Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Strikkeoppskrift - babysokker

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 223 212 Innlegg:

Skrevet 13 april 2006 - 23:19

Noen som kan hjelpe meg med en kjempe lett strikkeoppskrift på babysokker??Har ikke strikket siden jeg gikk på skolen (altså noen år siden......!!!) Men har så lyst til å prøve å lage noe til babyen. På forhånd takk :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 minnummer3-21.mai

minnummer3-21.mai

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 14 april 2006 - 09:44

Har nettopp strikka bittesmå tovede babytøfler,kjempe søt og enkle å strikke, her er oppskrifta; Østlandsgarn på pinne nummer 6.( enten på en liten rundpinne eller på 2 pinner) - legg opp 30 masker og strikk framog tilbake 20 riller - Fell så av med 10 masker på hver side så du sitter igjen med 10 masker,som skal bli sålen. Strikk 7 riller - Ta opp8 masker nederst på skaftet,strikk disse sammen med sålemaskene. Og strikk 5 riller fram og tilbake - Fell på hver omgang fra retten: strikk 5 masker så 2 sammen,ut omgangen. Deretter 1 omgang uten felling. Videre 4 masker,2 sammen. 1 omgang uten felling.3 m, 2 m sammen. 1 omg uten felling. 2 m, 2 m sammen for så å strikke 2 og 2 masker sammen ut omgangen. - Tre en tråd igjennom de resterende maskene. Sy sammen tøffelen under foten og opp i skaftet -Toves i vaskemaskinen på 50 grader sammen med en handduk eller to. Har komponert denne oppskrifta selv, da de bare hadde den i str 1 år. Håper du forstår den. Jeg tredde en sløyfe rundt skafte etter toving for å få den til å sitte bedre på den lille foten. Lykke til!