Gå til innhold

Knipeøvelser


Gjest

Anbefalte innlegg

Er dere flinke til å gjøre knipeøvelser?

Prøver å gjøre det litt hver dag (ikke alltid like flink da...), men det er så vanskelig å vite om jeg gjør det nok. Og for å få til ordentlig knip må jeg holde pusten, og det er jo ikke meningen... Vanskelig å kjenne om jeg virkelig får til ordentlig knip når jeg puster normalt. Andre som har det sånn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er litt klipp og lim fra "Fra uke til uke" her på BarniMagen.com:

 

Knipeøvelser: ”Dette er for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen slik at du ikke vil lekke urin etter fødselen (eller siste del av svangerskapet). Når du først har trent opp disse musklene behøver du ikke å gjøre så mange knip om dagen.Måten du "finner" dem på er enten ved å stoppe urinstrålen når du sitter på do, holde igjen litt rett og slett og så slippe. Dette skal du ikke gjøre til noen vane fordi du kan risikere å ikke få tømt urinblæren skikkelig og det kan gi problemer som blærekatarr. Hvis du i løpet av dagen kan gjøre fem knip burde du ganske snart ha en mye bedre kontroll. Knip musklene sammen og liksom løft skjedebunnen litt opp, gjerne mens du teller til fem, hold så litt og slipp så sakte ned igjen.”

 

Grei måte å trene på det på, når man er på do syns jeg, hvertfall. Har ingen følelse av at jeg må holde pusten, tror når du har "funnet de riktige musklene" så trenger du ikke holde pusten lengre!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Et lite tips: For å øke fleksibiliteten til musklene og huden (det er jo lurt for å hindre revning), gjør flere korte knip (f eks 5 knip, pause, 5 knip osv). For å trene styrken på bekkenbunnen, kniper du og holder en stund, mens du f eks teller til 10. Føler du at det glipper, så bare strammer du igjen, mens du forrtsetter å telle. Prøv å slappe av i resten av kroppen/pust vanlig. jeg sjøl synes det er vanskelig, både å holde lenge, og å motivere meg til å gjøre øvelsene hver dag. men tror vi tjener mye på å gjøre det! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...