Gå til innhold

Nok en skravletråd til Titsi, Vinterbarn, Idefix og Hebbie....24/10


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Det går helt sikkert bra med hun med svangerskaps forgiftning.Om hun nå ligger på sykehuset tar de ofte prøver og passer på den minste detalj.

Mamma hadde det kjempe fint i går.Vi lo og lo :0)

hebbie vi to kan også starte show men initialene H&H :0))

Tenk det du,det hadde vært noe det !

Lurer på om ikke jeg også skal skrive noen ord på den minne siden til pappa,men skrive det jeg hadde tenkt å si i kirken ,men ikke klarte å få skrivd ned.

Blir nok tøft å skrive det,men på en annen måte litt terapi.

 

Synst den mannen din bør ta over hele husarbeidet,her gjør jeg bare enkle ting.Klarer ikke mer så gubben jobben som en helt.

 

Var å henta apotek pakke idag..Fikk en flott rangle og bok til babyen,noen bleier,tannkrem...He he he det er jo det første han trenger så mange tenner han blir født med :0)

Noen sånne vaskeservietter,krem prøver til meg var der også.

Er ikke så glad i pampers bleier så nå har dukka til snuppa fått mange nye bleier :0)

Om alt er bra og jeg ikke har født så reiser vi på shopping til Ålesund på tirsdag,den eneste dagen som passer for oss.Må få tak i litt vintersko og sånt.Pluss at jeg kommer til å være så nervød før jeg skal innlegges på onsdag.

Gruer/gleder meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg gått gjennom masse sko.Kasta over en pose med slitte joggesko og sandaler.Ingenting å ta vare på til senere.Godt å få det ut og vekk.

Det har vært frost noen dager så,derfor fant jeg ut at det var på tide å pakke ned endel sko.Og kaste massevis.Tar jo opp så mye plass og når det ikke blir brukt igjen...Ut med de !!!

Men det er meg som har mest sko da :0)

Kjøpte meg masse flott sko på salg i vår og så hovna jeg opp i beina og fikk liksom brukt de tre ganger..Så til våren igjen har jeg masse flotte sko og velge i :0)

 

Nå kom snuppa og lillefrøkna jeg er tante til.Vi bor jo så nært hverandre at de to bare går mellom husa.2 og 3 år gamle :0)

De krangler som busta fyker,men er verdens beste venner alikavel ;0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kommer ikke inn på linken din Idefix.. får ikke åpnet den. Er det min maskin eller linken det er no e i veien med?

 

Godt å høre at du kosa deg i går da. Trenge nok å komme litt ut å tenke på noe annet.

 

Lett for deg å si mannen skal ta over :o) Synst han mannen din virker som unikum av en annen verden. Vurdert å bestille fly opp, sette meg på bussen for så å ringe på bare for å ta på han, om han er ekte liksom..

Og dette er IKKE kritikk til min mann, men ros til din hehe.. Han virker supersnill, tolmodig og hjelpsom.

 

Var hjemme kl 2. i natt. Ikke så ille. Var faktisk de siste som gikk da, så ikke kom å kall meg en festbrems hehe..

 

Har du besøk enna Hebbie? Jeg har hatt besøk frem til nå. Koselig. Men av og til litt slitsomt å være høygravid og god vertinne.

 

Sitter å venter på gubben. Han har vært ute noen timer. Skal handle sammen. Vært 1,5 dag uten gullerøtter. Grøss!!! All min sympati går herved til røykere.. hvis det er sånn de har det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noe viktigt! Sååå snurt når jeg våknet i dagtidlig. For i det jeg våknet var jeg i ferd med å sende tekstmelding til Hebbie (av alle jeg kjenner he he) om at fødselen hadde gått kjempefint. En jente, som tross til å komme 2,5 uker før termin veide 4,5 kg. Jadda!

 

Hvorfor kunne det ikke vært så lett????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp aktive bim jenter ;O)

Nå er jeg hjemme fra hyttetur..der var det MØRKT gett.. hihi..Svarte skaugen. Men var kjempe koselig da, spiste god mat og skravla. Jeg ble plutselig helt sinnsykt trøtt.. og fattet ikke hvorfor, helt til jeg så på klokka den var over 12... (ny rekk for meg på en laaaaaaang stund!!!) Holdt ut litt til, la meg..sammen ho andre gravide. Men sovna ikke før 5!!!! Er ikke det morsomt??? Ble vekt idag kl halv 9, trodde virkelig ikke det var mulig jeg.. trodde og håpa i det lengste at klokka var 11.. men den gang ei.. Så her blir det tidlig kvelden idag!!

