Gå til innhold

<3 IKM UKE 37 <3


Sunset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) Da melder jeg meg inn her. Rosa på papiret i dag+negativ test, så da kommer nok tr på ikm-dagen i morgen.. Ja ja, MÅTTE dette bli vår mnd!!!!!!!!!!!! Forrige sv skap ble jeg gravid i slutten av august, så er jo lov å håpe at det skjer en gang til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg være! Håper det klaffer denne mnd. Men er bare pp5, så må prøve å smørre meg med tålmodighet. Men sååå deilig det hadde vært å ikke måtte være prøver så altfor mye lenger, gleder meg til å bli gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mensen i disse dager og vil gjerne være med :) Fødte en velskapt gutt i uke 18 i juni, som naturlig nok døde 😢 Nå skal vi prøve på nytt. Jeg ble ferdig med Provera i går, så mensen dukker vel opp straks 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 3 små ♥

Jeg venter mensen i disse dager og vil gjerne være med :) Fødte en velskapt gutt i uke 18 i juni, som naturlig nok døde 😢 Nå skal vi prøve på nytt. Jeg ble ferdig med Provera i går, så mensen dukker vel opp straks 😊

Veldig trist å høre om gutten din😢 Ønsker deg all lykke og hell fremover. Du skal se at det blir et maibarn på dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det damer? 😊 Jeg fikk mensen på lørdag, og skal begynne med Pergotime i morgen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med her? Er det her jeg skal være? Skjønner ikke helt dette :P

 

Ferdig med mensen idag, dette blir vår første "ordentlige" pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 3 små ♥

Spent&stressa; tror det er denne gruppa du hører til ja :)

 

Ferdig med mensen på mandag og vi er allerede godt i gang med prøvingen :) Mest fordi det er gøy, men også fordi jeg ikke kan si når eggløsningen er sånn helt sikkert. Hverken temper eller bruker eggløsningstester, så da gjelder det å være på den sikre siden. Dette er pp2, så er ikke noe stress med prøvingen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Kjekt å ha noen å "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gått fra 8 år med bestemthet på at vi aldri skal ha barn, til at vi nå har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

 

Er som sagt første ordentlige pp for oss, så vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gøy!

 

Du har barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny her. Vil være anonym enda. Jeg hadde første dag i siste mens 12. august. Når er jeg da fruktbar, noen som vet det?



Anonymous poster hash: a8597...036
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mensen etter min første kjemiske graviditet er et faktum. Fikk kun positive tester fra to dager før IKM til 4 dager over, så en periode der jeg kunne glede meg, selv om jeg følte fort noe var i gjerdet. Vært gravid før (har en toåring) og hadde ikke like sterke symptomer.

 

IKM er i løpet av uke 37. Vet enda ikke hvordan syklusen blir, men tror ikke den får noen særlige forskyvninger siden en "sa" før uke 5 er som en forsinket mens å regne.

 

Så da sier jeg hei og melder meg inn i skravletråden :)

 

 

Til du over: eggløning kommer 14 dager etter første menstruasjonsdag om du har en syklus på 28 dager. Jeg har syklus på 30 dager så da kommer egglønsningen 16 dager etter. Du har altså din fruktbare uke neste uke om du har tilnærmet normal syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3 små ♥

Så bra :) Kjekt å ha noen å "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gått fra 8 år med bestemthet på at vi aldri skal ha barn, til at vi nå har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

 

Er som sagt første ordentlige pp for oss, så vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gøy!

 

Du har barn fra før?

Så spennende! Det var helomvendingen sin det :) Dere har mye å glede dere til :)

 

Jeg har tre barn fra før og nå prøver vi på fjerde og sistemann. Vi sa sistemann om nummer tre også ;) Men hvis vi er så heldige å få en til liten en, så skal vi prise oss lykkelige med det.

 

Hyggelig å snakke med andre i denne ventetida ja. Nå venter jeg på eggløsningen. Vanligvis kjenner jeg den kjempegodt, men forrige periode er det mulig den kom litt før jeg trodde. Fikk hvert fall mensen før jeg skulle. Så da helgarderer vi oss denne runden :)

 

Artig at ingen vet at dere skal prøve da! Sikkert koselig å holde på en så stor hemmelighet bare dere to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så bra :) Kjekt å ha noen å "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gått fra 8 år med bestemthet på at vi aldri skal ha barn, til at vi nå har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

 

Er som sagt første ordentlige pp for oss, så vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gøy!

 

Du har barn fra før?

Så spennende! Det var helomvendingen sin det :) Dere har mye å glede dere til :)

 

Jeg har tre barn fra før og nå prøver vi på fjerde og sistemann. Vi sa sistemann om nummer tre også ;) Men hvis vi er så heldige å få en til liten en, så skal vi prise oss lykkelige med det.

 

Hyggelig å snakke med andre i denne ventetida ja. Nå venter jeg på eggløsningen. Vanligvis kjenner jeg den kjempegodt, men forrige periode er det mulig den kom litt før jeg trodde. Fikk hvert fall mensen før jeg skulle. Så da helgarderer vi oss denne runden :)

 

Artig at ingen vet at dere skal prøve da! Sikkert koselig å holde på en så stor hemmelighet bare dere to :)

 

 

Ja, det var litt av en helomvending. Det var faktisk mannen som hadde ombestemt seg, og det så veldig også! Så da måtte jeg i tenkeboksen en liten stund, litt kompromisser måtte til, og nå er vi her :)

 

Kan tenke meg at det er vanskelig å vite hvilket barn som er det siste! Jeg tror vi holder oss til ett barn, men man vet jo aldri, kanskje mannen vil ha en flokk til slutt!

