Gå til innhold

kjerringråd som virker


Karolinesmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lakserolje virker, men det er få som anbefaler det. (sjansen er stor for en så kjapp fødsel at du ikke rekker sykehuset:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på kontroll i går fikk jeg beskjed om å gå hjem å ha sex. Det var det eneste som virket, og som de anbefalte... Ble nesten litt brydd, for jeg er litt sjenert av meg, men det skader jo ikke å prøve;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvortestimulering. Tror det var det som gjorde at jeg fødte nesten 3 uker før tida sist. Masserte de hver kveld, for å herde de - og se om det kom melk, og vips - der gikk vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli teknisk - napper du i brystvortene eller hvordan utføres brystvortestimuleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ha sex om morgenen (og sørg for at også DU har glede av det!) og jobbe og slite som en helt resten av dagen med ganske tungt arbeid i ca 10 timer fungerte fint for meg i hvert fall! Men vet ikke om jeg vil anbefale det, jeg var temmelig sliten til kvelds, og når jeg skulle hvile DA startet fødselen... Heldigvis gikk det fort og greit, men det har man ingen garanti for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er det rådet alle fagfolk har gitt meg nå, og det er jo det som mest påvirker modningen nedentil. Prostaglandinene. Brystvortestimulering, hardt arbeid mm kan stimulere til at vannet går -Men da må det være en viss modning tilstede først. Så, for dere som har hatt effekt av flere ting har sikkert modningsprosessen vært godt igang. Det var i allefall den beskjeden jeg fikk, og dèt er jo individuelt- Hvor fort man blir moden mener jeg.

Som jm sa til meg i går; Klart tyngdekraften har en effekt, men ingen kan noen gang gå/vaske/jobbe seg til en fødsel uten å bli utslitt hvis dette alene skal påvirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske vindu og gjøre husarbeid...Og spise baccalao med chili i:)

Jeg fødte to dager etter vaskingen..dagen etter at jeg spiste baccalao:)

3 uker før ul termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både klemte på selve brystet, nærmest for å melke det, og dro hardt i selve brystvortene. Hvis du har ei bok om amming, så ser du bilder av håndteknikk for å melke brystet, noe ala det - pluss dra-ing av brystvorta.

Håper du skjønner hva jeg mener! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er moden! hjelper det kanskje med brystvorte stimu..

 

JM, sagde at man kunne pumpe sig, 2 min. på det ene bryst 1 min. pause osv.

 

Skal igang ikveld, men er nok ikke moden, men det skader vel ikke og prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror babyen kommer når den er klar. Leste et eller anna sted at den sender ut hormoner til mor når den er klar.

 

Alle kjærringrådene virker helt sikkert om det stemmer overens med når babyen likevel har tenkt å komme..

 

Er skeptisk til slikt no i utgangspunktet, men jeg tror jeg skal prøve det med sex bare for kosen sin del.. hehe.. :-) Hver kveld helt til babyen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...