Gå til innhold

Traff en ny mann for 2-3 mnd siden. Gravid nå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke offisielt i et forhold, men har truffet hverandre 2-3 ganger i uken i snitt. Har da fungert som kjærester på et vis. Har enda ikke hilst på hverandre sine venner eller familie, men jeg har fortalt min mor om ham. Jeg er nå gravid. Skal fortelle denne mannen om nyheten i kveld. Uaktuelt å ta abort, da jeg ønsker meg barn og er i midten av 30- årene. Han visste at jeg ikke brukte prevensjon, og valgte selv å ikke bruke kondom.

Jeg aner ikke hvordan han vil ta dette, men jeg håpet jo at han er interessert i å danne en fanilie med den lille og meg selv..

 

Hva tror dere? Urealistisk drøm??

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å vite hvordan han vil ta det, men han er jo ansvarlig dersom han velger å ikke beskytte seg når du har gjort det klart at du ikke bruker prevensjon.

 

Om det blir en familie av dere eller ikke, så har du iallefall oppnådd ønsket om en graviditet og forhåpentligvis et barn. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: c2fff...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig glad for graviditeten. Gruer meg bare veldig til å fortelle ham nyheten, redd for reaksjonen.. Uff, det er ikke sånn det skulle bli.. Når jeg først ble gravid...

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte DU å ikke bruke prevansjon? Greit at DU ønsker deg barn, men fortjener ikke barnet ditt en mor og en far som elsker hverandre og i det minste er i et forpliktende forhold?

Ego.

 

Anonymous poster hash: 685b7...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke bruke prevensjon fordi jeg ønsket å bli gravid. Var klar over at jeg hadde EL de gangene vi hadde sex. Tror barnet blir glad for å ha fått livet, og ikke snurt fordi mamma og pappa ikke elsker hverandre.

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr du sjekket at du ikke har fått mer enn en graviditet?

Siden DU ikke har beskyttet deg mot kjønnssykdommer.



Anonymous poster hash: 1e2c9...9b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planer om å reise til Danmark, men synes jo det er bedre å få barn med en jeg liker veldig godt. Da vil også barnet kjenne sitt opphav, og ha et forhold til sin pappa og hans familie. Forhåpentligvis.

Kjønnssykdommer blir liten pris å betale, for et barn! Og ja, jeg tviler på at han har aids, syfilis, gonore etc. Klamydia er ikke verdenskrise evt..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene folkens, slapp nå av. Voksen dame som står for egne valg! Lykke til med samtalen i kveld. Gled deg over graviditeten og forvent deg noen realistiske "kalddusjer" ... Dette fikser du

 

Anonymous poster hash: 17b9b...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene folkens, slapp nå av. Voksen dame som står for egne valg! Lykke til med samtalen i kveld. Gled deg over graviditeten og forvent deg noen realistiske "kalddusjer" ... Dette fikser du

 

Anonymous poster hash: 17b9b...d14

Skulle gjerne visst hvilke kalddusjer jeg kommer til å få.. Merker at jeg fortsatt innerst inne håper og tror at han er klar for familie- livet sammen med oss...

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke bruke prevensjon fordi jeg ønsket å bli gravid. Var klar over at jeg hadde EL de gangene vi hadde sex. Tror barnet blir glad for å ha fått livet, og ikke snurt fordi mamma og pappa ikke elsker hverandre.

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Smart du.

Har du penger og tid til å oppdra et barn alene? Klarer du deg på lønn og bidrag fra far, eller blir det å få penger fra NAV?

 

Anonymous poster hash: 685b7...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg valgte å ikke bruke prevensjon fordi jeg ønsket å bli gravid. Var klar over at jeg hadde EL de gangene vi hadde sex. Tror barnet blir glad for å ha fått livet, og ikke snurt fordi mamma og pappa ikke elsker hverandre.

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Smart du.

Har du penger og tid til å oppdra et barn alene? Klarer du deg på lønn og bidrag fra far, eller blir det å få penger fra NAV?

 

Anonymous poster hash: 685b7...fd2

Økonomisk så klarer jeg meg veldig fint, hadde som sagt planlagt å reise til Danmark. Som jeg skriver, det er ikke bidrag jeg ønsker, men en familie ❤️

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan gå begge veier det..du får ha mye lykke til!

 

Anonymous poster hash: a8e1f...0b3

Takk!

Har forferdelig vondt i magen nå!!

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og viss han vet at du ikke har brukt prevensjon, så kpmmer det neppe som noe sjokk på han..

 

Anonymous poster hash: a8e1f...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette kan gå begge veier det..du får ha mye lykke til!

 

Anonymous poster hash: a8e1f...0b3

Takk!

Har forferdelig vondt i magen nå!!

