Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom på enda en ting jeg, som skjedde da førstemann ble født:-)

 

Jeg skulle på død og liv ikke la sambo se mellom bena på meg når babyen ble født, og det ble ganske naturlig begrenset ved at jeg brukte hodet hans til å holde meg fast i da jeg holdt på med pressriene.

 

Etter 1t og 45 minutter med pressing er endelig gutten ute. Jeg holder visst fortsatt hodet til sambo fast inntil meg, for mens jordmoren løfter opp vidunderet og slår han i rumpa for å få han til å skrike, kommer det fra sambo; PRESS, PRESS!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa til en kamerat av meg: "du må komme og besøke meg på sykehuset når småen kommer"

 

han "ok hvem dag kommer han da? når på dagen passer det at jeg kommer?"

 

jeg "han kommer ikke på en fast dag til et fast klokkslett, det tas liksom på sparket"

 

han "så upraktisk, hvordan gjør du det med jobben og sånt da? hvordan funker dette egentlig?

 

prøvde hardt og ikke le av stakkars mannen som tydligvis manglet litt almenkunskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er utrolig vittige! Jeg ler!

Jeg våkna med rier en lørdag morgen, fortalte det til kjæresten, men tok det ganske rolig, regna med at dette ville ta litt tid. Riene var der hele tida, jeg skrev opp hvor lang tid det var mellom de og slikt. Kjæresten fant da ut at han måtte ut å kjøpe en blender. En blender!! Javel, så han gikk ut på jakt etter en god blender, da. Greit nok det, jeg var ikke stressa, men synes det var et snodig valg. Han skjønte virkelig ikke at det var baby på gang før jeg ba han om hjelp til å ta tida, da var det sånn 5 minutters pauser.

På sykehuset fant vi ut sammen med jordmor at vi skulle prøve badekar. De tappa i vann og gikk ut, så vi fant ut at vi ville hoppe opp i karet begge to. Så der satt vi og hadde kvalitetstid, men jeg måtte opp etterhvert for å få litt akupunkturhjelp da det gikk litt for sakte med åpning. Kjæresten slang et håndkle rundt livet, klar til å hoppe i karet på øyeblikks varsel. Men vi fikk beskjed om at vi ikke fikk badekarfødsel likevel, da jeg måtte ha drypphjelp for pressrier. Men kjæresten sprada fortsatt rundt i bar overs med håndkle rundt livet på fødestua. Jeg tenkte han ville få på seg fillene, men neida! Måtte tilslutt nevne at det ble ikke noe bad på han, han kunne likegodt ta på klær, han var lett forvirra da. Synes på en måte jeg kunne ta meg av avkleddheten den natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei venninne av meg visste ikkje ka kjønn det var på ungen sin,men hadde hatt ein følelse av at det kom til å bli gutt. Så når fødselen er igang og ho har komt så langt at ungen var komt ut ,spør ho jordmor :Er det ein gutt?? ho vart litt forfjamsa då jordmor seier: Nei..

så ho utbryter: Jamen, ka e det då??!

 

Ikkje greit å tenke logisk alltid.. :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tror jeg ikke sa eller gjorde noe spesielt morsomt under fødselen.Men han trodde meg ikke da jeg sa at vannet hadde gått,at jeg hadde rier ( selv om jeg sto krøket) og ble ganske sur da vi måtte inn på sykehuset tidlig på morgenen.Han var så trett..Sier han,mens jeg hadde sovet en time eller noe den natta...!Og ja,fødselen var igang =)

 

Men min far var ganske "fin" da den ene storebror min ble født.Eldste bror min brukte 18 timer på å komme seg ut,så han reknet med at det ville ta litt tid denne gangen også..Og siden han ikke røkte eller noe så måtte han ha en unnskyldning til å gå ut av fødestuen et øyeblikk!!Så han glemte fotografiapparatet i bilen MED VILJE!For da hadde han en grunn til å gå ut å få en liten pause!!Men det gikk ganske fort,så han fikk ikke den pausen...

