Gå til innhold

Sure oppstøt i uke 30..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns det blir bare mer og mer.Hvoran er det med dere? Opplever dere noe kvalme i forbindelse med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, samme her. Er i uke 32 og har vært kvalm de siste par ukene. Spesielt om kvelden. Tygger Gaviscon og syns det hjelper litt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har det nesten hver eneste dag, spesielt på kveldene, blir kvalm og brekker meg når det er som verst. Tygger lovehearts, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 og har også opplevd å bli litt kvalm på kveldene (men ikke sure oppstøt). Mitt tips er å ikke spise mat for sent på kvelden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sure oppstøt og halsbrann det samme? Isåfall så har jeg hatt det siden uke 29 ellernoe, er i uke 35 nå. Kjøpt flytende gaviscon og drikker det nesten som tørstedrikke, blir jo helt sprø av dette. Halsbrann som gjør vondt helt opp til ørene her, håper inderlig det gir seg når poden har kommet til verden. Men jeg blir ikke kvalm av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 31 og har siste uka begynt å få halsbrann om kveldene!

Blir faktisk litt kvalm og orker ikke tanken på mat, bare "smakløse" ting. Drikker melk før jeg legger meg, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hatt sure oppstøt hele svangerskapet, med tilhørende kvalme og oppkast. Mitt tips til deg er å kjøpr Link eller Aflurax på apoteket, bli mer oppmerksom på hva du spiser og om du reagerer på det, heve hodeenden i sengen, ikke spise store måltider rett før du skal legge deg og ikke gå med for trange klær..... Det er slitsomt og vondt, men det hjelper med medisiner! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget også hvordan halsbrann egentlig føltes ut fra i forrige uke. Min mann som er plaget med reflux (ekstremversjonen av dette) hadde løsningen med det samme: nyco. Det er vanlig fruktsalt som kjøpes på matvarebutikker så det er relativt billig. Det virker øyeblikkelig. Når jeg ikke er hjemme tyr jeg også til Love hearts.

 

Jeg føler litt kvalme dersom jeg spiser for raskt mens syrenivået er høyt, men det går bra og i forhold til hvordan kvalmen var tidligere i svangerskapet er dette en lek.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...