Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Da jeg ble født reiste mamma og pappa på sykehuset rundt klokka 17. Fødselen gikk fort, og rundt halv sju sier pappa til mamma "Kom igjen, nå rekker vi sikkert dagsrevyen"...Kremt.. Jeg kom 20.07, så den rakk han nok ikke nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sa ikke noe spesielt under fødselen da..Men før på dagen...he he...

Jeg våknet kl 7.30 av riene, men vekket ikke han før kl 13...da jeg fortalte at d var i gang og at jeg hadde hatt rier i noen timer sa han bare: Men jeg skal jo liste badet i dag! Tuller du, sa jeg, d er fødsel på gang! Men han dro på butikken og kjøpte lister, kom hjem, listet hele badet, hjalp naboen m å flytte opp noen møbler (de er venner av oss og hadde akkurat flyttet inn i 4 etasje..)

Han ble ferdig m alt :) Litt før midnatt dro vi på klinikken, og ti på fem var snuppa ute :)

Men akkurat da han sa d hadde jeg lyst å kverke han, jeg ville jo at alt skulle gå så fort, og oppfattet d som om han mente fødselen kunne vare så lenge den ville for han, fordi han skulle liste badet!

 

Min far hadde en fin en og, da jeg skulle bli født...Riene startet den dagen pappa skulle spille fotballkamp...så han mente at mamma kunne sitte i bilen og vente, mens han spilte kamp! Ha ha ha...

Som om d skjedde! he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha nummer 4, hadde jeg så vondt som jeg aldri hadde hatt det de 3 andre gangene, at jeg tenkte det kunne være greit å spørre mannen min om han vær snill å trøste meg med et aldri så lite bibelvers.

Aner ikke hvorfor jeg spurte om akkurat DET,men så kom det kjapt fra mannen min,med andakt i stemmen;

"Med smerte skal du føde dine barn!!!"¨

(står i 1.Mosebok 3)

 

:o/

 

Husker jeg følte meg lite i form til humoren hans akkurat da...

 

I ettertid var det jo morsomt ;o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hadde jeg visst at han 1 år etterpå kom til å være utro,så skulle han fått kjent hvem som hadde mest smerte!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er egentlig en meget behersket type. Er ikke så veldig flink til å vise hva han føler... Var litt bekymret for hvordan det skulle gå under fødselen, men det hadde jeg ikke trengt å være. Han var så søt. Det eneste som sto i hodet på ham var at jeg skulle ha det best mulig;)

 

Men det var en ting som skjedde som var ganske morsomt da (Ler av det nå ihvertfall)

Ting gikk veldig fort og når jordmoren sa at nå er det bare en pressrie igjen så er babyen ute, så spurte samboeren min om han skulle filme det!! Jeg ble ganske hissig for det var jo ikke akkurat det jeg ønsket da.

Spurte ham rett etter på hvorfor han ville det, men det han mente å spørre om var om han skulle ta bilde med en gang han kom ut! Var litt forkava stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa vel ikke så mye...

Men da vannet gikk så gikk jeg for å ringe jordmoren jeg hadde under svangerskapet. Etterhvert skjønte jeg jo hva han drev med... han var i sving på kjøkkenet. Skinnendes rent ble det. Frokost fikk jeg og:o) Hvor han fikk den roen fra vet ikke jeg... Det hører med til historien at det tok en del timer før vannet gikk til riene var i gang. MEN da gikk det til gjengjeld fort! Da fødselen var overstått etter 3,5 time sa han:

"Jøss, dette gikk jo så fort at jeg ikke har rukket å bli sliten en gang"... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke akkurat under fødselen, men en god stund før. Jeg var ca 7 mnd på vei med nr 1, og vi var på vei hjem fra et familieselskap. Så kjenner jeg plutselig noe jeg bare visste at måtte være en kynner, så jeg skvetter til og roper: Åh, nå har jeg en kynner! Hvorpå mannen hogger i bremsene, bråsnur bilen midt i gata og kjører i andre retningen før jeg får summet meg. Men jeg måtte jo spørre:

- Hvor skal vi?

- Til Aker (sykehuset)

- Hvorfor det?

- Skal ikke du føde?

 

Måtte da forklare at jeg hadde tenkt å drøye den fødselen ett par måneders tid, og at kynnere ikke var det samme som styrtfødsel, men vi fikk jo testa reaksjonsevnen hans da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he..jeg ler meg ihjel!!! så mye rart menn får seg til å gjøre og si !! Skjønner det jo egentlig godt...for det ER ukjent område og temmelig skummelt å se dama si sånn:)

 

Gubben min sa ikke så mye rart. Men jeg ler enda av at like før pressriene satt han stille og rolig i en stol og hørte på mp3 spilleren sin. Da det satte i gang rakk han ikke å ta utstyret av seg! Han ble pappa med "the wheel of time" på øret!!! Så ikke særlig glup ut nei ...he he he..

