Gå til innhold

Svangerskap, fødsel går det i arv???


Shabby Cheap Chic

Anbefalte innlegg

Har hørt så mye forskjellige meninger fra folk rundt omkring, men ingen av de har vært gravide.

Noen sier at slik moren din hadde det i svangerskapet og under fødsel er sånn du kommer til å få det. Andre sier det motsatte.

 

Moren min og resten av søstrene hennes ( 4 stk ) har hatt et fint svangerskap og en lettvin fødsel, har generelt ikke vært noen problemer forbundet med svangerskapet og fødsel i min familie.

 

Lurer bare på om noen har egne erfaringer eller kjenner noen med erfraringer fra dette. Hadde vært fint å høre noen meninger.

 

Hilsen

 

- harELtilhelgaoghåperaltklaffer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor fødte alle sine 3 barn før tiden - ca 2 uker. Nå skal det sies at hun røyker så det kan ha fremskyndet det litt. Dessuten var vi alle under 3000 gr - moren min er liten så hun hadde nok ikke klart å føde store barn :o)

Jeg fødte en nydelig jente for 10 mnd siden, jeg røyker ikke - og måtte settes igang etter 11 dager etter ul.termin! Prinsessa som kom ut var rett under 3000 gr, så jeg kan se at arv kan ha litt å gjøre noe med det. Jeg er dessuten ikke den høyeste personen, men har noen kg mer enn min mor. Samboeren min var vel rett over 3000 gr når han ble født og han kom 3 uker over tiden....så jeg tror snuppa vår fikk en god blanding fra oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei i min familie. Min søster har hatt det litt likt til min mor. Hun har strevd litt med å bli gravid og hun har hatt like lang fødsel. Jeg har ikke vært detspor likt min mor. Jeg har blitt gravid relativt raskt OG jeg har hatt super rask fødsel!! Så det trenger ikke bli likt til din mor, men det er jo sjanser for det også..

 

Klem fra Loise 4+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både hos min mor og svigermor ser det ut til å gå i arv. Svigermor fødte alle før tida, første tre uker før, og det gjorde også datteren, og begge hadde relativt korte og greie fødsler.

I min familie pleier svangerskapene gå greit, uten kvalme, første fødsel normal lengde, og de neste fødslene på grensen til styrtfødsler.

Dette har stemt både for min mormor, mor og søster (Og meg på min første fødsel, men er spent på hvordan min neste fødsel blir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg handde kun morgenkvalme i mitt svangerskap, kastet aldri opp (bortsett fra da jeg fikk omgangsyken :P). Min mor har hatt lette svangerskap hun også, kastet heller aldri opp. Så der er vi vært litt like :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...