 

Men her SNØR det idag!!!!!!!!!!! legger seg ikke da, blir bare sånn vått klin.. for er jo +2 grader.. men alikevel det snøøøøøøøøøøøør!! Og det var 16 grader her inne når jeg kom hjem.. deilig og kaldt det!! hehe...

 

Ser ut som dere andre også har kost dere bra i helga.. det er hyggelig å lese!! Og idefix... jammen gjør ikke kroppen din en god jobb alikevel.. fødeklar 3 uker før er ikke gale... er det nå til uka han skal ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Trodde du skulle være til søndag jeg.

Snø? Brrr..

 

Godt det ikke snør her. For jeg har sagt at når det kommer snø, DA kommer babyen til treåringen;o) Sa det i sommer he he.. Så hadde følt et enormt fødepress da ja :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk... deilig å være hjemme i sofaen igjen. Ikke like herlig å sitte på en pinnestol i flere timen, kan liksom ikke slenge seg nedpå når man er ute blandt andre... Hadde skikkelig problemer med bilkjøringen faktisk.. 1,5 time å kjøre.. var helt kjørt i bekkenet etterpå. Glad det ikke er nå jeg skal til spania.. hadde ikke funket!!!

 

Nå har jeg fyrt opp i peisen her.. er så koselig.. høsten er en skikkelig inne kose tid!!!

 

Jentene har jo vært hos farmor og farfar.. så nå sitter de oppe på romme med hver sin nye bratz hest og dukke.. super fornøyde!! Deilig det.. for da kan jeg slappe av her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn på linken jeg..Merkelige greier :0)

 

Ja jeg har ett unikum av en mann.Veit dere hva han gjør nå???

Henger opp tøy på vaskerommet !! Er det rart jeg tilber han,min gud !! He he he

Alle jeg kjenner har fortalt meg hvor heldig jeg er som har han.Men det er sant og sikkert.Han legger ungene nesten hver eneste kveld.Det eneste han ikke liker og pleier å slippe er å lage mat.Men pizza og wok kan han lage :0)

Svigermor var her engang og synst jeg var en ELENDIG svigerdatter som lot gutten hennes gjøre så mye husarbeid siden jeg er hjemme værende..Men jeg er oppvokst med en pappa som fikk servert alt på ett sølvfat og sånn ville jeg ikke ha det.Så da han flytta inn satte jeg noen krav :0))

Men han selv er vant med at hans pappa brukte å legge de så den tradisjonen ville han gjennom føre videre..Veldig greit for meg da :0)

 

Nei ,nå er det nok skryt her.Men jeg kan ikke få rost han opp i skyene nok da :0)

 

Nå sitter ungene og ser istid 2 på kino(prosjektør) med veggen som lerret..DET bråket fra stuen.

 

Det er sant må bare fortelle at gubben står opp med ungene hver dag også :0)

Ikke spy nå da....Men det er sant :0)

 

Ellers bare å komme på besøk.Dårlig gjort at vi fire bor så langt fra hverandre,tenk vi skulle bestilt oss hotell weekend etterhvert å møttes.DET hadde vært noe det :0)

 

Var en kort hytte tur vinterbarn....Trodde også du skulle være til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si..Ikke en bitte liten kynner idag...er skuffa da...Men kanskje stille før stormen??

Men kroppen har kødda med meg før den..Hadde 2cm åpning med alle de andre 3.. 4-6 uker før termin og like vel gått både over og til termin..Men da slimproppa gikk med nr 2 så fikk jeg 4 dager etter...så idag burde det ha starta om det skulle vært likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterke kynnere sånn ca.hvert 5 minutt..

Har hatt det en liten stund nå..Har fått beskjed om at jeg skal reise inn ved mistanke om fødsel..Herregud da..4 gangs og aner ikke om det er rier eller kynnere..er det mulig???

 

Men vondt gjør det ja.

 

Her var det liv foressten...

Sjekka linken fra en annen maskin..virka den :0)

 

Hmmmm er så spent..baby eller ikke baby i natt :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn!

 

Regner med det ikke har skjedd noe.. du har fått streng beskjed å sende sms hvis! Ang. den linken. Kanskje du kan prøve å maile den til meg. Har to mail, skal sende deg adr.

 

Virker nå som fødselen starter av seg selv snart da Idefix..