 

Han presterte å si at vesla hadde SVÆRE føtter akkurat som mammaen sin!! phøjh!! har du hørt??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sa ikke noe morsomt under fødselen, det tok litt tid før alt gikk opp for ham, men etterpå oppførte han seg helt tullerusk. Blant annet fikk han sneipen i armene for å bære litt på ham mens jeg ble sydd. Han ble øyeblikkelig bekymret fordi han liksom syntes han fikk ham i en "krøll", babyen lå med rompa på armen hans og beina godt trukket opp under haka. Mannen min spurte jordmor bekymret om ikke babyen kom til å bli doven i beina når han lå slik!! Jordmor bare så rart på ham og spurte om han var klar over hvor den babyen hadde vært de siste ni månedene :-)

 

Han begynte også å tulle når han skulle skrive under farskapserklæringen, spurte om han kunne få en DNA-prøve først, bare på tull!! Kjempemorsomt, jadda! Han skjønner ikke helt nå i etterkant at han kunne si noe så teit, er fryktelig flau av det der... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig intens og rask fødsel, var på sykehuset bare 3 timer før hun var ute. Mannen var ved min side og holdt meg hånden og pratet rolig til meg. Jeg fikk lystgass og blei helt "borte vekk", mannen fikk med seg at jordmora skulle klippe for snuppa hadde puls på 200 og måtte ut enda fortere.. Da lener han seg inntil meg og hvisker med et litt rart uttrykk i ansiktet: "Du, nå kan det hende det gjør littegranne vondt for de skal klippe , men det går fort over.." !!!!!!! Hello!! Hvor vondt trudde han at jeg hadde der jeg lå og skreik, da!!??? :0) Som om jeg merka at de klippet!!? :0) Har ledd utrolig mye av denne "advarselen" seinere..hehe

 

Og bare noen timer etterpå så sier han "Dette må vi gjøre igjen!" Puh.var ikke klar da, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke så mye av fødselen jeg annet enn at den ene jordmoren var en sur megge, så da jeg måtte tisse og hun insisterte på at jeg skulle ned fra sengen og opp på potte med epidural i ryggen og lam i begge bena ålte jeg meg godt ut på kanten og siktet på henne...

 

Hun ble litt forfjamset og enda mere sur men klarte å si noe sånt som at jaja.. ulykker kan jo skje hvorpå mannen min jublet:

 

NEHEI! Hun gjorde det med VILJE fordi du er en sur bitch!

---------------------

 

Søsteren min sin mann hadde også en fin en:

 

De var på ferie laaaangt utpå landet i Danmark, og det var 6½ uke til termin. De skal reise hjem dagen etter... kl 3 om natten våkner søstra mi av at vannet går hvorpå hun blir litt redd og vekker mannen sin og sier:

"Magne, Magne..Hjelp... jeg tror vannet gikk..."

 

hvorpå han grynter... velter seg rundt og sier... :

 

"Vent til i morra... du har sikkert bare tissa på deg!"

 

 

2 timer senere var ungen ute med akutt KS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi..Mannfolk!

 

Mannen min sa ikke noe spesielt under fødselen, men han gjorde noe under pressriene som vi har ledd godt av i ettertid. Han holdt meg i hånda og kom med oppmuntrende ord.. Plutselig kysset han seg selv på armen! Det var den armen som holdt i min arm, så det var nok tiltenkt meg.. Men så bomma han litt, og han trengte kanskje et lite oppmuntringskyss fra seg selv på det tidspunktet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehehe, utrolig mye bra =)

 

Jeg fikk et par skiver og juice etter en stund,

jeg klarte ikke spise noe særlig, så under en rie hører jeg,

ehm, kristin? Skal du spise opp dette eller kan jeg ta det??

 

Haha, sikker på han ventet med å spørre til rien kom slik jeg skulle si ja :P hehe..

 

eller, eg går ned og tar en røyk, du venter til eg e oppe igjen?!!

Unnskyld.. da tenkte eg pokker med, denne ungen skal ut innen 10 min :P men det gikk ikke.. hehe..

 

jeg hadde et par rier uten pauser rett før det var 10 cm, og jeg hadde SÅ vondt og var sliten, jeg låg i sengen, og øynene mine rullet slik du bare kunne se hviten. Mannen presterer å si mens jeg ligger slik

"REDRUM, REDRUM (noe fra en skrekkfilm) hahaha, du er jo helt lik hun i exocisten (eller hvordan det skrives)

 

Jeg prøvde å le hvor å være hyggelig, men klarte ikke smile engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer sa: "Luke, I am your father"

Mens jeg lå å pusta inn i lystgassmaska.....haha...:D

hjalp veldig, fordi jeg begynte å le slik at jeg glemte helt riene :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylian er Mambo-Mamma

Dette var ikke under fødselen men en stund før. Jeg hadde fått innvilget planlagt keisersnitt og gikk jo bare og ventet. Så sier mannen min, mens han gir meg en klem

"Stakkars deg.."

så sier jeg "hvorfor det?"