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Slapp helt av:-) er han normal i hodet vet han at det kan bli barn av å ha sex uten prevensjon. Får han panikk, noe som jeg forstår om han får, så gi han litt tid. Uansett så høres det iallefall ut som at dette barnet er velkomment. Dette går nok bra uansett utfall av samtalen:-)

 

Anonymous poster hash: a8e1f...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror du er naiv. Ja det er urealistisk å tro at han vil ha familie.

 

2-3 mnd er ingenting. Han har hatt uforpliktende sex og nå er det konsekvenser.

 

Du har valgt å velge en usikker bakgrunn til ditt barn. Vil si at hvis dere to ikke kan samarbeide, så vil barnet vokse opp i konflikter og 2 hjem med alle de utfordringer og emosjonelle berg og dalbaner det medfører.

 

Du har bestemt at ditt barn skal leve resten av sitt liv med en far du faktisk ikke kjenner.

 

Alt dette er faktorer som gjør at jeg rister på hodet og tenker "Åh herregud..."

 

Anonymous poster hash: c9093...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre å bli kjent med ham og etablere er forhold FØR du ble gravid? Eller var du så stressa på å få barn at det ikke var så nøye verken hvor godt du kjenner faren eller hva han ønsker? Du viktigst? Hvordan TØR du å få barn med en du knapt kjenner? Du blir bundet til denne mannen de neste 18 årene, du må "dele" barnet med ham og hans eventuelle fremtidige partner. Da hadde det kanskje vært greit å kjenne ham annet enn via "dating" - en situasjon der alle gjør en innsats for å vise seg fra sin beste side?

 

Anonymous poster hash: 685b7...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og viss han vet at du ikke har brukt prevensjon, så kpmmer det neppe som noe sjokk på han..

 

Anonymous poster hash: a8e1f...0b3

Jeg er ikke redd for reaksjonen på graviditeten, sånn er det når vi valgte å ikke bruke prevensjon. Er bare redd for at dette skremmer ham helt vekk fra meg og at han ikke ønsker et videre forhold...

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kalddusjene er vanskelig å skulle forutsi, men som flere sier her.. han har og et ansvar mtp beskyttelse. Voksne folk vet hvordan barn kommer til verden. Hvis han trenger tid,gi ham det. Også må du puste med magen.

 

Anonymous poster hash: 17b9b...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært ærlig hele veien om at du ikke går på prevensjon og ønsker sterkt å bli raskt gravid så blir jo samtalen enklere å ta. Da vet han jo at det kan skje og han har selv valgt å ha sex uten kondom.

 

Har han derimot ikke visst hvor babyklar du er så vil han nok føle seg lurt og kan reagere på mange negative måter. Dette til tross for at han vel vitende har hatt ubeskyttet sex. Det blir jo et sjokk at han skal bli pappa med ei han ikke er sammen med.

 

Lykke til, håper for din del at du har vært ærlig og at han har vært like klar som deg.

 

Anonymous poster hash: 85bac...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært ærlig hele veien om at du ikke går på prevensjon og ønsker sterkt å bli raskt gravid så blir jo samtalen enklere å ta. Da vet han jo at det kan skje og han har selv valgt å ha sex uten kondom.

 

Har han derimot ikke visst hvor babyklar du er så vil han nok føle seg lurt og kan reagere på mange negative måter. Dette til tross for at han vel vitende har hatt ubeskyttet sex. Det blir jo et sjokk at han skal bli pappa med ei han ikke er sammen med.

 

Lykke til, håper for din del at du har vært ærlig og at han har vært like klar som deg.

 

Anonymous poster hash: 85bac...092

Jeg har ry ærlig på at jeg ikke bruker prevensjon, men har ikke nevnt at jeg har et stort ønske om å bli gravid.

 

Anonymous poster hash: 8e7c9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med planlagt graviditet! :)

 

Jeg håper at mannen er voksen og vil ta sitt ansvar og at dere sammen kan starte en liten familie. :)  At dere finner utav det og kan leve sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil først få gratulere deg med en etterlengtet graviditet, og si lykke til med den samtalen. Det KAN gå veldig fint, dere trives tydeligvis godt nok sammen til å sees jevnlig (håper det har vært for mer enn sex) og det er ikke nødvendigvis noe verre utgangspunkt enn mange andre forhold, selv om det er brått. Du er tydeligvis klar for å klare deg alene om nødvendig, da er det en bonus om han er klar for at dere kan være to; jeg går ut fra at du har økonomi og liv ellers på stell, og han har visst hva han gikk til når han hadde sex uten prevensjon, det er knapt noen bombe.

Og en liten solskinnshistorie skal du få, jeg kjenner noen som var i din situasjon i 1993 og som nå snart har fire barn. Det kan faktisk gå bra også, selv om oddsene virker små. Å like hverandre er ikke det dårligste dere kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...