Gå til innhold

Babykino- farlig for babyene?


snuppi har blitt storesøster

Anbefalte innlegg

Har en liten diskusjon gående i barselgruppa vår om det kan være skadelig for de små babyene å være med på babykino? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby kino er mer som å se på film i din egen stue, bare at skjermen er noget større! ;) Lyd og lys er tilpasset de små. Har vært masse på babykino og kosa oss, vi! Helt til frøkna fant ut at det var gøy å bevege på seg. Da fikk jeg ikke med meg noe av filmen lenger så da ga vi opp gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av lyden. Tenkte å se varg veum, og hun ene i barselgruppa mente det det var helt uakseptabelt å ta med seg baby på en slik film! Jeg selv mener det er uten problem, lyden er jo tilpasset de små, var bare interresert i å høre hva andre mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet ikke denne dama hva babykino er for noe iallefall:)

Har vært et par tre ganger jeg, og eneste som ikke var kult var bleieskift:p (men er det egentlig noengang kult uansett liksom?! hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente hun babyen fikk med seg al handling og potensiell vold da eller? Da lille vampyr var liten var han med på babykino. Han sov som regel, eller fikk melk eller satt på fanget eller lå på et teppe på gulvet og lekte.

 

Lyden er ganske lav på de filmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vi var på babykino, var frøkna 5 uker gammel, og vi så Miami Vice! hehe. Masse skyting o.l. men hun enset det ikke så jeg tror dere kan slappe helt av. Ungene sitter jo liksom ikke å ser på filmen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en norsk film en gang, og da fikk jeg nesten ikke med meg en drit. Filmen var jo ikke teksta og med lav lyd og masse unger som huia så var det ikke akkurat så lett å høre hva som ble sagt! Så lyden er LAV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var det hun mente ;-) Jeg har ingen betenkeligheter med å ta med lillegutt på kino, ville bare høre hva andre mente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på babykino for et par dager siden og så Falne Engler (Varg Veum) med min 5 mndr gamle sønn, gikk fint det ;-)

 

Lyden var lav ja, og fikk ikke med meg alt som ble sagt, men det gikk. Må sies at selv om lyden var lav, skvatt sønnen min (hadde akkurat sovna) av en høy lyd fra filmen, og hylte ei stund.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært mye på babykino, og den eneste gangen jeg syntes det var for mye vold var da snuppa var blitt 10-11 mnd gammel og vi så på Kill Bill. Blodet fløt i ETT, og snuppa likte fargene og bevegelsene, så hun ville absolutt se på. Vi vet jo at spedbarn er minst like intelligente som oss voksne, så hva vet vi om hvor mye de forstår?

 

Når de er unde 6 mnd så er det ikke noe å tenke på, for da sover de eller ammer hele tiden. Etter at de er blitt interesserte i TV og skjerm og bevegelige bilder ville jeg imidlertid vært mer forsiktig med å se på voldelige filmer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...