Gå til innhold

Måling av baby


BabyBrunvær2016

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum som spør, men når blir babyen i magen målt for hvor stor den blir ved fødsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ligger på normalen på sf-mål, og ikke har høy BMI, så måler de nok ikke babyen.

 

Dvs på meg målte de babyen på overtidskontroll 12 dager over, mens nr 2 som kom på termin aldri ble målt. Denne gangen skal jeg inn for vekstestimering av baby neste uke, da er jeg i uke 28. Det blir gjort pga høy bmi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rutine for å måle det. Men blir gjort ved avvikende symfysemål. Når kommer vel an på når man ser avvik i symfysemål.

Selv fikk jeg det målt dagen etter termin fordi symfysemålet mitt steg sånn de siste to ukene før termin. Nå var det mye fostervann som var åsak hos meg, ikke stor baby.



Anonymous poster hash: 5a40f...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ligger på normalen på sf-mål, og ikke har høy BMI, så måler de nok ikke babyen.

 

Dvs på meg målte de babyen på overtidskontroll 12 dager over, mens nr 2 som kom på termin aldri ble målt. Denne gangen skal jeg inn for vekstestimering av baby neste uke, da er jeg i uke 28. Det blir gjort pga høy bmi.

Kan jeg spørre hva du legger i høy bmi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vektestimering med bmi på 38.

De vil ha anestesitime og placentakontroll i uke 35 hos meg her, og førstnevnte er pga vekten. Det blir ikke måling av baby såfremt jeg ikke får svangerskapsdiabetes eller legger på meg noe voldsomt. Slik jeg forstår bommer de ofte på estimeringen uansett :)

 

Anonymous poster hash: 977d7...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anestestitime skal jeg også ha neste uke. Samt at jeg har tatt en glukosebelastningstest tidlig i 2 trimester, og skal ta en til i løpet av et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved svangerskapsdiabetes blir du fulgt opp med vekstkontroll. Jeg går til kontroll en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...