Gå til innhold

spiller dere for magen?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg begynte for en uke siden og spille en sang på kvelden før jeg legger meg.spiller samme sang hver gang og babyen kjenner den igjen.nå når jeg spiller sangen begynner han/hun og snu seg og sparker og holder et fryktelig leven.tenkte jeg skulle se om de husker sangen når han/hun kommer til.

 

noen flere som gjør det?

spiller hellbillies med den finaste eg veit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg kjøpte en bamsespilledåse for en måned siden, den trekker jeg opp hver kveld og morgen for beibien min. Men vet ikke om at den kjenner den igjen, men har fått fortalt at det kan gjøre beibien roligere når den har kommet til verden. Blir spennende å se:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen av svangerskapet tenkte jeg at jeg skulle gjøre det, for å se om veslejenta ble roligere av det. Men det har ikke blitt noe av, for jeg har rett og slett vært usikker på hva jeg skal spille! En trekk-opp-spillledåse hadde ikke vært så dumt, tror jeg, kanskje det skal stå på handlelista i dag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min spiller gitar for babyen rett som det er. Han håper på en musikalsk unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellbillies med den finaste eg veit er en NYDELIG sang. Den vil jeg spille for Benjamin også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min spiller gitar og synger for magen.Gjorde det samme for storesøster også,og hun har blitt veldig musikalsk.Har fått en liten gitar, så nå spiller dei i sammen=) Hun roet seg straks ner når han spillet for henne når hun var nyfødt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller en klassisk musikk cd som jeg fikk av Libero for prinsen i magen, også synger jeg "So ro lille mann" hver kveld når vi legger oss:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke like flink hver dag, men har i mange uker hatt et par utvalgte sanger jeg spiller før jeg legger meg. Utvalgte "pappa sanger" siden pappa ikke er hjemme og dermed ikke får pratet med magen :)

Responsen er umiddelbar, og det blir spennende å se hvordan hun reagerer på utsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sunget det samme nattasangen hver eneste kveld siden jeg ble gravid jeg!!! Håper hun roer seg når jeg synger den når hun skal legge seg om kvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger "So ro lille mann" ofte når vi legger oss

og "Når trollmor har lagt sine 11småtroll"

sammen med mannen

 

Har jobba på barnehagen og kjenner mange songer

 

Nå har jeg ikke gjort det på noen dager

Må begynne igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på porgrammet, i mors mave at hvis man spilte/sang samme låten hver dag den siste måneden så ville babyn kjenne igjen denne og bli roligere når den ble spilt. Med de to forrige barna spilte vi de 4 års tider av Grieg med ugjevne mellomrom i svangerskapet og de har begge ville høre denne musikken opp gjennom årene, og musikalske har de blitt begge to, for det om klassisk musikk generelt ikke er det helt store... Nå synger jeg typiske barne sanger for den lille om kvelden, men har store planer om å ta frem igjen musikken av Grieg siden vi har hatt så god erfaring med den. Minken FOssheim har jo lest inn noen helt fantastiske CDer for barn, med både musikk og fortellinger...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo harav og til den siste tiden spilt en spesiell melodi på torader(trekkspill) for den lille, og det blir masse liv i magen hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...