Gå til innhold

Hvilke navn tror dere kommer til å værepå topp om 5-10 år?


Dunder

Anbefalte innlegg

De som døpte barna sine Emma og Noah for ti år siden hadde vel neppe kunnet forutse navnets ekstreme popularitet.

 

Hvilke navn tror dere vil være mest populære om 5-10 år?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest flere steder at såkalte "besteforeldre" navn anses å bli ganske populære i fremtiden, i alle fall betraktelig mer brukt. Alla Gustav, Johanna, Oskar, Margrethe, Alfred, Anton - u name it.

 

Jeg ble døpt Emma for 18 år siden - og mine foreldre hadde ikke i sin villeste fantasi forutsett at det kom til å bli så populært. Litt kjipt, i grunn.. Men hyggelig at mange liker navnet mitt, hihi :-p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke Noah så "ekstremt" populært da, er ikke på topp 10 engang;0)

men jeg tror disse gamle navnene kommer sterkere tilbake, astrid, signe, osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du vel kanskje si.. Har møtt flere små Anton'er, Margrethe'r osv - men kan jo være den "trenden" holder seg gående frem i tid.. Levi, ja, det har jeg også en merkelig følelse på. Tror det kommer til å slå ann. Litt artig navn :o)

 

Ellers vil vel korte jentenavn med -a endelser sannsynligvis fortsatt regjere på topplisten, tror jeg. Det enkle er ofte det beste ;) Men tror Marcus, Mathias, Lucas, Tobias, Benjamin og Adrian er på vei ut - håper neste det.. Andre navn som trenger renessanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Noah er ikke ekstremt populært - jeg kjenner ingen/ vet ikke om noen som heter det ;) Tror det hadde en liten "poppis-periode" - men den tror jeg er over.. Alle navn har en slik en. Nå er det Lukas for alle penga, har jeg følelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Jeg vet om 4 stykker som døpte barnet sitt Noah i fjor.. og de kjenner ikke hverandre..

 

må være en tilfeldighet, da

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (håper og) tror det kommer mer av Agnes, Astrid og Solveig-navn, og Harald, Arne og Ole.

 

"Hjemme" var Lukas mer pop i fjor, og Noa(h) er det fortsatt, tror bibel-navnene blir her i 1-2 år til, så er nok folk lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...