Gå til innhold

hemorider..au au!!


h_mari

Anbefalte innlegg

Har hatt en hemoride en stund,3-4 uker, som jeg har holdt i sjakk med Alcos-Anal, svisker og mye vann. Men den blir ikke borte, -nå har den derimot blitt større og svir en god del.

Har hørt at man må putte den inn. Hva menes med det? Den er da utvendig?

Har også hørt at det er viktig å bli kvitt slikt før fødselen? Hvorfor?

Har vært litt plaget med slikt tidligere, og har da brukt Scherriproct salve, men den anbefales ikke til gravide. Vet at mange bruker det likevel.

 

Gode råd?

Pliis!

 

Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alcos-Anal hjelper ingenting , nei:(.. Scherriproct salve hjelper, og skal ta ibruk den når babysen har kommet. Har bare 1 hemorride da, sikkert værre om man har mange. De kommer jo under press, og under fødselen kan det sikkert være ekkelt om man har mange der bak:)

 

Hør med legen din, kan hende du får en salve på resept som hjelper mer enn de du får kjøpt uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

når de mener at du skal putte den inn så menes det bokstavlig talt :-) bruk engags hansker og dytt forskiktig inn så blir det mindre vodt. et godt tips drikkkkkkk vannnnnnnn. og forsett som du har gjordt evt kontakt lege :-)

når det gjelder fødsel og hemorider så er det greit å være kvitt disse pga en presser ukontrolert under pressriene og da skjer det samme som når en må på toalettet for nr 2

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente hermorider for ei uke siden, men har ikke brukt salve. Putter den inn igjen, for ellers blir det nok vondere og den hardner til. Startet med bekkenbunnstrening "knipe øvelser" for det øker sirkulasjonen, og jeg har iallefall blitt mye bedre. Med slike knipe øvelser så trekker man jo ringmusklene for de tre åpningene OPPOVER, så jeg tenkte det kunne kanskje hjelpe. Vet ikke om det er dette som har hjulpet meg, men vil bare tipse og knipeøvelene er jo bra uansett. Jeg har vært slapp med bekkenbunnstrening, men vil gjøre alt for å bli kvitt hermorider så dette har pushet meg til å gjøre en innsats! Håper du finner noe som hjelper - lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...