatt et råd...


  • Logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

#21 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 10:31

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 10:36

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

#23 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 10:42

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

#24 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 11:08

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

#25 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 11:13

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

#26 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 11:19

Vi var i samme situasjon som dere. Barnet hadde ingen problemer hjemme, men skolen meldte om store problemer. I motsetning til dere godtok vi utredning og har fulgt opp hele veien. For: Hva så om barnet har det helt greit hjemme? Hvis haun har store problemer på skolen, hvorfor ikke ta imot den hjelpen og de tiltakene som trengs for å endre en slik fæl situasjon? Skal barnet ditt fortsette å ha det fælt på skolen fordi det ikke er slikt hjemme, eller skal du samarbeide med skolen om å forsøke å snu situasjonen? For oss var det ikke mer enn ett valg. Vi var med på utredning for å kartlegge problemene, fikk hjelp og har i dag et barn som fungerer fint på skolen, både faglig og sosialt. I tillegg merker vi faktisk forskjell her hjemme også, selv om vi trodde alt var helt i orden da vi startet prosessen. Det er noe med at man venner seg til hvordan ting er i hverdagen og ikke legger merke til små "avvik" før de ikke er der lenger... Vi hadde et barn som alle skole"kameratene" skydde. Nå har vi et barn som blir invitert inn i leken. Det kan godt være at feilen ligger hos skolen. Å ta inn utenforstående instanser(ppt) kan kanskje hjelpe til å få satt fingeren på hva som er årsaken til at det er slik og hva som kan gjøres for å endre det. Ta imot den hjelpen du kan for ditt barn, vær der og samarbeid og på den måten ta kontroll over hva som skjer, er mitt råd.

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

    Superbruker

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 281 579 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 21:03

takk 23.02 Skal se hva vi gjør. Virker som om valget står mellom to onder. Helt absurd at i praksis foreldre ikke har rett mene noe om sitt barn. Men det må vel være "barnets beste" det.

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

    Superbruker

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 281 579 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 21:17

Takk for svar skjelvekrøller Forstår poenget ditt. Jeg er bare veldig frustrert og provosert over måten disse "hjelpeinstanser" jobbet på med denne saken. Men får håpe ting ordner deg til slutt.

#29 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 22:24

Ojjsann! Jeg ser at innlegget mitt ble postet, selv om jeg ikke fikk feilmelding her og tilsynelatende ikke kom inn på forumet med innlegg når jeg forsøkte :-S Jeg ga faktisk opp og tenkte at det ikke var meningen at jeg skulle poste noe svar i denne tråden. Jeg beklager så mye, det var ikke meningen å spamme!

#30 skjelvekrøller

skjelvekrøller

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 02 februar 2010 - 22:29

Ojjsann! Jeg ser at innlegget mitt ble postet, selv om jeg ikke fikk feilmelding her og tilsynelatende ikke kom inn på forumet med innlegg når jeg forsøkte :-S Jeg ga faktisk opp og tenkte at det ikke var meningen at jeg skulle poste noe svar i denne tråden. Jeg beklager så mye, det var ikke meningen å spamme!