Gå til innhold

Naboen altså..har anmeldt meg på grunn av noen badeender 🐤


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

disse plastlekene altså. Bare så ingen tror det er snakk om levende ender :P

Naboen samler på disse i alle mulige former og fasonger. I helgen hadde jeg nachspiel hos meg og naboen hadde latt noen av endene ligge igjen ute så noen av mine gjester hadde kastet på disse, hatt de oppi øl og den ene hadde tråkket på den ved et uhell så den hadde sprukket og punktert. Naboen er rasende og sendte meg tidenes sinteste melding i dag! Han har anmeldt meg for legemsbeskadigelse av verdifullt objekt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg altså. Dette var en and fra 1974 så sikkert verdt litt for samlere. Men må jeg betale for den? Det var jo ikke jeg som tråkket på den

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting kan ikke ta legemsbeskadigelse.

 

Legemsbeskadigelse er en forbrytelse som etter den norske straffeloven går ut på å skade en person på legeme eller helbred, eller hensette vedkommende i avmakt, bevisstløshet eller lignende tilstand, se nærmere § 229

 

Om de lar ting ligge strødd ute kan sånne ting skje.

 

Too bad...

 

Anonymous poster hash: c37e2...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er sær, det skal du ha. Ikke at det er så sjeldent i dag...

 

Enig med hun over, lar naboen tingene sine stå strødd ut over så får han ta ansvaret. 



Anonymous poster hash: c17bc...3e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kan ikke ta legemsbeskadigelse.

 

Legemsbeskadigelse er en forbrytelse som etter den norske straffeloven går ut på å skade en person på legeme eller helbred, eller hensette vedkommende i avmakt, bevisstløshet eller lignende tilstand, se nærmere § 229

 

Om de lar ting ligge strødd ute kan sånne ting skje.

 

Too bad...

 

Anonymous poster hash: c37e2...bee

Jeg vet at ting ikke kan legemsbeskadiges ja. Men dette har han faktisk skrevet i anmeldelsen. Han tok bilde av den og sendte til meg. Har til og med tagget meg i bilde på instagram med bilde av politistasjonen 😑

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ute var disse endene? Hvis de var på hans tomt er det ikke rart han blir sur hvis noen ødelegger de. Men å anmelde til politi var nå å gå litt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.

 

DU har jo ikke ødelagt endene hans.

Det var det en av dine gjester som gjorde, altså ikke noe du kan ta ansvar for.

Endene lå ute, noen var uheldig å tråkket på en av de- samt hadde det morro med å la ene svømme litt i øl.

 

Tror politiet får seg en reall latter her, og dette blir årets julebordhistorie.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ute var disse endene? Hvis de var på hans tomt er det ikke rart han blir sur hvis noen ødelegger de. Men å anmelde til politi var nå å gå litt langt.

Endene(minus den som døde, den hadde havnet over hekken hos oss)var på hans tomt.

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit st det er "gøy", men hvilke oppegående, voksne mennesker med barn har slike fester?

 

Anonymous poster hash: 6630e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man er redd for tar man inn. Men synes du har sviktet som nabo også. Jeg synes du kunne sagt i fra til DINE gjester at de ikke skulle gjøre det. Jeg synes det er normal høflighet å respektere naboens ting, også når de er ute på natten.

Blir det mer bråk får denne gjesten som har ødelagt anda ta ansvar.

Du får bare henvise videre til gjestene dine som mangler folkeskikk.

Det høres ut som dere er fjortiser egentlig.

 

Anonymous poster hash: be36f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker naboen med dem siden han hadde glemt de igjen ute? Nei, vettu, jeg tror du kan ta det helt med ro. Politiet vil ta en titt på "de verdifulle gjenstandene" og le litt på innsiden å dra videre til noe viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så endene var på hans tomt, og gjestene dine fjomset rundt der og hadde det festlig med hans ting?

Jeg skjønner han blir sint, jeg.

Om han har latt noen ender ligge ute burde de jo ligge i fred for voksne folk i alle fall så lenge de er på hans egen tomt.

Siden dette åpenbart skjedde under festen, som var hos deg, hvorfor stoppet du dem ikke?

Direkte politianmeldelse er vel å ta det langt, men han har egentlig min sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt " latterlig" siden det er snakk om badeender, men poenget her er at du har hatt rølpefest og dine fulle gjester har vært på naboens tomt og ødelagt ting som ikke var deres. Hadde det vært like greit om de hadde trødd opp bedet, hoppet på trampolinen, veltet grillen og spydd på trappen?

