Gå til innhold

blodtrykk


ronja irene

Anbefalte innlegg

boldtrykket mitt har steget i det siste. er oppe i 131/87 nå. er det høyt? har også litt protein i urinen,men ikke mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Det var kansje litt høyt, men ikke graverende høyt. Jeg fikk svangerskapsforgiftning sist svangerskap og det begynte med proteiner i urinen og lett forhøyet blodtrykk. Har du mye hodepine? Jeg fikk beskjed om å holde meg unna salt mat og spesielt sjømat. Dersom du spiser mye salt holder kroppen tilbake mer vann, da får du lettere ødemer i kroppen. De er veldig flinke med s.forgiftning nå så jeg ville ikke bekymret meg noe særlig, men jeg hadde spurt om ekstra oppfølging med ul på sykehuset, det fikk jeg:) Lykke til, det går nok helt fint for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. takk for svar!

 

jeg har faktisk mye hodepine......men jeg har brukt å få det hvis været skifter brått. (fra sol til regn o.l.) håper det er det jeg har nå også da. har vært mye værombytter i det siste. hm....grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har målt blodtrykket 3 ganger. begynte med 125/70 og siden har det øket.

så du skrev at du fikk ekstra ul. hvorfor får man det hvis man tror det er svangerskapsforgiftning? hva er det de leter etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker blodtilførselen i lysken om det er bra/normal blodgjennomførsel( på deg). Og morkaken sjekker de grundig, navlesnoren og blodgjennomstrømen. Husker ikke alt nøyaktig men dette sjekket de ivertfall. Det med hodepine kan jo komme av været som du sa, men kansje du bør spise lite eller mindre salt:) Hvor langt er du på vei? Flere har jo s.forgiftning fra 6 mnd, de må bare ta det litt med ro. Lakris øker også blodtrykket. Du kan jo be om en ekstra undersøkelse slik at du får bekreftet hvordan ting ligger ann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...