Når jeg ble født trodde han IGJEN at han hadde goood tid,og da de ringte fra sykehuset og sa at nå var det igang ( moren min var innlagt pga masse rier over lang tid og seteleie) tok han seg god tid på veien inn!var innom en bensinstasjon å kjøpte seg litt mat og en avis!Han ble gratulert med piken på gangen på vei inn til min mor som IKKE var blid på han...Hun rakk ikke å få epidural en gang,og fødte meg i seteleie med bena først uten smertestillende på 45 min..!!AU,AU !Mor min sa forresten bare " ka blei det?" med morsk og sint stemme etter jeg hadde kommet ut ;-)

 

Utrolig morsom tråd =)

 

Mannen min kjørte forresten på rødt lys etter den første ultralyden!!Var litt gira ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsomt og morsomt.. men min samboer sovnet i senga der jeg skulle føde. Men jeg lå bare i en vanlig sykeseng under riene. Jeg hadde haglerier og samboeren min var såå sliten. Husker jeg kastet ting på han men ingen reaksjon for å vekke han. Endte i keisersnitt.

Han ? sliten ?? Hva med meg?

 

Med andre keisersnitt var det første han sa når han kom med babyen våres var at han var såå sulten. Så han stakk med en gang å spiste. Kanskje ikke morsomt...synest vel egentlig det ikke er morsomt , men en god historie om håpløse menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ikke morsomt der og da, men FRYKTELIG dårlig timing, JEPP!!!

 

Vi måtte med ambulanse til sykehuset etter at vannet gikk pga seteleie. Dette var på natten. Vel inne på fødestuen og mens jeg hadde rier med 4 min. mellomrom, kommer det fra mannen min i nabosenga: -Denne madrassene er jo skikkelig dårlig og dette teppet er alt for lite. Jeg fryser noe *****...

 

Da jeg ymter frampå at jeg kanskje ikke har det så fortreffelig selv heller- tok han IKKE hintet, nei. Senere samme natt kommer JM og JMstudenten inn, hvorpå de må snakke HØYT fordi han snorker!!! Hun bare så rart på han og ristet på hodet, mens hun sa: -flott med så mye støtte og oppmuntring, hæ? Håper han er mer hjelpsom senere...

 

Vel, senere med tette, tette rier, hvor jeg er helt utmattet og står lent over sengeryggen presterer han å si.. -Just walk it off, Baby.

Gjett om noen tenkte: Føde! det bør mannen selv få oppleve!!!!

 

Når svigermor kommer inn etterpå spør hun MEG hvordan det går, hvorpå HAN sier, -joda, takk, men er så fryktelig dårlig i ryggen og trøtt, senga var skikkelig dårlig.

 

Tror det var noen da som IKKE var særlig stolt over gutten sin da,ja...

 

hmmmm.. de mannfolka altså...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min satt med ryggen til meg under mesteparten av åpningsriene og så på TV. Det var helt greit for meg, jeg hadde ikke bruk for noen, lå bare og konsentrerte meg om meg selv. Men fra tid til annen registrerte jeg at han så på Home and Garden Television - en kanal bare om hus og hage. Episode etter episode om oppussing og planting, i noe sånt som 20 timer i strekk.

Men da jeg trengte ryggmassasje var han flink og gjorde som han ble bedt om.

 

Da pressriene startet, ba jeg ham om å telle for meg, og da var han nok glad for at det var bruk for ham, for han satte seg rett ved siden av meg og brølte av full hals: ONE! TWO! THREE! FOUR! .......

 

(Det hører egentlig med til historien at da Snups fylte ett år, kom Home and Garden Television til OSS. Svogeren og svigerinnen min har et hus som de kom for å filme, og vi feiret fødselsdagen samtidig, så vi kom på TV alle sammen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min gjorde ikke noe morsomt, utenom at vi spøkte og tulla litt oss i mellom. jeg har en liten historie om pappaen min, da kona til min eldste bror skulle føde barn nr. 3.