 

Har masse kynnere selv. Men det hadde jeg sist og. Så denne gangen skal jeg ikke la meg lure før jeg står krokbøyd og jamrer. Da, og kanskje da.. er det først i gang.

 

Hva har de andre damene gjort på da? Hatt en fortreffelig lørdag??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fødeboomet da! Så mage å gratulere at jeg må ta en liten pause.

 

Skal vi bytte mann for en dag Idefix? Her sover gubben og jeg er oppe med ungene. Chaaarming :o)

Tenkte vi skulle få litt ut av dagen jeg, finne på noe. Men da kunne han så klokt meddele at vi flytter klokken. Akkurat som ungene tar hensyn til det??? Nope!

 

Sur jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sker a?? Her går jeg å legger meg og våkner igjen for å lese om fødsel som starter???!!!! Nå føler jeg meg veldig snytt igrunn.. men har vel ikke skjedd noe mere, siden det ikke har poppet inn noe på mob i natt!!!

 

Vi prøvde trikset om at klokken bare var natta til eldste idag vi også, men hun er jo vant til å vokne på slaget 7, og blåser jo i at klokka plutselig er 6 nå... Men godt med store barn da, for de leker og koser seg lenge alene, så da kan vi bare ligge å draaaaaaaaa ut morgnen. Får nyte det den tiden som er igjen, blir brått snudd snart nå!!!

 

Er det flere som har problemer med å sove på natta... føler jeg ikke sover i hele tatt.. men er jo klart, jeg gjør jo det.. men bare fryktelig dårlig. Uten noen grunn, ikke vondt...og ligger godt!! Rart?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stoppa opp igjen .Men det var jeg glad for da :0)

Livredd for at de må legge meg i narkose og så er jeg fullstappa med mat.For det var jeg i går.

Men sov ikke pga halsbrann i natt.Stod opp og skreiv minne ord om pappa i natt.Men skal ikke poste det inn på den siden før liten er født så jeg får namnet til lille mann inn.

 

Snuppa stod opp klokka 05.30.Snakk om å ta hensyn til at en skrur klokka tilbake....NOT..Så jeg sov litt frem på idag.Men har hodepine og er ikke i form.

Kynnerne raser i kroppen ,men som Titsi sier.Jeg skal stå krokbøyd å brøle før jeg reiser..nekter en bom tur på føden..Satser på at det kommer litt blod slik at jeg forstår at det er fødsel på gang før jeg kommer inn med 7 cm åpning :0)

Slim har jeg hele tiden..

 

Linken kan du få på mail om du vil det.Men det er bare minne siden om pappa..Du kan prøve å gå inn på www.hjorundfjord.no og på folk og bygd tror jeg det ligger....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg vil bytte bort gubben nei :0)

Jeg er jo så bortskjemd..Idag lager han middag foressten.

Det beste med han er at om noe skulle skje meg så er han så inne i alt at han hadde klart seg bra.Det hadde vært mye verre for meg om noe hadde skjedd han.Seriøst.Har blitt så bortskjemd dette svangerskapet at jeg er flau av meg selv.

Det eneste negative med min mann er svigermor og så lenge hun bor 15 timer borte så er det jo ikke så ille..Pluss svogeren min da..Fysj.

 

Men du har nok en mann som jobber litt mer enn min,har du ikke det da?Min jobber hjemme fra om han jobber overtid.Heldig der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som dere skravler :o)

Har ikke besøk mer nå jeg - vi kjørte søstera mi opp til gardermoen og svingte innom broren min på vei tilbake, men der var svigerforeldrene hans også...Er litt stressende med hun mora fordi hun maser fælt og skal bestemme ting. Så det var en kjapp tur innom ;o) Dem ville at vi skulle være lengre, men jeg og sambo var dritsultne og ville ikke sitte der og spise middag med alle sammen så vi stakk hehehehe.....

Har allerede bretta sammen klær og ryddet på vaskerommet... og gjort klar gjesterommet igjen.

Problemet er at hvis jeg lar sambo gjøre alt så blir det ikke slik jeg vil ha det ;o) Så da er det bedre å gjøre det selv med litt hjelp.

 

Jasså Titsi har du begynt å drømme om meg også nå ?? ;op

Hadde du det gøy på hyttetur Vinterbarn ??

