Gå til innhold

Ser du ned på de som har hatt keisersnitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt målløs når jeg leste den tråden om at de som har hatt ks ikke har født... Hmmm.. Barnet er jo ute, ergo det er født..

Er det sånn å forstå at de som har født vaginalt setter seg selv høyere enn vi som har blitt forløst med ks?

Jeg hadde akutt ks, dvs det sto om livet for meg og barnet mitt.

Er jeg mindre kvinne enn noen andre fordi barnet mitt kom ut "nødutgangen"?

Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen.. Vil jo tro oss som har vært i full fødsel, nesten til slutten, blitt syke/barnet blitt sykt også blitt forløst med ks har da hatt det mye verre enn de som har født vaginalt?

Jeg mener om en fødsel blir kategorisert etter hvor jævlig den har vært altså...

Skal man ha dårlig samvittighet fordi fødselen endte i ks????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er igrunn litt lei disse KS innleggene meen skriver litt uansett :)

 

jeg har 2 barn .. 1 født vaginalt. 1født med KS...ble tatt hastesnitt på nr 2. prematurt barn ..meen jeg har jo født 2 barn fordi :):)

 

rett etter at et KS ble gjort må jeg innrømme at jeg følte meg snytt.for jeg hadde gledet meg masse til å føde vaginalt. da jeg syntes det var en heelt herlig følelse,selv om fødselen tok 3 døgn nesten ....(nr 1) men nå som mange år tenker jeg ikke på at jeg ikke fødte vaginalt mednr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ser ikke ned på de. Absolutt ikke.

Jeg er glad jeg slapp KS jeg da. Det er jo en stor operasjon og større fare for komlikasjoner under KS enn en fødsel.

 

Så tar det lengre tid å komme seg etter et KS enn en fødsel. Så det er absolutt ikke en lettvindt løsning å velge KS vil jeg tru.

 

Noen MÅ ta keisersnitt fordi ungen ligger i tverrleie, man har for trangt bekken, ungen ligger i seteleie men har ikke stort nok bekken, andre helsemessige grunner som gjør man må ta KS for det kan være far for liv osv.

 

Så det er tåpelig å gå med nesen i sky for man har født og ikke tok KS..

 

ALLE har jo gått igjennom et helt svangerskap..det er jo det som er jobben. Fødselen er bare en liten del av det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler, og vil si for min del så var hasteKS MYYYYE tøffere for kropp og psyke enn vaginal fødsel. Vaginal fødsel var jo "ferie" i forhold, spesielt med tanke på barseltiden.

 

Og så vil jeg ta med en liten historie:

 

Jeg og barnet som ble tatt med KS(og har visst om dette, og vet hvorfor jeg har arr på magen), satt og så en hjemmefødsel på TV. Barnet var da ca 4 år, og satt heeeelt musestille gjennom hele programmet. Og da det var ferdig, kom eneste kommentaren til programmet; "Sant jeg kom ikke ut tissen din, mamma?"

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Det hadde aldri falt meg inn å se ned på de som har hatt keisersnitt eller ønsker det. Selv er jeg livredd for keisersnitt så er egentlig litt imponert over de som tør og takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henter du opp og svarer på en tråd fra 2008?

 

Anonymous poster hash: 7a6d9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke! Det finnes både medisinske og psykologiske grunner til hvorfor noen har KS.

 

Anonymous poster hash: 338f7...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er kommet til verden, og født med keisersnitt. Men moren har ikke født barnet.

Det har ingenting med verdi å gjøre....

 

Anonymous poster hash: a80cc...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som leter frem disse eldgamle trådene? Syns nesten det kan betegnes som spam.

 

Anonymous poster hash: 5a996...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg ser litt ned på de som har tatt ks fordi de har fødselsangst. Dette gjelder de som ikke vil prøve å føde engang, ikke de som har hatt en fæl første fødsel o.l.

Alle andre som har en grunn til å ta ks ser jeg selvfølgelig ikke ned på!

 

Anonymous poster hash: 0df6c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg ser litt ned på de som har tatt ks fordi de har fødselsangst. Dette gjelder de som ikke vil prøve å føde engang, ikke de som har hatt en fæl første fødsel o.l.

Alle andre som har en grunn til å ta ks ser jeg selvfølgelig ikke ned på!

 

Anonymous poster hash: 0df6c...dd3

Så du ser ned på andre som sliter psykisk også da? Har født selv 2 ganger, men har ei svigerinne som har slitt med fødeangst og jeg har sett hvor ille det kan være. Hun lå inne og gråt dag inn og dag ut i flere måneder.

 

Anonymous poster hash: 2c218...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser absolutt ikke ned på de!! Har gjort begge deler selv, ks tok det en liten evighet før jeg var i form igjen (haste-ks, og ja, det stod om liv). Etter vaginal fødsel var jeg oppe og gikk samme dag - så utrolig mye bedre etterpå!!



Anonymous poster hash: 88dca...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg ser litt ned på de som har tatt ks fordi de har fødselsangst. Dette gjelder de som ikke vil prøve å føde engang, ikke de som har hatt en fæl første fødsel o.l.

Alle andre som har en grunn til å ta ks ser jeg selvfølgelig ikke ned på!

 

Anonymous poster hash: 0df6c...dd3

 

Ser du fremdeles ned på dem hvis jeg forteller deg at de fleste som har fødselsangst har dette pga tidligere traumatisk fødsel - eller de har en forhistorie med seksuelle overgrep og/eller psykiske problemer? 

 

Anonymous poster hash: 0ecaa...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort begge deler. Nå skal ikke jeg ha flere barn, men om jeg skulle det, og jeg kunne valgt forløsninger metode (heter det det?) så hadde jeg valgt ks. Mye mer behagelig, ikke så vondt. Det er mye mer komplikasjoner med vaginale fødsler, mer som i flest. Det er risikoen for alvorlige komplikasjoner som er høyere ved ks, men de er også ekstremt skjelden.

 

At kvinner kan bli stress inkontinensproblemer etter vaginal fødsel er en hyppig konsekvens, men den blir ikke sett på som særlig alvorlig av helsevesenet. Jeg hadde derimot sett på det som veldig alvorlig om det skjedde med meg.

 

Ikke frykt for å bli inkontinensproblemer, eller sydd feil og smerter ved samleie ol som gjør at jeg ville foretrukket fødsel, men rett og slett for å slippe smertene, opplevelsen med ks var alt i alt mye bedre. Jeg hadde ikke en komplisert fødsel, ting gikk som på skinner med både meg og barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...