Gå til innhold

Hjelp! Vondt i ryggen- begynnende bekkenløsning?


Vifikkiaugust

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par ukene hatt vondt i ryggen. Den siste uka har det vært ganske så kontinuerlig og veldig slitsomt. Har aldri vært spesielt plaga med slike problemer så det må sannsynligvis komme pga graviditeten. Syns det er veeeeldig tidlig å få denne typen problem (er 13 uker i dag) og lurer på om det er noen andre som deler dette problemet med meg eller som har hatt det i tidligere svangerskap?

 

Jeg hadde i begynnelsen mest vondt i korsryggen, men nå har det trekt seg litt lenger oppover, sånn midt på omtrent. Jeg sitter mye på jobb og det hjelper vel ikke akkurat. Har blitt anbefalt av en kollega å ta kontakt med en fysioterapeut, men går og venter i det lengste på at det skal gå over av seg selv.

 

Er det noen som har tips til hva som hjelper for å lindre smertene og som vet litt om hva dette er? Kan jeg forvente at det går over etter hvert eller kan det utvikle seg til å bli verre?

 

Kjempetakknemlig for svar!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det samme for ett par uker siden.

Kjente det veldig i bekkenet, og trodde at dette var en mulig bekkenløsning. Var redd at siden det kom såpass tidlig at jeg ville få problemer fremover. Var hos legen min på kontroll, og hun sa at det var helt naturlig å kjenne det i bekkenet på dette stadiet, da kroppen forbereder seg på videre graviditet og fødsel. Trodde jeg skulle få henvisning til fysioterapi el. lignende, men hun sa at jeg ikke ville få det før jeg hadde gang problemer. Legen sa at jeg skulle se an hvordan det gikk fremover.

Nå begynner det faktisk å gi seg, og det er deilig.

Håper det vedvarer...Men dette er min foreløpige historie, og du kan jo ha en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytte....dette lurer jeg også på, har det på samme måte som deg...men er i uke 20. lurer på om det er begynnende bl. skal til legekontroll på fredag og tenkte å ta det opp da. men noen med erfaring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ,jeg hadde dette i uke 15, men er borte nå. Leste samtidig at smerter i ryggen var vanlig på den tiden....... Du får håpe at du har det samme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det da. Ikke godt å verken sitte, gå eller ligge. Men har det bare i ryggen, ingen antydning til smerter andre steder. Har leita litt rundt på nettet, men kan ikke finne årsaken til dette noe sted. Tenker jeg ringer legen i neste uke dersom det ikke vil gi seg snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slike smerter i et par måneder nå, og går til manuelterapaut for behandling. I starten kjente jeg ikke noe i bekken/ nedover i beina, men etterhvert har det også kommet... Hvis dette er begynnende bekkenløsning er det veldig viktig å få satt i gang behandling av denne tidlig, ellers er det stor sjangse for at det forværrer seg raskt..

 

Hvis du vil til fysioterapi/ manuellterapi kan du ta kontakt direkte med behandlingsstedet, for disse kan selv skrive ut "rekvisisjon" (husker ikke ordet...). Tror dette gjelder for vanlige fysioterapauter også, men ihvertfall for manuellterapauter som er fysioterapauter med 2 års ektra utdannelse... Ofte veldig flinke på muskell/ beinplager og bekkenproblemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...