Gå til innhold

Termin Juni 2017👶💖


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Jordmor sa ingen ting om prematur fødsel eller at det var dårlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra!

Bare at man må følge hygiene pronsippene godt og ta på støttestrømper på flyet å bevege seg hver time for å unngå blodpropp.

Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste å reise i🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oul neste mandag! Mannen kommer på besøk. :) Dette blir en stor dag for oss. Jeg skal reise "hjem" til Paris om to uker, men blir noe annet å reise hjem. Blir alltid dårlig på all inclusive, hygienen på buffeer er ikke alltid på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa ingen ting om prematur fødsel eller at det var dårlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra!

Bare at man må følge hygiene pronsippene godt og ta på støttestrømper på flyet å bevege seg hver time for å unngå blodpropp.

Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste å reise i🤔😊

Spania har ikke det verste helsevesenet, men det er likevel et land med andre bakterier og multiresistente bakterier. Jeg hadde personlig ikke dratt så langt syd, og jeg vet mange andre i helsevesenet deler mitt syn. Det går selvsagt oftest bra, men jeg hadde nok heller dratt til Sverige som er gode på premature.

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa ingen ting om prematur fødsel eller at det var dårlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra!

Bare at man må følge hygiene pronsippene godt og ta på støttestrømper på flyet å bevege seg hver time for å unngå blodpropp.

Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste å reise i🤔😊

Dette svaret er noen år gammelt, så nå forsøker man som oftest å redde et barn født fra uke 23+0 i Norge. Tidligere var dette 25+0, men man forsøkte å redde de som viste livsvilje under dette.

 

http://forum.doktoronline.no/topic/376318-sydentur-og-gravid/

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankefullelille - ynskjer deg og mannen din god tur! Det går nok veldig bra! :-) Du har fått råd frå jordmor. (Og begynde å bekymre seg for prematur fødsel som andre antyder skal du vertfall ikkje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis med god samvittighet sier jeg Tankefullelille 😊 Skal selv en uke til Spania om 2,5 uker og det er ikke første gang jeg reiser som gravid til dit. Premature fødsler skjer heldigvis sjelden både her og i utlandet. Jeg jobber på nyfødtintensiv, og har jobbet i mange år med premature og kun 1 gang har jeg opplevd at vi har fått inn en prematur baby født på ferie i Spania, som dog hadde gjort en god jobb med babyen! Føder man prematurt så er det ofte pga helt andre ting. Har familie i spania, hvor min kusine også fødte prematurt og de er dyktig både i selve graviditeten samt når barnet er født! Ta forhåndsregler; sprit hendene dine masse spesielt før måltid, spis kun varmebehandlet mat fra buffeten, spis frukt som kan skrelles, kjøp vann på flaske, kom tidlig i buffeten slik at maten ikke har stått lenge fremme. Sjekk hva som faktisk er i maten (hvilken type fisk, kjøtt) Står mye nyttig på nettet om å reise som gravid 😃 Nyyt ferien! Jeg tar på meg støttestrømper på flyet og beveger meg en del samt drikker masse vann pga tørr luft på flyet 😊 Og til deg anonym; kan love deg at de som føder prematurt ikke har lyst til å gjøre det igjen. Verken i Norge eller Spania...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber også på nyfødtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide så mange somre at de må til syden akkurat da.

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også på nyfødtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide så mange somre at de må til syden akkurat da.

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Ja, helt sikkert 😂 Sorry altså men syns det her blir for dumt! Sånn her skremselspropaganda kan du drive med andre steder! 😂👏🏻
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste i uke 34 og fødte i uke 37.

Turen var nydelig og vi rakk å komme hjem før gutten ble født :)

Kos deg - dette går fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser med god samvittighet😊

Det er jo bare 6 dager/5 netter og tar alle forhånds regler😊

Vi og reiser om 2,5 uker og det blir fantastisk med litt sol på denne vonde, voksende og vinterdvalende kroppen 😃 Blir bare denne ferien for oss og ungene før babyen kommer. Tipper vi blir mye hjemme i sommer når babyen er født. Nyt ferien når dere kommer så langt ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det opp og ned, føler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang på en mnd nå, uvi og nå har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. :P Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, så nå ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger på vei med førstemann, haha. Nå har jeg også sagt ifra til et par veiledere på skolen at jeg er gravid, og har fått beskjed om at de skal prøve å tilrettelegge praksisen for meg, så det er en stor lettelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det opp og ned, føler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang på en mnd nå, uvi og nå har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. :P Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, så nå ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger på vei med førstemann, haha. Nå har jeg også sagt ifra til et par veiledere på skolen at jeg er gravid, og har fått beskjed om at de skal prøve å tilrettelegge praksisen for meg, så det er en stor lettelse. :)

Så bra at du ikke har så mange vondter! :) har ikke det jeg heller, føler meg veldig utvilt å er i veldig god form faktisk 😊😊😊 men magen har vokst enormt 😶 ønske den kunne vært litt mindre, hehe 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg å føle at formen er god! Misunner deg følelsen av å være uthvilt, hehe! Satser på at det blir bedre når jeg blir frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjemme fra oul på Ullevål. Vi venter en sprek gutt i juni. Herlig å se han sprelle der inne. :) gleder meg til å se han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sprekeste gutten Papillons 😊

 

Jeg har også begynt å glede meg litt mer enn hva jeg har gjort tidligere. Nå kjenner jeg masse liv hver dag, og det hjelper massevis! Har begynt å strikke en kosebukse til henne, så jeg tenker jo at nå kan det jo bare gå rette veien 😍

 

Skal til oppfølgings UL i beg av mars for å se om morkaken har flyttet noe på seg. Hvis ikke skal vi sette opp flere UL for å hele tiden følge litt med 🍀😄

 

Ble akkurat 100% sykemeldt pga bekkenet, men jeg smiler mer og har fått mer glede i hverdagen. Hvordan er formen deres?? Her er det halsbrann om kveldene og urolige ben som plager mest. Ellers er jeg bare treg da jeg prøver å ta hensyn til bekkenet 😂 Ingen i familien som gidder å gå tur med meg, lurer på hvorfor hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg la meg i går kveld kjente jeg for første gang ordentlig spark i magen❤

kunne kjenne de både inni og utenpå❤ Lykkefølelse😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent spark siden uke 17 😄😄 det er så deilig med bekreftelse 😊😊😊 de blir sterkere sterkere for hver dag, men mannen kjenner ennå ikke sparkene 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt varierande form på oss damene her inne! Eg jobbar 50% fortsatt og har meir enn nok med det..Mindre kvalm, men brakk meg over do-skåla seinast i dag. Dårleg dag i dag der eg berre føler meg elendig (fullstendig tom i kroppen) utan at eg er så frykteleg kvalm i grunn..Lurer på om det berre er lågt blodtrykk som gjer det.. På dag 20+0 kjente mannen det første tydlege sparket (onsdag), det var ein utruleg opplevelse for oss begge 😊 I går kveld tok knøtten vår heilt av så då kjente vi fleire spark/bevegelser..Det er fint å endeleg kjenne det så tydleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her er fin😊

Jobber 100% som hjelpepleier og de er flinke til og tilrettelegge men tviler på at jeg holder ut til permisjon da det er mye tunge stell i seng,forflytninger og "løft" man slipper ikke unna alt desverre😏

Har begynt å kjenne noe i bekkenet den siste uken når jeg går for mye da😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ingen her inne ? :(

Jeg hadde nesten glemt av forumet her! Har hatt noen late dager med sofasliting, har fått bekkenløsning :( Det er ganske mye aktivitet inne på fb-gruppa hvis du er interessert da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...