"det må være jævlig vondt med rier..s kulle ønske du slapp"

 

d'oh klart man slipper rier når man har keisersnitt ;-) han hadde ikke fattet det han da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, sambo hadde hørt av en kompis som nylig var blitt far, at lystgass, det måtte han bare prøve. Så da vi var alene et øyeblikk, lånte han maska og tok et skikkelig magadrag. Akkurat da titter jordmor inn og spør om jeg vil ha noe mat. Sambo var da så lattertrengt at han ser rett på jordmora og spruter ut i latter. Har fortalt etterpå at han tenkte "herregud, det her er jo IKKE morsomt, men jeg MÅ bare le".

 

Også var jeg igang med pressriene, og han prøver og støtte meg på alle tenkelige måter. I det jeg trekker pusten for å presse på nytt, hører jeg at han gjør det samme. Ser opp på han og han er helt rød i fjeset. Jeg sier "synes du presser du og jeg", og begge jordmødrene begynner å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rebel m/jente

Sambo sa masse rart under fødselen...

Riene begynte på natta, og han var helt i hundre når vi skjønte hva det var. men det tok sin tid da.

I tolvtiden hadde vi akkurat vært på sykehuset en tur, og blitt sendt hjem igjen (trengte ekstra oppfølging under fødselen pga dysmatur baby, men de sa vi ikke trengte å være der)

Vi fant ut vi skulle reise en tur til svigermor.

sambo ringer svigermor og sier "Vi kommer opp på lunsj. Forresten, nå skal hun føde."

Når vi kom opp der hadde svigermor en venninne på besøk, som er jordmor. Sambo sier til hun dama: "Du må bare unnskylde Camilla, hun har rier". hehe...

 

Utpå kvelden begynte det å gå ganske hardt for seg. Riene var KONSTANTE og jeg hadde skamvondt. Vi hadde ikke sovet på 2 døgn da , og var skikkelig trøtte begge to. Sambo sovnet da. Jeg vekket han og sa "Nå har jeg SKIKKELIG VONDT altså..." Da kom han med at han bare MÅTTE få sove en liten time.,, Hehe...

Når han skjønte hvor fort det gikk, kom han seg opp da.

Han sa "Nå reiser vi!" og så ringte han føden og sa "Nå kommer vi, enten dere vil det eller ikke!"

 

Det gikk rimelig kjapt opp til sykehuset, og vi forsto at dette kom til å gå fort. Vi møtte på en taxi som nektet å flytte seg, så da satte han på nødblinken og skrek "Flytt deg for helvete!" Taxien flytta seg ja=)

25 minutter etterpå hadde jeg pressrier, og etter 5 pressrier var hun ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra tråd :)

Jeg husker ikke mye mannen sa under fødselen, men jeg husker da vannet gikk.

Jeg hadde lagt meg, og var ganske så naken. Plutselig fosset vannet ut, og jeg ropte på mannen som var på badet, vannet går! Da presterte han å svare: Er du sikker på at alt vannet går? Heh, ja, ALT vannet går!!!

Så måtte vi ringe etter ambulanse, for hodet var ikke festet. Jeg gaulte at han skulle finne klær til meg, og han svarte: trenger du det da? Mens han knipset bilder av meg kliss naken i sengen...

Da vi kom til sykehuset spurte han igjen jordmor: Er alt vannet gått? Hun så dumt på ham og sa, det er alt eller ingenting.

He he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille jenta mi

hehe....morsom tråd:-)

hmmm..kan ikke huske at min mann sa så mye morsomt..men han gjorde noen morsomme ting..:-)

 

Da vi kjøte til sykehuset hadde jeg EN lang rie som varte i 15min..han fikk panikk for jeg skrek "å nei jeg tror hodet kommer nå!!!" kremt..jeg hadde bare 4cm åpning..hehe..så han kjørte i 100km i/timen gjennom byen med nødlysene på slik at alle bilene flyttet seg....jeg lo mye av det etterpå:-)

 

Ellers er han livredde sprøyer den store mannen, så når jeg fikk epidural gikk han ut på gangen, og turde ikke komme inn igjen før legen hentet han og sa at nå kunne han komme inn igjen..

 

Ellers satt han egentlig bare å ga meg drikke og holdt kjeft under fødselen...hvit som ett lik vel og merke..tror han var veldig redd siden jeg skrek slik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle ha nr 3 og var igang på sykehuset sier mannen -Kanskje han kommer til barne-tv! -Nei, sier jordmor det tar nok lenger tid enn det. Tiden gikk og jeg hadde 6 cm åpning når jeg ble trillet ned på opr. for akutt ks. Og lille gutten vår kom til verden 18.00 presis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var høygravid, hadde gått opp 30 kg, og begynte å bli rimelig klar for å få ungen ut. Fødselen starter med at vannet går kl 2 på natta, han spretter opp av senga, og utbryter: "også akkurat idag da, som jeg la meg så sent" - Akkurat som om jeg bryr meg om at det passer han dårlig, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det.. Kanskje han hørte pappa? At det var derfor han bestemte seg for snarveien? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...