Gå til innhold

Pigmentflekker....Noen råd??


Lizz27

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Har såvidt vært ute i solen en dag og allerede oppdaget en pigmentflekk på størrelse med en femmer. Noen som har noen gode råd mot dette? Eller er det slik at vi må gå rundt med fiskebollehud hele sommeren?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste som hjelper er å smøre seg med høy faktor og ikke være mye i sola ja. skikkelig kjipt. Anbefaler minst faktor 30. Til høsten igjen finnes det produkter som skal fikse. Jeg er selv disponert for pigmentflekker i utgangspunktet så jeg tør knapt å sole meg nå... det er så stygt :/ kjører på med spf 30 og er bare litt i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskebolle hud er nok for mange (blant andre meg) løsningen :-( Jeg var ikke oppmerksom på dette i mitt første svangerskap og har fremdels noen flekker som ikke går bort (heldigvis ikke i ansiktet) nå 12 år etterpå. I mitt andre svangerskap holdt jeg meg i skyggen, hadde på letteklær og brukte sunblock. Fikk ingen farge, men heller ingen flekker. Blir nok en hyggelig sommer dette når jeg har termin i september....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A vitaminkrem hjelper. Det finnes flere kremer som har A vitamin i seg. Du kan forhøre deg på apoteket eller i et parfymeri, event, hudpleiesalong. Jeg brukte MD formulas krem i mitt forige svangerskap. Den er dyr, men drøy. Husk å ikke bruke A vitaminkrem i solen!

Pigmentflekkene blir heldigvis borte etterhvert. Jeg er helt fin i huden nå og bruker alltid solfaktor i ansiktet(15), men da jeg gikk gravid sist fikk jeg en pigmentflekk på overleppen som minnet stygt om en Hitler bart. Morsomt nå, ikke veldig morsomt da...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan lese litt om pigmenter på hjemme siden min . www.grysom.piczo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal heller ikke bruke kremer med a vitamin når man er gravid!!! Det er derfor jeg sier at det finnes kremer man kan bruke seinere, når man ikke er gravid og det ikke er sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja smør med høy faktor. Mine pigmentflekker på armene fra sist svangerskap har ikke gått vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode råd.

 

Bare et spørsmål til. Hva med selvbruningskremer. Er det et alternativ? Eller bør vi holde oss borte fra deg også. Skal til Syden om to uker og har lyst til å se litt freshere ut en jeg gjør akkurat nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

har et kjempeeffektivt råd mot de som er plaget med mørke pigmentflekker. jeg kjøpte en stor (hel) ananas, som jeg deler i biter etterhvert som jeg bruker den. "skviser" saft ut av den på en bomullsdott, og legger deretter bomullen på pigmentflekken i 20 - 30 min, 1 - 2 ganger om dagen. dette har jeg brukt i snart en uke, og det er bare 1 /3 igjen av flekkene allerede!! utrolig men sant :) synes også det er kjempegreit å bruke naturlige produkter i stede for kremer og annet kunstige saker.

ellers har jeg hørt man kan bruke rødløk. gnu dette mot flekkene i 2 - 3 minutter opp til 3 ganger om dagen.

håper dette kan hjelpe noen like mye som meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shit. Jeg har fått pigmentflekker i panna. Ikke så lekkert. Trodde det ville forsvinne når jeg ikke er gravid mer jeg. Heretter blir det høy faktor på meg. Kanskje jeg skal prøve ananas. Skader i alle fall ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbra!! Da skriver jeg opp ananas på handlelisten min.

 

Noen som vet om selvbruningskrem er skadelig for barnet. Kunne tenke meg å jukse litt hvis ikke det er farlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må nok være forsiktig i sola ja, men jeg var på en hudpleie salong og kjøpe et produkt ( merket var Gatinau), husker ikke navnet, som skulle smøres på rengjort hud hver kveld. Og min pigmentflekker forsvant!! hadde ganske store i ansiktet, var i syden sommeren etter, og smurte meg fornuftig med høy faktor i ansiktet, er nå på ny gravid men de har ikke kommet tilbake. Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi a vitaminsyre kan gi fosterskade.

 

Ville være forsiktig med bleking av pimentflekker i sin helhet under svangerskap. Et av de mest vanlige og effektive ingrediensene i sånne er hydroquinon. Dette er i Norge klassifisert som legemiddel, nettopp pga risikoen for skader på ufødte barn. Og mange i bransjen, hudpleiere og leger faktisk, er arrogante eller uvitende og anbefaler disse likevel :(

 

Er også verdt å merke seg at makeup eller solkremer av enkelte merker innehoder mye parfyme og alkoholer- dette øker risikoen for pigmentflekker. Og en solfaktor 30 holder ikke alltid hva den lover!!

Det beste er å velge en solkrem med mye fysiske filtre- blir hvit og kremete ved påføring. Disse gir bra beskyttelse og liten risiko, kjemiske filtre, de som ikke blir hvite, er som navnet tilsier kjemiske og ikke alle er dokumentert trygge for oss med små i magen.

 

Stor solhatt, lette klær og hvit solkrem, hehe- vi blir nok brune neste sommer vi..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A kremen fra helsekost eller apotek er ikke det samme som krem med a vitamin.A krem har ingen bekende effekt!

 

A vitamin er en syre som heter feks abarela, men a vit.kan også finnes i mindre mengder i forskjellige kremer. Og det er dette vi advares mot under svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt greit, men det er A vitamin i A kremen fra apoteket/helsekosten... Så det er krem med A vitamin, eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei,tenkte jeg skulle prøve det med ananas,kan jeg prøve det nå når det er sol,gjøre det om morningen og kvelden etter solen er gått ned? å jeg skal til Syden om 6 uker,kan jeg bruke det om kveldene der også,eller er det ikke vits?,må jeg vente til etter sommeren? Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med pigmentflekker selv i ansiktet... kjedelig... Kan jo være glad for at det ble en dårlig sommer da, siden jeg fødte i august :P hehe... men jeg holdt meg bare unna sola litt... gikk med solhatt eller caps, for det var ansiktet som ble preget, så da var det greit.

 

Jeg leste også at det kunne være de ikke forsvant, så da var jeg ekstra forsiktig... Selvbruningskrem vet jeg ikke om... google det kanskje? Var jo en god ide egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...