Gå til innhold

Pene foreldrene får pene barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei det vil jeg ikke si.

Ser også at stygge foreldre får pene barn.

Men, hva er egentlig pen og stygg, hvem bestemmer hvem som er hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det nok ingen automatikk i. Jeg har fått en nyyyydelig pen datter. Og er ikke spesielt pen selv. Mannen min er fin da, men hun ligner faktisk mest på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger ikke bety det. barna får ulike trekk fra begge foreldrene, om sammensetninga av de arvede "trekkene" er heldig eller ikke er vel avgjørende. Men - ingen barn er stygge da..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de nok. Men hun er sjeldent pen altså. Jeg tror faktisk jeg kan påstå det selv om jeg er mammaen hennes. Men klart, mulig jeg er blendet, sikker kan man jo aldri være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man foreksempel i en barnehage, så er jo noen helt klart penere enn andre. Jeg synes ofte at fine barn har pene foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er normalt pen, den ene faren er mindre kjekk, og den andre er kjekk. Barna guttene har hatt flax, det er veldig pene :) (ikke bare noe jeg sier, de er faktisk det, blir kommentert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pappaen er pene mennesker rett og slett og dattern vår er nydelig.. Vi har et vennepar som er fryktelig stygge og barnet dems er vakkert.. Så jeg tror ikke det har noe og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym, du spurte :Men, hva er egentlig pen og stygg, hvem bestemmer hvem som er hva?

 

Jeg så et program på TV for lenge siden der de hadde en undersøkelse på hva mennesker syns var pent og stygt. De viste bilder av pene og stygge folk. De pene hadde øyner, nesen og munnen fint plassert i ansiktet, ingenting var skeivt, munnen var så og så fyldig og alt var veldig rett proposjonert (heter det det?)

 

De stygge hadde f.eks. skeive øyner, stor nese som også gjerne var skeiv, munnen var helt "feil" plassert i forhold til resten.

 

Alle de de spurte var enig i hvem som var pen og hvem som var stygg. Har sikkert forklart litt vanskelig, men...

 

Poenget er ihvertfall at det ligger innebygget i oss hva som er pent og hva som er stygt.

 

Og drømmekvinnen, dvs. hun som er mest vel proposjonert i ansiktet, er Elisabth Hurley. Hun har alt plassert der det skal være- (Ifm. med den testen på TV iallefall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en mor som utseendsmessig er ganske grå. Og en jente som jeg vokste opp sammen med, som var/er superpen og veldig populær, har fått en datter som er ganske grov i trekkene. (Ikke missforstå meg, men hun er ikke sånn glansbildepen).

 

Så jeg mener at dette kan være ganske tilfeldig. Foreldrene mine er begge fra familier der de fleste har vært ganske pene/stilige, men tror ikke dette har gått i arv til meg. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg var anonym et øyeblikk, hvorfor aner jeg ikke. nix, det finnes ikke stygge mennesker, der er jeg urokkelig. det finnes alltid noe pent ved hvert menneske. noen er pene i noens øyne.

om noen ser bedre ut enn andre i dine øyne betyr ikke at jeg syns det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennsker med proposisjoner tilnermet det gylne snitt blir generellt oppfattet som penere en de som ligger lengre i fra.

 

Så med andre ord, dess nermere du er 1,6179775 , dess bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pen, men fedrene til barna mine ser ikke så verst ut:) Jeg har ihvertfall to nyyyyydelige barn. Hehe, når prinsen ble født så var mine første ord: "herregud, han er jo pen, jo"... Da hadde jeg gått hele svangeskapet og tenkt at jeg kan ikke ha så flaks to ganger. Men det hadde jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og stemoren min har tre felles barn. De to eldste har et veldig godt utseende (nå er de 18 og 15 år) men minste på 10 stakkars, har fått de styggeste trekkene fra begge to.

 

Både pappa og konen hans er pene mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...