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva slags folk er det du inviterar heim til deg?

 

Det er dine infantile gjestar som har ansvaret for det dei har gjort, ikkje du.

Kolleger. Vi hadde nach hjemme hos meg.

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

 

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

 

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Da tipper du feil. Men du kjenner deg vel igjen i din egen beskrivelse!

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kokende sint hadde det vært meg som fikk dine rølpegjester i hagen om natten . Og hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg strykeflat og unnskyldt gjestene mine herfra til evigheten. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å erstatte og for å rydde opp og jeg hadde vært dritflau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!Anonymous poster hash: db098...e48

Da tipper du feil. Men du kjenner deg vel igjen i din egen beskrivelse!Anonymous poster hash: 95751...7e5

Eh...ja. Jeg går jevnlig og tråkker på naboens eiendeler og lurer på hvorfor de blir sinte.

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kokende sint hadde det vært meg som fikk dine rølpegjester i hagen om natten . Og hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg strykeflat og unnskyldt gjestene mine herfra til evigheten. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å erstatte og for å rydde opp og jeg hadde vært dritflau!

Men hadde det vært deg - eller meg, hadde hun fått naboen på døren samme morgen for en alvorsprat, eller rent av kjeft.

Hun fikk i stedet en anmeldelse på døren. Ingen prat. Og navnet sitt spredt på nett med påstand om at hun er ei skurk.

Hennes gjester oppførte seg dumt, men gikk ikke over i naboens hage, som jeg forstår det. Likevel, de oppførte seg dumt.

Men ikke så dumt at det var kriminelt. Synes naboen hennes har gått alt for langt på den andre siden igjen.

Det går faktisk an å prate sammen.

 

Anonymous poster hash: c17bc...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!Anonymous poster hash: db098...e48

Da tipper du feil. Men du kjenner deg vel igjen i din egen beskrivelse!Anonymous poster hash: 95751...7e5
Eh...ja. Jeg går jevnlig og tråkker på naboens eiendeler og lurer på hvorfor de blir sinte.

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Du får stå for det du har skrevet. Du påstår jeg er en nabo fra helvete som ingen liker. Lurer på hvorfor du tenker sånn om fremmede mennesker på nett?

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!Anonymous poster hash: db098...e48

Da tipper du feil. Men du kjenner deg vel igjen i din egen beskrivelse!Anonymous poster hash: 95751...7e5
Eh...ja. Jeg går jevnlig og tråkker på naboens eiendeler og lurer på hvorfor de blir sinte.

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Du får stå for det du har skrevet. Du påstår jeg er en nabo fra helvete som ingen liker. Lurer på hvorfor du tenker sånn om fremmede mennesker på nett?

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Hvorfor noen kan tenke at du er nabo fra helvete? Pga det du skriver i denne tråden.

 

De virkelige taperne her er deres andre naboer. De har en sær nabo og en egoistisk nabo som nekter å ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Tipper du er naboen fra helvete for alle andre folk og at det ikke er første gang naboene ergres over deg. Og hvem har nachspiel i ett tettbebygd boliglag, er det ikke stilleregel fra kl 23?

At disse flotte kollegene dine herjer opp tomten til naboen er skammelig!Anonymous poster hash: db098...e48

Da tipper du feil. Men du kjenner deg vel igjen i din egen beskrivelse!Anonymous poster hash: 95751...7e5
Eh...ja. Jeg går jevnlig og tråkker på naboens eiendeler og lurer på hvorfor de blir sinte.

 

Anonymous poster hash: db098...e48

Du får stå for det du har skrevet. Du påstår jeg er en nabo fra helvete som ingen liker. Lurer på hvorfor du tenker sånn om fremmede mennesker på nett?

 

 

Anonymous poster hash: 95751...7e5

Hvorfor noen kan tenke at du er nabo fra helvete? Pga det du skriver i denne tråden.

 

De virkelige taperne her er deres andre naboer. De har en sær nabo og en egoistisk nabo som nekter å ta hensyn.

 

SKJERP DEG! (ikke HI)

 

Vi kan faktisk være hyggelige mot hverandre på dette forumet.

Ellers så kan vi la være å skrive her, ikke sant?

 

Anonymous poster hash: c17bc...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...