Gå til innhold

stort barn eller ikke?? (samme som skravles)


*Olivia*

Anbefalte innlegg

Jeg har fått estimert babyen i uke 36 til å være ca 4 kg noe jeg syns er veldig stort med tanke på at den skal vokse i 4 uker til.. men legen sa at babyen hadde bare et vekstavvik på 2%.. syns det hørtes litt rart ut, noen som har noen erfaringer her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i uke 32, da blev babyen estimert til og være 10% over, dvs. (hvis alt gikk 100% som det havde gjort frem til uke 32!!)

 

Ville han være ca. 3800 ved fødsel.??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det var litt rart. Dersom jeg skal gå i fire uker etter uke 36 og babyen legger normalt sett på seg 200 gram i uke så er vi oppe i nesten 5 kg.. Det kan ikke være et avvik på 2 %..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på at legen mente at babyen vil være a 4000 g ved fødselen, og ikke at den er det i uke 36. Tror mange gir opp estimert vekt ved fødselen, og ikke vekten på det tidspunkt . De sier at babyen legger på seg ca 200 g i uka de siste ukene, og da vil babyen din være opp mot 5000 g ved termin, og dette er en stor baby. Jeg har fått estimert vekt på mine to siste barn, og begge gangene er det vekten ved termin de har gitt opp. Legen hadde helt sikkert bemerket det, dersom babyen var 4000 g i uke 36. Dersom du er urolig, kan du jo ringe legen for å sjekke, men tror nok du kan være trygg på at det var det han mente siden han samtidig sa at avviket var så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...