 

Hehehe...igår spilte vi Buzz - etter jeg hadde sovet halvannen time ( var så utslitt etter en handletur)...noe jeg egentlig ikke ville. Men jeg vant alle 7-8 gangene ;op med glans....Så dem angra nok ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idefix; jeg kom inn på linken om din far... var mange flotte ord der, fra folk som han betydde mye for.. det var koselig gjort og fint skrevet ;O)

 

Idag har jentene og jeg vært ute å gått en tur, gud nå begynner det å bli kaldt brrrrrrrrrr. verste kulde tiden det her altså, helt til man venner seg til kulda. Tar litt tid for kroppen det!! Tenk for 3 uker siden, lå jeg i bikini og bada.. hehe... ;O)

 

Har en skikkelig grei pappa til mine barn jeg også, er ikke mye jg må gjøre alene... eneste er å vaske tøy. Men det syns jeg faktisk er greit!! Men det er som Hebbie sier.. ofte er det greit å gjøre tingene selv, da blir det gjort som vi selv vil ha det ;O)

 

Guuuud jeg er så trøtt!!!! Skal den trøttheten starte igjen nå eller?? Helt pumpa jeg.. men er jo litt små teit å legge seg før barna!! Men idag kan de jo legges rett etter barnetv, for da er jo klokka egentlig 8!!! he he.. nå var jg luuuuuuuuuur syns jeg ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har blitt flinkere igjen å hjelpe til - det går vel i bølgedaler hos ham også. Han gjør som regel det han blir bedt om...som å bære ting etc.

 

Merka det for noen uker siden at jeg plutselig ikke tålte så mye og var konstant trøtt og sliten....er vel fordi ungen er blitt mye større og legger på seg masse fremover. Nå klarer jeg så vidt handleturer !! Så nå må jeg begynne å planlegge hva jeg trenger og forholde meg til det og ikke ha turer der vi går og suller og kikker på ting. Ligger strøken når jeg kommer hjem og verker i hele kroppen, mens jeg er i butikken. Jeg freste mot sambo i går fordi han irriterte meg.....blir alltid det så irritert og sint på fyren når jeg har det kjipt eller vondt ;op Stakkar..... Da vi kom hjem så gikk jeg rett inn og tok av linsene som var ubehagelig og la meg til å sove i senga. Så da jeg omsider kom ut så hvisket sambo til meg om jeg fortsatt var sur på ham....stakkar.......jeg ville bare hjem og sove fordi jeg var sliten og vond i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :o)

 

Joda, gubben kom seg egentlig raskt på beina i dag. Han er egentlig ikke så verst altså. Har dager han er et funn. Men braker til med noen ego-dager innimellom og da.. Men det gjelder vel generelt menn..

 

Vi dro til lekeland i dag. Sånn innendørs greie. Og greide å diiite meg sååå ut. Var en gutt på 5-6 år som virket helt fjern, sperret skliene og var fullstendig dust. Så etter lang tids betraktning av poden sier jeg til typen; Han MÅ være hjerneskadet!! Så står plutselig faren rett ved siden av. Flaut, flaut!!

 

Ellers har vi vært bort til hun som mistet mannen sin en tur. Huff så deprimerendes. Hun er helt knust..

 

Noen på msn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen faen faen...

 

Jeg har fått ett dilemma!!!

Svigerfar ringte nettopp..De vil komme på besøk neste fredag.8 dager etter keisersnittet og være i helga.

Men jeg har jo fått beskjed om at jeg må forvente ca 5-8 dager på sykehuset.Så jeg satte foten ned og sa at de fikk komme helga etter.Men det kunne de ikke.Da måtte de vente i 2 uker til.Det er pga.hans kontroller.....

Så da skal de ringe på torsdag for å høre om de ikke kan komme alikavel..Men den dagen er jo jeg DOPA på morfin...

Så den dagen er det jo vanskelig å vite hvilken form jeg er i.

Jeg og svigermor er ikke akkurat beste buddys heller...

Hva hadde dere gjort?

Jeg orker ikke tanken på at de kommer neste fredag..Hjelp!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt !! Er det noe dilemma ?? Det er DERE som bestemmer om det passer eller ikke - da får dem bare vente !! Fy søren ble provosert nå. Jeg hadde driti hva dem synes og mener - det kommer jeg til å gjøre selv. Er jeg heeeelt slått ut på sykehuset og ikke orker besøk så får folka pent vente....det er jo kun meg det går utover ikke dem.

Det eneste er en egoistisk tanke fra dems side.....tenker ikke mye på deg - bare seg selv. Fordi det passer dem !! Nei - jente, sett foten ned og si at det ikke passer fordi man trenger lengre tid å komme seg etter et KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...