 

Jeg har ikke helt satt meg inn i dette med eggløsning og syklus, det eneste jeg vet er at jeg hadde første dag i siste mens den 15 august, og før det var det den 17 juli. Kanskje du kan fortelle meg hva slags syklus jeg har da? :P

 

Merker dette er en helt ny verden for meg!

 

Hvordan merker man at man har eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket eggløsningen jeg fikk da jeg ble gravid som en smerte i bekke eggstokker som bygde seg opp i 2-3 dager, før det så nådde en topp og ebbet ut iløpet av samme dag. Det var en meget kraftig eggløsning da, siden jeg gikk på Pergotime, men jeg har hørt flere som merker eggløsningene sine på noen lunde samme måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3 små ♥

 

 

 

Så bra :) Kjekt å ha noen å "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gått fra 8 år med bestemthet på at vi aldri skal ha barn, til at vi nå har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

 

Er som sagt første ordentlige pp for oss, så vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gøy!

 

Du har barn fra før?

Så spennende! Det var helomvendingen sin det :) Dere har mye å glede dere til :)

 

Jeg har tre barn fra før og nå prøver vi på fjerde og sistemann. Vi sa sistemann om nummer tre også ;) Men hvis vi er så heldige å få en til liten en, så skal vi prise oss lykkelige med det.

 

Hyggelig å snakke med andre i denne ventetida ja. Nå venter jeg på eggløsningen. Vanligvis kjenner jeg den kjempegodt, men forrige periode er det mulig den kom litt før jeg trodde. Fikk hvert fall mensen før jeg skulle. Så da helgarderer vi oss denne runden :)

 

Artig at ingen vet at dere skal prøve da! Sikkert koselig å holde på en så stor hemmelighet bare dere to :)

Ja, det var litt av en helomvending. Det var faktisk mannen som hadde ombestemt seg, og det så veldig også! Så da måtte jeg i tenkeboksen en liten stund, litt kompromisser måtte til, og nå er vi her :)

 

Kan tenke meg at det er vanskelig å vite hvilket barn som er det siste! Jeg tror vi holder oss til ett barn, men man vet jo aldri, kanskje mannen vil ha en flokk til slutt!

 

Jeg har ikke helt satt meg inn i dette med eggløsning og syklus, det eneste jeg vet er at jeg hadde første dag i siste mens den 15 august, og før det var det den 17 juli. Kanskje du kan fortelle meg hva slags syklus jeg har da? :P

 

Merker dette er en helt ny verden for meg!

 

Hvordan merker man at man har eggløsning?

Syns det med eggløsning er veldig vanskelig! Før jeg ble gravid hadde jeg ingen tegn på eggløsning, mens nå får jeg vondt i eggstokkene, eggløsningsslim, blir kvalm og litt mer lysten på sengehygge. Er nok veldig individuelt hvilke symptomer man får og om man i det hele tatt får symptomer. Ut fra de siste mensdatoene dine, ser det ut som du har en syklus på 29 dager. Men når du har eggløsning er likevel vanskelig å si. Som en tommelfingerregel kommer eggløsningen 14 dager før neste menstruasjon, men dette kan variere. Så hvis du vil være helt sikker, må du nok kjøpe el-tester samt temperaturmål med to desimaler og ta tempen hver morgen før du står opp av senga. Når tempen stiger har du eggløsning.

 

Personlig syns jeg dette høres fryktelig stressende ut og tenker at kroppen merker dette stresset (som med alt annen type stress), og som da kan resulterere i syklusendringer. Men jeg skjønner selvsagt at det er nødvendig for mange å vite akkurat når eggløsningen er, så jeg retter ingen pekefinger altså. 😄

 

Nå merker jeg at eggløsningen er på vei, har "vondt"/luftsmerter i eggstokkene, har el-slim og er litt kvalm.

 

Merker du noe til eggløsningen enda? Det er vel litt tidlig for din del, ut fra forrige mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har som sagt aldri brukt så mye energi på sykluser og eggløsninger, og kommer nok ikke til å begynne med det heller.

Er veldig enig i det du sier om stress, og kjenner selv at det ikke er noe jeg orker å styre med.

 

Det er veldig deilig, jeg og mannen koser oss med denne hemmeligheten, og så ser vi bare hva som skjer :)

 

Merker ikke noe på kroppen nå, har egentlig ikke tenkt over det heller. 

 

Hvor gamle er barna dine, hvis jeg får spørre om det? Det er jo så fint å vokse opp med søsken! Selv har jeg to yngre søstre, og vi hadde mye gøy i oppveksten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her jeg:) venter på positiv el test etter endt dobbel pergokur..

Er veldig spent da jeg ikke pleier å få el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ida! :) Vi er i samme båt! Jeg ble ferdig med min doble kur i går. Det lyktes på første forsøk sist, og jeg håper så inderlig det klaffer på første forsøk denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ida! :) Vi er i samme båt! Jeg ble ferdig med min doble kur i går. Det lyktes på første forsøk sist, og jeg håper så inderlig det klaffer på første forsøk denne gangen også.

Så gøy! Det er nå 6 dager siden min siste pille så venter spent på el... Jeg har også gått på pergo for noen år siden, men da fikk jeg enkel kur og det ble klaff på første hos oss også:) jeg tok ul på fredag og da sa gyn at jeg hadde en eggpose på litt over 15 mm så da regner jeg ned at el bør være rett rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...