 

Vannet hadde gått klokka to på natta, og dette var i januar, så derfor var det ganske kaldt ute. Mamma skulle være med på fødselen, så storebroren min banka på døra hjemme, denne januarnatta. Pappa åpna, og min bror sier da at vannet har gått!! "Åh, faen!" sier pappa da. Han trodde at det var vannrørene som hadde frosset. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke fra fødselen, men et par mnd ut i svangerskapet. Vi var så heldige å bli gravid med en gang vi begynte å prøve. Var litt kvalm i de første mnd,så sexlivet gikk jo fra mye i "prøvetiden" til ikke noe.... En kveld vi da slapper av foran tv sier min kjære tankefullt: Jeg synes det er veldig bra at du ble gravid fort og sånn altså... men jeg skulle ønske vi kunne prøvd litt mer......:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var aller mest opptatt av parkometeret utenfor. Vi kom til føden i 4.30 - tida på natta, og han hadde fått med seg at etter klokka 8 om morgenen kostet det penger å stå parkert. Han spurte jm stadig vekk om fødselen kom til å drøye, og da klokka nærma seg 8 var han så nervøs for at han ikke skulle rekke både fødselen OG putte på penger i tide at jeg gaula: "bare gå ut duuuuu" gjennom lystgassmaska. Gutten ble født 08:11. Resten av tida på barsel var også preget av dette parkometeret, som måtte fylles på med jevne mellomrom, og han satt stadig og telte på fingrene når han måtte ut neste gang... mhm - fokus var der det skulle være :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vannet kl 7 på morgenen og jeeg jublet over at det endelig var igang, men mannen var mest opptatt av at det ikke ble noen EU-kontroll på bilen kl 9.......;)hehe..

 

Et par dager før hadde vi kikket en komifilm hvor en mann gikk og sa "whoosaaa" for å roe seg ned(litt meditativt) og den syntes jeg var skrekkelig morsomt, men det var ikke morsomt når mannen sa det under hver rie og lo så han grein;)

 

Under fødselen filmet han og jeg fikk ikke med meg kommentarene før etter 3 dager når jeg kikket på filmen...."Jaja, her ligger hun, stor og flott som en stor strandet fisk;)" (Han har fått betale dyrt for den tabben:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holdt på i ca 40 timer..var en lang og hard fødsel..

Var bare meg oo pappan på sykehuset...på mårningen sa jeg at han kunne ringe å be moren sin komme,hvis han ville...tenkte at det kunne være greit at han også hadde litt støtte..vi var ganska oppgitte etter litt dårlig behandling på sykehuset.

Så når moren var kommet,gikk han å la seg på rommet for å få litt søvn..var dønnsliten etter alle disse timene med en vrang fødende kjæreste(!) :)

Han sov en times tid,så kommer han i fyr og flamme inn på rommet der jeg lå å roper: Koffer har dåkker ikke vekket meg???????? Høyt!

 

Ble pinlig stille på rommet,og ingen skjønte noe......

 

Da kommer forklaringen hans:Han var sikker på at babyen var kommet og at han hadde gått glipp av alt...men neida,der lå jeg og ingenting hadde forandret seg siden han gikk....

Tre timer etter dette kom snuppa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen mann jeg da, så min besteveninne skulle være med på fødselen. Vannet gikk 10 dager før termin, og jeg ringte henne kl 6 om morgenen. Jeg ringte og ringte, men det er jo typisk at hun ikke tar telefonen!!! Typen hennes våknet imidlertid da jeg ringte på nytt, og hoppet opp av sengen: "Det er Matja!! Det er Matja!!" mens han hoppet opp og ned på gulvet. Han har to barn fra før av, og skjønte vel at et var noe på gang. Bestis spratt opp av sengen, og jeg fikk fortalt henne at vannet hadde gått og at jeg skulle reise på sykhuset og at hun kunne komme dit.

