Gå til innhold

Hadde en kort menstruasjon, men positiv test nå en uke etter...


GEG

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd det samme?

 

Jeg fikk mensen til vanlig tid og tenkte ikke noe mer over det. Det rare var at den varte kortere enn normalt, og at brystene mine var ømme. Jeg tok derfor en graviditetstest som testet positivt.

 

Nå lurer jeg på om jeg virkelig er gravid, eller om det bare er hcg-nivået som ikke har gått ned enda etter en tidlig SA. Hvor lang tid tar det vanligvis før nivået går ned? Noen som vet? 

 

Var tillegen idag for å sjekke, MEN de gadd ikke sjekke hcg-nivået mitt. De tok bare en graviditetstest som fortsatt viste positivt. Legen mente nivåen skulle ha gått ned innen nå, men er det virkelig rett?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ha vært en festeblødning.
Mange opplever og blødninger ved forventet mens, selv om de er gravide. Ta en ny test om en uke, og se om den er like positiv, eventuelt en med ukesindikator, så ser du om du fremdeles er gravid. 



Anonymous poster hash: 87525...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde mellom 3 og 4 dager, men MYE mindre enn normalt. En del av graviditetssymptomene ble egentlig bare sterkere etter blødningen, så tror vel helst jeg fortsatt er gravid. 

 

Tenker jeg tar en test om en ukes tid igjen ja. HAr ikke en med ukesindikator liggende, men kanskje jeg kan få tak i en innen den tid(vi bor litt i utkantnorge, så det er et stykke til nærmeste apotek.:) )

 

Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også mensen kom, men så var den kjemperar. Blødde så lite og bare i noen dager, så jeg bemerket det til mannen faktisk.

 

Knappe to uker etterpå tok jeg en test, og siden det var clearblue så viste den 1-2 uker. Da var det sikkert en festeblødning jeg hadde. Hadde også festeblødning i andre svangerskap, men den var bare bitteliten.

 

Forøvrig har jeg også hatt en tidlig SA, og det var helt annerledes enn festeblødning. Det var maks menstruasjon og med mye smerter enda det bare var i uke 6.

 

Du må bare sjekke om noen uker vil jeg tro, om en test enda er positiv. Høres mest ut som festeblødning for meg!

 

Anonymous poster hash: 3eaf9...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde tidlig SA fikk jeg negativ test igjen dagen etter blødningen startet. Blødningen var også kraftig og med mye smerter, selv om jeg bare var 4+4. Så tror nok du har opplevd en festeblødning, siden du fortsatt tester positivt. Når man har SA så tidlig er jo HCG nivået så lavt, at det pleier å gå kort tid før testen blir negativ igjen :) Krysser fingrene for spire som klorer seg fast! 



Anonymous poster hash: 54a6b...fa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde positiv test i over to uker etter jeg mistet i august. Beste man kan gjøre er å ta HCG-test hos legen to dager på rad for å se om den synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

 

Tenker jeg tar en ny test om en liten uke, bare for å sjekke. Graviditetssymptomene er fortsatt til stede, så mest sannsynlig er jeg nok fortsatt gravid. Denne graviditeten kom som en STOR overaskelse på mannen min og meg, men nå er vi veldig glad og håper jo alt skal gå bra:)

 

Skulle gjerne tatt hcg-test hos legen, men selv om jeg spurte spesifikt etter det så gjorde de det ikke... Virket ikke helt som legen var så oppdatert på dette området heller... Men, det er jo egentlig bare å vente og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...