Gå til innhold

Er jeg rar?


MammaUlv

Anbefalte innlegg

`Jeg skal til jordmora 7.juni. Forrige gang jeg var der dro jeg aleine, siden det skulle tas blodprøver og g.u. - tenkte at det ikke var nødendig at typen var med da.

 

Neste gang sa ho at vi skulle høre hjertelyden, og da ønsker jeg at kjærsten også skal få høre. MEN, jeg akter ikke at han er der når ho skal veie meg jeg...har en sperre der - liker ikke å si til han hva jeg veier -vet det skanskje er tullete, men jeg MENER det.....

 

Kan jeg be jordmora veie meg ETTER at han har gått ut evt? Eller tror dere ho syns jeg er helt koko da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ah..da skal han få seg en pause på gangen. Jeg deler alt med han, men akkurat den vekta, får spader bare jeg tenker på den! Urk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEEEELt enig med deg! jeg vil ikke at mannen min skal være med på jordmorkontroll nettopp pga dette med vekten. Men jeg vil heller ikke be han gå ut når jeg skal veie meg, fordi jeg er redd for at HAN skal syns det er rart.. Så da bare har jeg måttet si at jeg drar alene.. Har blitt møtt med svært liten forståelse for dette hos de sykepleierene jeg har vært hos hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...

Jeg tenkte jeg skulle ta det den "humoristiske" veien, å le rått og si: HAH! ja, da får du ta deg en tur på gangen, for detta her er hemmli! "

Tenkte å snakke litt med jordmora om vekt og sånn etterpå, og har rett og slett ikke lyst å inkludere han i det, men har samtidig ikke hjerte til å ekskludere han helt fra hele svangerskapet pga mine litt vridde tvangstanker ang det å veie seg foran andre da.,....

Vektvegring...Fornektelse, kall det hva derer vil.,..heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gutt vil jeg si du er rar og tullete. Du blir ikke noe feitere av å veie deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite tips: Jeg bruker å veie meg om morgenen, så slipper jeg å gjøre det foran jordmor også. Sier bare at jeg veide meg i morrest og tallet. Når samberen din er med, kan du jo bare skrive tallet på skjemaet på forhånd og si at du ordna det selv ettersom du har med selebert selskap - tulle det bort litt:-)

 

De er ikke sååå interessert i tallet, bare at det går riktig vei (for DEM ja:-) og at det ikke er plutselige hopp...

 

Og foresten, så syns jeg ikke du er rar:-)

 

Lykke til på kontroll!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry ass,men jeg skjønner ikke problemet her.....dere lager et barn sammen,har sex og bla bla bla.. så kan han ikke være der når du veies....er det mulig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..det er mulig, og jeg sa jeg hadde sperrer på området...jeg er bare sånn. Jeg er innforstått med at vekta skal opp, og det er ikke noe problem, men jeg vil ikke at han skal se på at jeg veier meg. sånn er det bare. Kan ha så mye sex og være åpen om alt så mye vi bare vil, en vekta er mi og bare mi. sånn er det, og det er heeelt mulig.det viser jeg deg jo her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jente vil jeg da påstå at du som gutt ikke catcher poenget. Det er ikke fordi hun er redd for å bli fetere at hun ikke vil ha kjæresten med!

 

Gidder ikke forklare heller..antagelig var dette et idiotisk køddeinnlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg hjemme jeg. JM spurte om jeg ville veie meg her eller der. Da man kan ha time hos JM både tidlig og sent på dagen, før/etter mat o.l. syntes både hun og jeg det var like greit jeg veide meg hjemme når jeg stod opp om morgnen. Så sier jeg tallet til henne og hun skriver opp:)

 

Vekta står jo i journalen din..gjemmer du den for typen?

 

Kan du ikke bare avtale med typen da? At når det blir snakk om veing tar han seg en tur på do e.l.? Så slipper du å tenke på om dama synes du er koko eller ikke:) (ellers vil jeg tro de opplever så mye rart fra gravide damer at det med vekta...nei det tenker hun nok ikke over engang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de som ikke skjønner problemet signere med nick???