Før jeg reiste stod jeg tannkosten i hånden og tenkte at jeg kunne ha brukt for den. En tannkost?? Jeg hadde ikke pakket noen bag, for jeg skulle jo føde på overtid jeg.... Hehe:)

 

Bestis løp inn i dusjen, sminket seg (Det kunne jo hende at hun fikk tid å reise innom jobben i løpet av dagen!), og tok med en deodorant! Skjønner fremdeles ikke hva hun tenkte på med den deoen, men men:)

 

Ellers skjedde det ikke så mye den dagen. Vi ble sendt hjem igjen fra sykehuset og satt hjemme hos meg og så på gullrekka på nrk 1 og 2 venninner satt med mobilen og tok tiden på riene! Hehe:)

 

Jeg sa visst noe veldig morsomt; "Gu, så vondt det gjør! Jeg håper virkelig ikke det blir vondere enn dette, for DET gidder jeg ikke!"

Jeg sa det på spøk, men hele gjengen ler av meg og lurer på om det ble vondere? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Samboer sa: "Luke, I am your father"

Mens jeg lå å pusta inn i lystgassmaska.....haha...:D

hjalp veldig, fordi jeg begynte å le slik at jeg glemte helt riene :D

 

Sistah

"

 

AKKURAT det sa samboeren min og når jeg lå og pustet inn lystgassen! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her satt pappaen og klagde på at stresslessen ved siden av fødesenga ikke var noe god å sove i. Han var så trøtt og det var jo midt på natta!

 

Stakkars mann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til:

 

På vei til sykehuset: "Nå får du ikke la vannet gå i bilen assa! Det er Recaro-seter!"

 

I parkeringshuset:

Jeg fikk en skikkelig ri og måtte holde meg fast i bilen og det ble svettemerker på den der jeg hadde holdt. Han: " Åååå neiii! Se hva du har gjort med bilen da!" Og polerte for harde livet for å tørke det vekk!

 

Han elsker bilen sin ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så tårene triller. Det morsomste jeg har lest på lenge! OG nå venter jeg spent på om mannen min kommer til å si noe morsomt under fødselen vår, som er om kun kort tid. har gitt ham et par tips om hva han IKKE bør si etter at jeg har lest denne tråden :) F.eks. at jeg ligner hun i Exorcisten!! Håper det kommer flere godbiter her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye artig her, min bedre halvdel sa vel ikke så mye festlig, men på noe tidspunkt da det begynte å gå litt hardt for seg, registrerte jeg at han kommuniserte med lege og jordmor over hodet på meg om hva som skjedde, var fristet til å si "hei, dette handler om MEG, jeg vil involveres". Men var litt for langt inne i begivenhetene, så det ble med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde lagt med pressrier i 25 min og var ganske stressa. sa jordmor "nei, nå må du få han ut"........ jeg pressa SÅ hard at min mann så "nei nå må hun få slappe av litt, hun er jo helt rød i ansiktet, ser ut til at det sprikker snart"...................

hihhi litt herlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ikke noe han sa, men noe han (vi) gjorde.

Jeg stod på badet med rier og skulle pusse tennene før vi reiste til føden, var nervøs og hadde ganske vondt, så jeg begynte å kaste opp i vasken. Mannen var på kjøkkenet og gjorde ett eller annet. Plutselig hørte jeg at han også begynte å spy. :o)

Han hørte lydene fra meg, og var vel passe overnervøs selv stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fødslene sa han ikke stort. Han vet av bitter erfaring at jeg blir ganske agressiv når jeg har vondt, så han holdt klokelig kjeft.

 

Men, 9 måneder i forveien så tok jeg jo en test. Den tok jeg ganske sent på kvelden. Han lå og sov. Jeg hadde knapt tatt buksa på meg før et blått kryss lyste ut. Jeg ble helt skjelven når jeg så det. Tok med meg testen inn på soverommet og hvisket med sprukken stemme:

 

"Gubbe... gubbe... du må våkne"

"Øhffffzzzznnnnnnggggghhhh"

Litt høyere:

"Du må våkne. Det er viktig."

"Mmmmzzzzsckalschovenåååmmmzzz"

Hysterisk i stemmen:

"Stå opp! NÅÅÅ!"

Irritert fra senga:

"Hva er det du maser om?zzzzz"

Jeg går i fistel:

"Jeg er GRAVID!!!!!!!!"

"HÆ?!"

 

Og der spratt han opp av senga. Har aldri sett noen våkne så fort, hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...