Gå til innhold

Godkjent dokumentasjon for medmorsøknad


Yam

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trodde dette skulle være enkelt, da jeg nileste alle kriterier før hele IVF-prosessen. Men, nå har vi etter mye om og men fått både samtykke-kopier og sædbank/donor opplysninger fra CFC i København, disse er sendt til Hammerfest, men nå sier Hammerfest at donordokumentasjonen må være et orginalt papir med apostille stempel. Jeg har videreformidlet dette til klinikken som sier : 

 

Vi har tidligere været i dialog med myndighederne i Norge vedr. Apostille stemplet.

Vi har fået oplyst, at det ikke nødvendigt at legalisere jeres dokument med dette stempel.
 
Ouah... Noen andre som har vært gjennom dette nylig som har noen gode råd?
 
Hilsen frustrert medmor to come.
 
CFC er virkelig ikke å anbefale om man er i behov av dialog og dokumentasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 😊

 

Vi har 2 barn sammen og har derfor søkt om medmorskap 2 ganger i 2011 og 2014, snaart 3 da ennå et barn er på vei 😊

Begge gangene har det vært et krav til dokumentasjon med apostille-stempel, noe som heller ikke har vært noe problem å fremskaffe (Stork Klinik). Mener å huske at det tok 6 uker før vi fikk det i postkassen.

 

Ved å gå inn på skatteetaten.no og videre inn på Søknad om medmorskap så vil nok kravene til dokumentasjon stå tydelig skrevet.

 

Jeg ville nok ha tatt kontakt med CFC på nytt og forklare at dette er et krav fra myndighetene i Norge, som du også har fått tilbakemld fra Hammerfest på.

 

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

 

Det er veldig merkelig at CFC er så lite imøtekommende på dette. Det kjennes som om de aldri har vært borti dette før, selvom de holder på med dette hele tiden. 

Får se hva som skjer, har sent det jeg hadde av underskrifter opp til Hammerfest, blir det ikke godkjent så blir det ny maserunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger dette stempelet ja. Stork klinikk tar rundt 800 kroner for det,hvis jeg ikke husker feil. Men,rart cfc ikke vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...