Gå til innhold

Hvor langt er dere kommet i forberedelsene?


Soon2B FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi har kjøpt det meste.....ny vogn,,,,bilstol...vugge for vi av mamma siden jeg lå i den vugga som baby...det er stas:-)

MASSE klær og mye annet småting, vippestol har vi fått av venner,stellebord med kommode og bleiebøtte ble kjøpt i sverige i helga og barnerommet er pyntet med rosa gardiner, bilder, ny kommode, lampe osv....nurket vårt eier også allerde sin egen "beauty bag" som jeg har lagt kam/børste oppi...hehe....mor som datter:-) !!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel kjøpt det meste,mangler kanskje et par småting bare og litt klær da..Seng,vugge og alt står klart-har nå begynt å vaske klær og alt.Liker å vær tidlig ute-og ha ting klart:-)

Har termin 25.09 så det er da enda god tid igjen...håper h*n kommer litt før jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi mangler å kjøpe, er madrass, ellers er alt i hus. Stellebordet ligger umontert på loftet, og vugga står hos svigers, så alt står ikke helt klart enda. Da vi ventet Lisa stod alt helt klart de siste 6 ukene før termin, men denne gangen mener mannen min at vugga og stellevbordet kan gjøres i stand mens jeg ligger på barsel. Det er jo sant, men det kan hende jeg plutselig får et kick og må ha alt klart. Det er tross alt bare fire uker til termin.

Men jeg har vasket babytøyet idag, så nå ligger det klart i kommoden på badet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi har det meste klart. Er jo første gang så det dukker nok opp noe vi ikke har forutsett. Har vært så heldig å arve masse klær og fått låne vogn og annet utstyr så vi har nesten ikke kjøpt noe. Det lille vi har kjøpt har vi funnet pent brukt. Så da har vi muligens råd til å gå på babysvømming senere :) Har ikke vasket ulltøyet vi har arvet enda. tror jeg vil vaske det også nå snart så er det gjort.

 

Har ikke pakket noe bag til sykehuset, kunne ikke finne bagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to uker til termin og i går letet jeg fram babyklær og i dag vaskes de. barnesengen er klar fra forrige barn som bare er ett år og nylig flyttet over til eget rom.

barnevogn mangler fortsatt men vi leter etter søskenvogn som er smal nok til å komme inn ytterdøren vår.

ingen av mine barn er kommet til verden før terminen og kanskje derfor har jeg hatt "is i magen" og ventet såpass lenge.

 

Regner med at siste innspurt med brødbaking, formkaker og husvask blir klart i løpet av uken.

Neste uke skal brukes til fotpleie, frisør og fullstendig avslapping såfremt vårt siste tilskudd til familien ikke lurer oss og kommer før terminen:)

 

Det skal sies at når jeg ventet første barn var det meste klart flere måneder før terminen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i dag 21 dager igjen til termin og her står alt klart, ferdig vasket, ferdig montert, ferdig oppredd. Det eneste jeg ikke har ordnet er sykehus bagen, for da betyr det jo at fødselen kan være rett rundt hjørnet og det tør jeg ikke enda ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 uker på vei og har foreløbig kjøp endel babyklær i alle mulige størrelser og bestemt hvilken vogn, bilsete, seng og stellekommode vi skal ha, men kjøper ikke dette før uke 34-35 (må spare litt penger før vi bruker og) også har vi kjøpt ole brum plakater å pynte barnerommet med (dette er jo selvsagt det viktigste.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 31+5, har mye klart men ikke alt. Har endel fra før av klær og utstyr, men har ikke hentet det ned fra loftet og sortert det ennå...sprinkelsengen står riktignok inne på rommet vårt nå, men er fylt med alskens klær og rot... har kjøpt litt klær, og kjøpte vogn for et par uker siden (brukt). har ikke stellebord eller vugge klart, men har jo god tid ennå :) gleder meg til å legge alt klart, men regner ikke med jeg får tid til det før jeg går ut i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste under kontroll, føler jeg.

Har kjøpt seng, stellebord, vogn og bilstol, klær så vi har den første tida og vel så det (heller handle mer når jeg ser hva jeg får bruk for), badebalje, x antall kluter, sydd trekk til babykurven, lammefell til vugga/vogna.. tja.. sikkert enda litt til som jeg ikke kommer på. :o) Får handle litt etterhvert, i stedet for å kjøpe masse man ikke har bruk for.

Det eneste jeg VET jeg mangler er tørketrommel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen. pakket bagen til sykehuset i stad... men kunne vel likegodt ventet i 2 uker til......hun trives altfor godt i magen min....må være sjokoladen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i slutten av uke 33 og har kjøpt vogn i dag. Den måtte selvsagt monteres på flekken, så nå står den i stua og venter.

Ellers har vi kjøpt bilstol, badebalje, stellematte. Har vasket opp 2 små klessett i str 50 + 2 nattdrakter og noen bodyer.

 

Arver mye klær og vognposer, vippestoler, leker osv - men de er ikke kommet i hus enda.

 

Ja, og så har vi bestilt seng. Vet ikke når den kommer.

 

Er jo ikke travelt på en stund enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste er i hus. Eneste som mangler er ammemadr. som jeg gjerne vil ha:) og babycall. Jo og brystskjold. synes det er greit å ha ett par liggende. Men alt det kan fint kjøpes etter fødselen om det skulle bli slik.

 

Barnerommet er desverre ikke ferdig:(( Vasket klær og sengetøy, men alt ligger i hauger for alt er litt kaos her. Får ikke ryddet inn på rommet når rommet ikke har gulv!!

 

Også finner jeg ikke den lille dyna. Til vugga. Kan det ha blitt av den da tro? Er noen år siden sist, men funnet alt det andre.

 

Bagen har jeg skrevet liste til men ikke pakket.

 

Har termin 24, om 16 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...