Gå til innhold

Noen her som har hatt veldig vondt EL?


Ruttitutt :-)

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg prøver å få nr 2. :-) Dvs vi begynte å prøve denne mnd. Jeg trodde jeg hadde EL lørdag/søndag (2. eller 3. juni). Så på onsdagskvelden, 6 juni, får jeg veldig vondt nederst i magen og mest på høyresida. Dette var så langt ned at det dreide seg mer om underlivet enn magen. Det gjorde så vondt at jeg ble sendt i ambulanse til sykehuset. De fant ikke noe galt. Gynekologen sjekket med innvendig ultralyd og alt var som det skulle.

 

Smertene avtok litt utover natta, og ble litt etter litt bedre utover neste dag. 4. dagen var jeg helt bra igjen. Smertene kunne minne om EL bare mye vondere, gange 100!!!! Gynekologen sa at det kunne ha vært en veldig vond EL, dvs et stort egg f.eks. Jeg har aldri hørt om noe slik, heller ikke opplevd noe slik. Noen her som har det?

 

Jeg har IKM i morgen, og testet negativt i dag. Men har EL vært 3-4 dager seinere enn jeg trodde (noe den alrdi er ellers) så er jeg nok ikke gravid heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg. Det må da være veldig slitsomt. Får du ikke noe hjelp for det? For sånn hadde ikke jeg orket å hatt det 2 ganger i mnd. For jeg klaret ikke å gå engang.

 

Kommer smertene etter EL eller rett før, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endometriose som gjør at jeg får så vondt.. så rundt el tider har jeg vondt før under og etter... så kan det dabbe av litt, og når mensenkommer, da er helvete løs. Er ikke noe hjelp å få.. bruker mye smertestillende. Egentilg så er det kun morfin som tar disse smertene, men jeg kan ikke bruke det så ofte.-)) Så når jeg selv ikke takler smertene, og da har det gått langt. da kontakter jeg legevakta. Hender jeg da får akutt smertelindring av noe slag, men blir sjelden tatt alvorlig. Så jeg skal dra på volvat neste gang jeg får sååå vondt.

Det er så vondt at en ikke engang kan tenke klart. Og jeg kaster opp massevis av smertene.. FÅr virkelig håpe du ikke får så vondt engang til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres virkelig ikke noe godt ut. Og så dårlig at de ikke tar deg alvorlig. Litt typisk det da det kommer inn jenter/damer med magesmerter, de blir ikke tatt så alvorlig som regel. Mye bedre å dra på Volvat ja, håper du får bedre hjelp der.

 

Jeg har fjernet den høyre eggstokken pga en stor cycte, så jeg synes det er rart at det var den sida som var så vond. Men er ofte den sida som er vond da jeg har EL og. Håper jeg slipper det der igjen ja. Og håper du får bedre hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som det samme som jeg hadde før jeg nå ble gravid. Fikk enormt sterke smerter i siden 4-5 dager etter tidspunktet der jeg egentlig skulle hatt EL. Det gikk over etter en natt, men jeg kjente et ganske stort ubehag i flere dager etterpå, og fikk derfor time hos min gynekolog. Hun sa at det nok var en cyste, såkalt vanncyste, som hadde sprukket under EL, var visst veldig vanlig. Med ultralyd kunne hun se at det var det som hadde skjedd, for det var visst spor etter blødning der det hadde foregått, men helt ufarlig. Kunne visst stemme at EL da ble forsinket, cysten sprekker når egget løsner. Jeg ble faktisk gravid på akkurat den EL, hadde hatt sex kvelden før disse smertene kom, og det stemmer helt på dagen med den terminen jeg nå har : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...