 

Skjønner deg veldig godt mammaUlv. Min mann skal IKKE se min vekt selv om det bare er et tall! Sånn er det med den saken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensana: Det er ikke jeg som ikke ser poenget, men heller jeg som forklarte litt dårlig. Altså: gutten bor sammen med jenta, ser jenta naken og har sex. Gutten ser jo med sine egne øyne hvor feit eller tynn jenta er. Da blir det helt uvesentlig hva vekta viser. Dersom jeg synes jenta mi er tynn og flott, men plutselig en dag ser hva hun veier så forandrer ikke dette noe. Hun blir ikke noe feitere for det. Eller om jeg synes hun er feit som ei dundre, og så ser jeg hva hun veier. Skulle jeg da liksom sagt: jeg trudde du var feitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emm..jeg har hatt journalen min i veska..han har ikke sett den...

og jeg vet ikke helt hva det er, men det henger nok sammen med at jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, og at jeg av den grunn har et trøblete forhold til det...er sikker på at han ikke hadde sagt noe om han så vekta mi, er bare jeg som ikke "takler det"...

 

Jeg vil jo ha han der, men noen ting er bare for meg...

mulig jeg veier meg hjemme neste gang, men på den andre siden : Vekta til JM var snillere enn min da...høhø..nej..med det siste der kødda jeg bare...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensana: Det er ikke jeg som ikke ser poenget, men heller jeg som forklarte litt dårlig. Altså: gutten bor sammen med jenta, ser jenta naken og har sex. Gutten ser jo med sine egne øyne hvor feit eller tynn jenta er. Da blir det helt uvesentlig hva vekta viser. Dersom jeg synes jenta mi er tynn og flott, men plutselig en dag ser hva hun veier så forandrer ikke dette noe. Hun blir ikke noe feitere for det. Eller om jeg synes hun er feit som ei dundre, og så ser jeg hva hun veier. Skulle jeg da liksom sagt: jeg trudde du var feitere.

 

 

PS: slutt å sutre med at folk skal signere med nick, like anonymt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta nå blir bare et tall. Man skal opp og man skal ned igjen. Du får prøve å fokusere på dette fremfor selve vekta og veinga.

 

Jeg signerer med nick( bare for å poengtere det..hehe) men forstår ikke selv problemet. Men det gjør man ikke med mindre man sliter med dette selv. ER som med alle andre fobier tenker jeg. Liker ikke edderkopper, men jeg hyler da ikke som en gris på en stol forde:) Vi har alle våre fobier, egenheter og til tider rariteter. Slik er og blir det.

 

Jeg vil og si jeg skjønner anonyme gutt her (huff nå blir det vel bråk..hehe) Jenter: Gutta er enklere i tankegangen enn oss. Man kan si for dem er 2+2=4 og ferdig med det!! Vi derimot begynner å dvale..og tenke...1+3=4..0+4=4..osv. osv. Anonyme her ser vel dette med vekt i forhold til hvordan vi ser ut (feit/ikke feit) Ja ikke nødvendigvis feit, men de ser oss fysisk og da blir jo vekta bare ett uvesentlig tall. Ser veldig hva du mener "gutt"

 

Saken her ligger vel mer psykisk. Har dette med vekt (og veing) tidligere vært et problem for hovedinnlegger så blir ikke dette et uvesentlig tall for henne:)

 

Har du snakka med typen om det forresten MammaUlv?

 

(vekta til mutter juger, viser alltid 2-3kg mer enn min, så du skal ikke se bort i fra at du kan ha rett i den siste der;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo så absolutt også hvordan den gutte-innleggern tenker, og det er ikke der problemet ligger..Eller kanskje det er det..:

 

Jeg vet at ingen gjetter meg til den vekta jeg har, de fleste gjetter kanskje 10-15 kilo mindre, kanskje jeg er redd for at han skal tenke: Oh lord, veier ho så mye? Det er jo mer enn meg jo! Men jeg tror ikke han kommer til å reagere så innmari mye på det...

