Gå til innhold

Hva har jeg gjort?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har helt panikk her jeg sitter.... Har spist roastbeef i godt over to uker nå - hver eneste dag!!! Har kun lest på nettet at jeg må holde meg unna spekepølser og fenalår.

 

Men nå leser jeg at roastbeef bare er kokt på 56 grader, så de anbefaler ikke gravide å spise dette!!

 

Hva har jeg gjort?! Kan jeg ha skadet babyen min? Hvordan kan jeg finne det ut? Sitter bare her å gråter nå 😭😭

 

Anonymous poster hash: 61c90...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da e EKSTREMT liten sjans for at da skjer noko gale!! Anbefalingen for å holde seg vekke går på at ein skal holde seg på den heilt sikre sida. Norskprodusert mat er heldigvis stort sett alltid "rein" og vil ikkje skade verken deg eller barnet.

Føler du deg utrygg eller usikker så ring til lege eller jordmor som kan betrygge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nødvendig med panikk, det er jo noe de bare "ikke anbefaler". Litt dom å si: den kunne vært bedre kokt.

Dersom du ikke greier å legge fra deg panikk følelsen så prat med lege.

Tenk når våre foreldre bar på oss, da var det ingen som søkte opp alt dette på nett, så de spiste i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som har kommentert før meg. Mamma spiste biff tartar flere ganger da hun var gravid med lillebroren min, og det fikk da helt fint! Det var heller ikke noe de anbefalt å ikke spise på den tida. Husk at sjansen for å bli syk av å spise roastbiff er ekstremt liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel anbefalt å ikke spise pga at faren for at enkelte bakterier KAN være tilstede er større. Det betyr ikke at de bakteriene var i roastbiffen du har spist, og at du har skadet fosteret 😊 ta det gjerne opp med legen hvis du føler deg usikker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...