Gå til innhold

kan noen svare meg på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

må man virkelig vaske alle babyklærne man kjøper i butikken ?

uff, har arva en del og de skal jo vaskes men synes rett og slett det blir stress og vaske alle klærne...jeg har kjøpt mye.

hvorfor må de evt. vaskes og er det farlig om jeg ikke vasker de?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klær som du har kjøpt på butikken,må jo også vaskes. Tenk på alle som har vært borti alle klærne.Og ikke bare det,det er jo ikke helt "rent" når det kommer fra fabrikkene heller.. Og en vil jo det beste for sin lille.Vil si at det er verdt å vaske alle klærne som du kjøper også.Tenk på hvor mye du må vaske når den lille kommer til verden du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør vaskes fordi de er innsatt med et stoff som gjør at tøyet ser veldig glatt og fint ut, men som kan være allergifremkallende, særlig for den sarte babyhuden som lett tar til seg stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i allefall vaske alt fra butikken de første månedene... Har du så mye tøy til babyen at du ikke har tid å vaske det da? Burde vel ha god tid til det mens du går og venter...

 

For å si det sånn, når babyen kommer ut vil du angre på at du ikke har vasket alt på forhånd for da virker vår verden plutselig forferdelig skitten i forhold til sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke nødvendig å vaske alle klærne altså....... jeg har snakket med legen min om dette...og det er mest fordi alle har liksom panikk for at det skal være bakterier osv..... men det er ingen fare..... idag er det jo faktisk slik at vi rett og slett er for rene, og til slutt kommer vi ikke til å tåle noe som helst av bakterier.......... så tenk litt på det.... det har jeg tatt m meg videre iallefall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:-)

 

jeg har jo tid til og vaske klærne egetn...men de er så fine når de kommer fra butikken så da legger jeg dem bare pent i baby-kommoden min liksom:-)

men jeg tror jeg vasker alt alikevel jeg....jeg har jo gjort det med det jeg har arvet også...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det, så er det lurt å vaske alt som babyen skal ha innpå huden, dvs. alle klær, sengklær, helseteppe ol. Ikke på grunn av bakterier, men fordi man skal vaske ut kjemikalier som sitter igjen etter produksjonen. På grunn av kjemikalier bør man også lufte dyner, madrasser ol. en stund før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nok mest på at folk er fullstendig hysteriske og SKAL vaske alt, for det har man hørt osv..... det er IKKE så farlig altså..... synes liksom hysteriet blir alt for dumt jeg da for min del.........

bebyer tåler MASSE MASSE mer enn det alle tror.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyer tåler nok mye mer enn mange tror ja.. men jeg takler ikke å bruker klær selv som jeg vet andre har fingret på i butikken, og kanskje prøvd også. i tillegg synes jeg det er så herlig med nyvasket babytøy som ikke lukter butikk, men hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...