Gå til innhold

hvor lenge kan jeg jobbe ute på plattform?


veldigspent:)

Anbefalte innlegg

lurer som bare det!!! og ingen som kan gi meg noen svar i dag.... legen sa at jeg kunne jobbe til jeg skulle føde.... det tror ikke jeg pga av sikkerhet og helikopterflyging... Men hun bør vel være oppdatert på sånne ting eller?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei Hei

 

Det er ikke lov å fly helikopter i forbindelse med offshore reiser etter 6. måned

 

Jeg vil anbefale deg å snakke med sykepleier offshore, da han/hun vet en del om hvilke risikoer du utsetter deg for og hva du bør gjøre.

 

Jobber selv offshore og de fleste som blir gravide blir sykemeldt veldig tidlig, dette pga tungt arbeid, eksponering for kjemikalier, radioaktivitet osv..

 

 

 

Lenke til kommentar

så lenge legen din ikke er bedriftslege på platformen eller tilsvarende er det vel lite sansynlig at hun er den som kan mest om akkurat det med plattform og gravide. Jeg ville ha snakket med andre som har vært gravide på samme plattform, evnt personalledelse eller lignende som kan ha noen formening om hvilke risikofaktoerer som er på den plattformen der du jobber og hva som er rutine der du er. Du er vel neppe den første gravide der eller??

 

Lenke til kommentar

er akkurat ansatt så syns det blir så ekkelt å spørre andre... kommer på forskjellige plattformer for hver gang så kjenner dem liksom ikke så godt.... tenkt å fortelle det til kontakten min på jobb i denne uken.... begynner å bli vanskelig å holde det skjult...; og kjente sist gang jeg var ute at det også begynner å bli tyngre... Takk for svar

Lenke til kommentar

Jobber i samme bransje som deg, men på land (nærmere bestemt på personalkontor). Så jeg kjenner litt til dette. Fra 28 svangerskapsuke oppfyller du ikke lenger kravene til gyldig offshore helsesertifikat og kan med andre ord ikke reise offshore. Dette gjelder på flyterigg, kan være andre krav på faste installasjoner.

 

Synes det er rart at legen din ikke kjenner bedre til regelverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...