Gå til innhold

blodprøver!!??!!


AE84

Anbefalte innlegg

lurte bare på...: når dere går til lege...tar dere blodprøver HVER gang?? og HELE svangerskapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei...eneste blodprøven som har blitt tatt av meg siden første gangen er stikk i fingeren for å måle blodprosent eller glukose... Og glad er jeg for det! HATER de nålene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, vanligvis kun to ganger i løpet av svangerskapet.

 

Første kontroll og etter uke 30:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d kan jo ver HB jeg også tar...men jeg og en venninne (som går til samme lege), må ta blodprøver (2-3gl) HVER time hos lege...ikke jordmor!!(så d er jo annenhver kontroll)!!??!!

 

Andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB blir målt med blodprøve i armen hver lege kontroll, JM tar ikke om hun syns det er kort tid siden jeg var hos lege,

jm tar i fingeren noe så ekkelt - gjorde det for første gang i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen spes grunn til at dere må ta så ofte da eller? mest vanlig å ta 2 ganger tror jeg. ved førstegangskontrollen må de jo finne ut hvilken blodtype du har, om du har noen sykdommer, eller om du har lite jern. andre gangene er seinere i svangerskapet. da tror jeg de bare sjekker jern. jordmora stakk en gang i fingeren for å sjekke blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tar man den blodprøven i slutten av svangerskapet???

gruer så for den at jeg nesten ikke vil på kontroll vøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke dy meg... Hvordan skal det gå med dere med sprøyteskrekk på fødestua? Hihi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de med sprøyteskrekk får det værre på fødestua enn andre:-) Jeg har født før og gjør heller det enn å gå til tannlegen. Har så angst for tannlegen at jeg har tatt beroligende før timen.... Er faktisk redd akupunktur også.... Nei, da føder jeg mye heller, selv om det er ekstremt vondt. Angst er jo, som kjent, litt urasjonellt...Er vondere å føde enn å få akupunktur, men jeg vil heller føde...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...