Gå til innhold

hjertefrekvens og kjønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var nylig på ultralyd, men det gikk ikke å se kjønnet. Hjertelyden var 143 slag i minuttet og jeg var 18 + 2.

 

Da jeg var i uke 14 var hjertelyden 154.

 

Hadde synes det var så morsomt å få en viss peilig på kjønnet. Har nemlig en sterk følelse av at det er en gutt, men har ikke barn fra før, så jeg stoler ikke akkurat på egne følelser.

 

Noen der ute med erfaringer eller kunnskap om dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de sier at om det er under 140 er det mest sannsynligvis gutt...er det over 140 er det mest sannsynligvis jente...

 

da jeg var gravid sist var hjerteslagene fra 148+ og fikk jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår hadde hjerteslag på 150...jeg hadde hele tiden følelse av at det var gutt, selv om mange andre trodde det var gutt.. det så sånn ut mente de.. men jeg hadde rett jeg .. jeg har heller ingen fra før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første målte hjertelyd var 143, i dag hos jordmor var den 134, jeg venter en gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg har aldri det med hjertelyden stemt, har hatt relativt rask hjertelyd begge gangene, men fått gutt hver gang.

Jordmor mente dessuten at det for meg nå, i uke 20 var for tidlig å si noe om hjertelyden, da alle babyene lå ganske raskt i frekvens så tidlig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefrekvensen hos et forster varierer like mye som hos oss. Sover barnet er frekvensen annerledes enn når barnet er våken. Har vi nett tatt en kopp kaffe, spist mat, stresser osv vil også det påvirke hjertefrekvens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertefrekvensen hos barnet mitt har vriert fra 145 til 158...Alt ettersom aktiviteten på barnet...Jeg venter en gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da jeg var på den ordinære ul'en i uke 18 var hjertelyden

på 145 slag. Ellers har den lagt mellom 141 og 150, og vi får helt sikkert ei jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror ikke du skal stole på å predikere kjønn fra hjertslag. Stol heller på intuisjon og magefølelse. Da jeg var på ultralyd fortalte jordmor at hvis mammaen hadde en sterk følelse på kjønn, stemte det veldig ofte! Jeg får gutt, og han hadde 160 slag i min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...