Gå til innhold

Flere med hematom i livmoren?


Kuredu

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite at jeg har et hematom i livmoren for litt over en uke siden. Pga dette har jeg hatt brun utflod og litt blødning. Har ikke hatt noe farget utflod på halvannen uke, men i dag ser jeg det er litt farge igjen. Blir sprø av dette altså. Jeg er ca 8+3 og var på UL i går og fikk se hjerte som banket og alt så fint ut.

 

Er det noen andre som har noe erfaring med hematom i livmoren, og hvordan har det gått med deres svangerskap? Legene var veldig påpasselig med å ikke gi forhåpninger, og mente det var en 50/50 sjanse for at dette ville gå bra.

 

Kom igjen jenter - trenger erfaringene deres nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde et hematom i livmoren fra 11-17 uke. Blødde hele veien, men de siste par ukene kom det bare brunt på papiret. Det var kjempetungt å gå sånn, så jeg vet hvordan du har det :-/

 

Jeg fikk høre at det kunne resultere i en spontanabort, og at det bare var å vente å se... Tror det er de lengste ukene i mitt liv. Fikk innvendig ul hver uke, og hver gang kom jeg ut igjen skuffet fordi hematomet ikke hadde krympet noe særlig. Det brukte lang tid på å tømme seg, så når det endelig forsvant var det meste av det absorbert av kroppen. Det var en lykkelig dag da jeg ikke lenger fikk brunt på papiret og gynekologen kunne konstatere at hematomet var så og si borte! :)

 

Som regel går det bra, men det er jo likevel vondt å gå i den usikkerheten.

 

Mitt svangerskap gikk ihvertfall bra, og det gjør det nok med ditt også. Nå er jeg 30 uker på vei og kjenner masse liv og røre i magen hver dag. Ikke alle går så lenge med det som jeg gjorde, så det kan hende det gir seg lenge før hos deg :)

 

Lykke til! Det går nok bra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på UL i uke 6 om at jeg hadde et stort hematom i livmora rett ovenfor fosteret!

Jeg fikk og beskjed om at det var 50/50 sjanse for at dette kom til å gå bra!

Jeg fikk beskjed om å IKKE ha sex og få orgasme ihvertfall minst til uke 12! For hvis jeg enten fikk orgasme eller sæd innabords så kunne hematomet sprekke og fosteret blø ut!

 

Det var en av Norges fremste innenfor obstetrikk (fostermedisin) på Ullevål, Håkon Wergeland som sa dette!

 

Jeg holdt meg unna dette fram til uke 12 og da var hematomet absorbert av kroppen! :)

 

 

Så det er det eneste rådet jeg kan gi deg! :) Unngå samentrekinger og sex fra til uke 12 ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant det du sier ang sex og orgasme! Det har nemlig jeg ikke fått noe beskjed om - fikk bare beskjed om å ta det med ro og ikke løfte tungt. Så da vet jeg dette også - nyttig informasjon som egentlig er ganske logisk.

 

 

Tusen tusen takk for tilbakemeldinger og råd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett hematom på utsiden av livmoren og fikk beskjed om at det var 50/50 sjanse for at det ville gå bra, en såkalt "truende abort"

 

Jeg blødde og hadde brun utflod fra uke 7-12 ca. Fikk beskjed om og ikke ha sex,ikke løfte tungt, ikke bade og ikke støvsuge eller vaske gulv. (det siste var helt greit...he he he )

 

Er nå 22 dager til termin og alt har gått fint med babyen :)

 

Masse lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke så mye man kan gjøre da untatt de tingene vi har kommet med, men da skal de ihvertfall ikke komme å si at du ikke har prøvd ihvertfall! :)

 

Krysser fingrene for at det går bra for deg jeg vennen! :)

 

Gi oss beskjed da om hvordan det går! :) Og vil du snakke, så er det bare å sende en PM! :)

 

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...