Gå til innhold

Hva tror dere?


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Nå er det 12 dager igjen til termin dato og jeg skjønner ikke helt at det faktisk kan skje når som helst. Oppe i hodet mitt føder jeg 22. juli uansett hva jeg prøver å overbevise meg selv om. Og her er grunnene for at jeg synes det er ekstra vanskelig å tro at jeg føder før eller etter termindatoen.

 

- Jeg er ganske sikker på unnfangelsesdatoen, da vi var ganske aktive i den perioden.

- Jeg har alltid vært helt regelmessig når det gjelder mensen og regner derfor eggløsningen min for å være det og.

- Jeg hart fått konstantert samme termin på to ul (en ordinær og en 3d) + at dette også var datoen jeg regnet meg frem til selv.

- Jeg ligger akkurat på den røde linja på sf målene og har gjort det hele veien.

 

Vet at det ikke er noen som har klart å bevise hvorfor fødselen setter i gang, og at få tallet får akkurat på termindatoen, men det må jo være når barnet er klart at kroppen bestemmer seg for å få det ut. Og med grunnlag i de fire punktene over vil jeg tro at min lille prinsesse er ferdig 22. juli.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termindatoen er magisk uansett. Men husk at termindatoen har en "feilmargin" på 14 dager. Dette gjelder desverre ansett om du vet nøyaktig når befruktningen skjedde.

Jeg vet også helt nøyaktig når befruktningen skjedde og skulle jeg tatt utgangspunkt i det, ville jeg født for 1,5 uke siden.

 

Det kan være lurt å forberede seg psykisk på overtid. Ikke noe enkelt og dagene etter termin blir pyton uansett. Er du da så heldig at du føder på termin er jo det bare positivt. Mye verre om det er motsatt.

 

Håper du har rett antagelsene dine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner tankegangen din, men som hun over her sier så stemmer det nok ikke alltid likevel.. jeg vet akkurat hvilken dag jeg hadde el og ble befruktet, gjorde jeg sist gang og. dette pga hormonbehandling og ul ved disse tider. men sist gikk jeg 14 dager over en helt sikker termin og måtte bli satt igang. så ikke sett håpet altfor høyt bare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere på termindatoen!!! Jeg har sett på termindatoen som siste frist, og det er ikke særlig lurt når man går over. Og selv om du skulle vite akkurat når babyen ble unnfanget, er det nok ingen regel på at alle babyer er i magen nøyaktig antall rette dager.

Men jeg skjønner deg inderlig godt, men for din egen skyld bør du ikke tenke sånn. Det er psykisk påkjenninng å gå over termin spør du meg!!!!!!!!!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SÅÅÅÅ enig med dere. Har en mor som sier jeg må regne med 9.august i stedet for 22.juli pga fullmånen. Likevel er liksom hodet mitt innstilt på 22. og det er umulig å få det til å komme til fornuft!! Jeg er foreløpig ikke kommet til fødeklar stadiet... får bare håpe det ikke kommer plutselig for da kan jeg tenke meg det er tøffere å gå over termindatoen.

 

En ting som i hvertfall er sikkert; før det er min tur er det lilleBrumm sin tur! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...