 

Vet at problemet ligger hos meg, og i mitt hode, og jeg er så åpen med dette at jeg sier det rett ut. Kjærsten vet det også...bare lurte litt på om det var flere som hadde det som meg, og om noen hadde fått kommentarer fra jordmora om at dette ikke var helt...ja..u-koko liksom...

 

Jenter er mer kompliserte i tankegangen enn gutter, og noen jenter er værre enn andre igjen..jeg er heeeelt enig i det....

 

Det er bare ikke alltid like lett å være den som alltid har de mest kronglete tankene om ting....og noen ganger er det godt å lufte de tankene...

Takk for alle svar...setter pris på det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gutten - som jeg forøvrig tror er alle anonyme i denne tråden! Som gutt (hvis du er det) - har du ikke bedre ting å gjøre en søndagskveld enn å svare på innlegg du overhodet ikke har forutsetninger for å svare på?

 

Selvfølgelig blir hun ikke tykkere av at samboeren hører tallet, men det er ikke uten grunn noen av oss kvinner blir stresset på dette med vekt. Det forventes av oss at vi skal være fjærlette - fra alle hold, og de fleste av oss blir preget av dette...mer eller mindre. Selv mener jeg at jeg har et ganske sunt forhold til kroppen min. Men jeg likte dårlig å veie like mye som samboeren min når jeg var høygravid med nummer to!

 

Det er fint lite jeg hisser meg opp over, men at en gutt som aldri skal behøve å gå gjennom en graviditet, skal dømme noen som har usikkerhet/sperrer på noe - blir bare helt latterlig. Argumentasjonen din syns jeg også var svak og unødvendig. Hun skriver jo inn her fordi hun vet på et vis at hun er irrasjonell - da går det ikke å argumentere rasjonelt...Blir som jeg skulle sagt til deg, du vet jo at dama di driter på dass, da kan du jo like gjerne sitte å se på...!

 

Og ettersom du synes alle er like anonymt uansett - så får du selv avgjøre om det er greit at jeg signerer med:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...den siste der var god...jeg må le..hehe..det er noen som bare vet å få sagt det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan du signere med hva du vil. Det med dassen skjønte jeg ikke helt, Skulle det være et problem at jeg så på at dama var på dass?

Var forøvrig ikke meningen å dømme noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valget fra legen første time om jeg ville veie meg selv eller bli veid når jeg kom, så da skal jeg gjøre det selv...

Men sambo vet vekta mi uansett og bryr seg ikke - og kommer heller ikke til å reagere om jeg får tilsnakk fra JM....har gitt beskjed at jeg kanskje kommer til å reaksjon, men det kommer helt an på JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gjør det enkelt og greit,

jeg avtaler med gullet mitt at jeg syns det er litt vanskelig å snakke om det,og at jeg ønsker at han er med, men om det er greit for han så kan han gå ut når jeg skal veies. Jeg hadde store nok problemer med å gå på vekta foran jordmora forrige gang, det får være nok for dette året..heh..

Han vet alt om mine vansker og problemene jeg har hatt, og snill som han er så vet jeg han forstår..

 

Innerst inne ville jeg kanskje bare vite om det var andre som hadde det som meg, og hvordan dere løste det...

Jeg lar meg ikke lett provosere..folk får si hva de vil..men jeg mener også at alt kan sies med takt og tone! Vær snille med hverandre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta hos legen viser 3 kg mer en den jeg har brukt før! Men legen sa til meg at det gjorde ingen ting, skulle bare se hvor mange kg man gikk opp for hver gang man var til kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...vekta til jordmora viste nesten fire kg mindre enn den jeg har hjemme, så egentlig skunne jeg tenkt meg å røve den med meg hjem...heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...