Gå til innhold

Hvorfor mener akkurat DU at det er ekkelt å amme en 2 åring.....


Cat.68

Anbefalte innlegg

Kanskje man får mere konkrete svar på dette da , hvis man spør direkte.

 

Hjelp meg å forstå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd i de andre trådene, men vet ikke hvorfor. Kanskje fordi en toåring er mer bevist på hva h*n gjør. Og mer bevisst på kroppen? Kanskje fordi jeg tenker at jeg synes tanken på å die er ekkelt - altså jeg har ikke spesilet lyst å huske at jeg selv diet, og derfor tenker jeg at mitt barn vil tenke det samme? Altså, der er større sjangse for at en toåring husker ammingen en en ettåring?

 

Jeg synes blod er ekkelt også, uten at jeg kan forklare hvorfor- jeg bli svimmel av å se mye blod - ihvertfall mitt eget. Kan ikke forklare hvorfor.

 

Jeg synes edderkopper og andre små jævel-beist-kryp er ubeskrivelig ekkle også - vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det jeg prøvde å få frem i den andre tråden (der hvor jeg spurte hvor grensen gikk for amming) Var at mange av de som synes det er greit å amme en to-åring synes det ikke er greit med et barn som er kanskje tre, fem eller ni (alt ettersom). Og kanskje mitt syn på toåringer da er annerledes en de som synes det er greit. Altså at jeg ser på toåringer som eldre en mange andre gjør? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å få sagt det. Jeg har ikke noe anstrengt forhold til kroppen min, pupper eller amming generelt. Faktisk vil jeg si at jeg har et uvanlig avslappet forhold til de. Jeg syntes ammingen av en utrolig hærlig opplevelse, og ville ikke vært foruten for alt i verden. Skulle ønske jeg kunne ha ammet lengre en jeg gjorde også (Jeg ammet til jenta var 7mnd- da ville hun ikke mer). Men jeg ville ikke ha ammet så lenge som to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er vel da den eneste som gir en realtivt god og konkret forklaring på ditt syn. Det at du egntlig ikke vet. Syns det er litt synd at din noe uklare definisjon på hvorfor det er ekkelt (og da menr jeg uklar som at du ikke riktig vet), går ut over de mødrene som ammer etter anbefalinger.

 

Altså jeg syns egntlig ikke at det finnes noe mer ekkelt en edderkopper.og klarerikke for mitt bare liv å skjønne hvordan noen kan ta i disse skapningene frivillig.

 

Men jg syns jo ikke de som gjør det er ekkle fordi. Det er jo MITT problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt fordi det er et barn. Det er ikke lenger en liten hjelpesløs baby. Det er et barn som er mer beviss på sine handlinger, kropp og som faktisk kan snakke. Nå er amming generelt noe jeg ikke klarer å se på at andre gjør, om det så er en nyfødt baby da.

 

Det er bare helt unaturlig for meg. Men hva andre velger å gjøre får da være opp til dem. Gidder ikke bry meg. Ammer de en 7-åring derimot (som naboen min drev på med) synes jeg det er avskyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men jeg har ikke noe problem med at andre ammer. Det er det å selv skulle amme en toåring jeg synes er ekkelt. Andre må få gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke her. Ammet ikke lenge gitt. Men hvorfor er du så opptatt av hva andre synes om at du ammer 2åringen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer heller ikke toåringen min, men jeg bryr meg fordi jeg syns det er så ufattelig rart med folk som syns andre er ekle, og jeg blir noe provosert over idioter som prøver å sette en akseptabel standard på noe som er inviduelt betinget, på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt, men kan ikke forklare hvorfor...

 

At andre gjør det, ser jeg ingen problem i når ungen er to år. Men om de er 3-4 derimot.. Da ville jeg ha reagert hvis jeg hadde sett en unge rulle ut puppen til mora.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det er ekkelt. Jeg mener at det er fint og positivt. Jeg har amma til min var toåring. Skal amme nestemann også til han er to. Sååååå sunt og flott!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men det er bare uvitende fjols som skriker her inne om hvor ekkelt det er å amme barnet sitt. Og med det mener jeg dere burde skaffe dere informasjon om fordelene ved langtidsamming i vestlige land. Ikke bare for barnet, men også for mor.

Ammet begge mine pga sykdom i familien, og jeg ga meg ikke før de begge hadde fylt 3 år. Helt naturlig for oss, intet ekkelt.

Så slutt å såre damer som kun velger det beste for barnet sitt ved å langtidsamme. Dessuten, med hvilken rett har dere å dømme andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så slutt å såre damer som kun velger det beste for barnet sitt ved å langtidsamme. Dessuten, med hvilken rett har dere å dømme andre?"

 

Hvem dømmer hvem her? Du skriver jo selv rett ovenfor at de som synes det er ekkelt å amme eldre barn er uvitende fjols...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg, men stikk å legg flaskebarna dine. Makan til provoserende kvinnemenneske har jeg aldri sett før.

Deilig å bli såret? Neppe.....flaskebarn er ekkelt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spør deg selv hva du synes om en 5-åring som blir ammet, så vil du nok mene at det er litt ekkelt uten å kanskje kunne sette fingeren på det - det bare er det. For meg går grensen i det de overgår fra baby til "barn" og det pleier vel å være rundt 1 år.

 

Jeg kan ikke noe for det men blir kvalm når jeg ser altfor store barn blir ammede, uten å kunne sette fingeren på hvorfor. Men alt er opp til hver person så jeg ville aldrig vist ha jeg syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"overgår" fra baby til barn?

Hva for en setning er det? Vet du hva "overgå" betyr?

 

Å mene at en toåring er altfor stor til å bli ammet er mildt sagt underlig. Det samme å sidestille en toåring og en femåring.

 

Og uansett ville det for de fleste vært rart, ikke ekkelt.

Ekkelt blir det evt når ungen er kjønnsmoden og har begynt å se på pupper som noe annet enn mat og mammakos. Da har jeg i det minste forståelse for at man bruker ord som ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...