GĂ„ til innhold

Jeg tror jeg har bulimi😭


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I lĂžpet av en uke har jeg alene spist:

- 1 kg hvitost

- 1 kg syltetĂžy

- 2 pakker knekkebrĂžd

- 3 brĂžd

- 4 pakker gryterett

- 1 form lasagne

++++++

 

Jeg har mistet helt kontroll, eg klarer ikke stoppe Ă„ spise😭

Jeg er livredd for Ä bli tykkere, jeg ligger pÄ vippen til Ä bli overvektig.

SkjĂžnner ikke hva som har skjedd :(

 

NÄ har jeg nylig spist 3 gulrÞtter, 2 epler, 2 bananer, 1 pakke nudler og 10 knekkebrÞd med pÄlegg!!!! OgsÄ fÄr jeg dÄrlig samvittighet og kaster opp :(

 

Hjelp :(((

 

Anonymous poster hash: 6ba17...6e7

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

PrÞv Ä finn ut nÄr/hvorfor du spiser. Skjer det noe spesielt eller tenker du noe spesielt fÞr du fÄr lyst til Ä spise? Det er vel ofte man spiser og kaster opp igjen for Ä fÞle at man har kontroll.

 

Ta kontakt med fastlege og fÄ henvisning til psykolog. Ikke la det gÄ for langt fÞr du tar tak i det.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PrÞv Ä finn ut nÄr/hvorfor du spiser. Skjer det noe spesielt eller tenker du noe spesielt fÞr du fÄr lyst til Ä spise? Det er vel ofte man spiser og kaster opp igjen for Ä fÞle at man har kontroll.

 

Ta kontakt med fastlege og fÄ henvisning til psykolog. Ikke la det gÄ for langt fÞr du tar tak i det.

Det startet vel med kjedespising. Barna er hos faren og jeg har ekstremt lite nettverk og ingen familie her. SĂ„ jeg sitter mye alene og fĂžler at spisingg er det jeg kan bedrive dagen med :(

 

Hater Ä vÊre alene, og er redd det er mye av Ärsaken. Alt gÄr helt bra nÄr jeg er med andre, da spiser jeg normalt og unngÄr oppkast. Problemet oppstÄr med en gang jeg er alene.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6ba17...6e7

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ta tak i det sÄ fort du kan, jeg slet med det i 10 Är.. Jeg overspiste gjerne nÄr jeg var deppa, hadde gjort noe dumt, var sur pÄ meg selv osv.. For det fÞrste er det farlig for innvoller, fordÞyelse, hjerte, tenner og hjerne for det andre er det sabla dyrt!

 

Ta tak i det sÄ fort du kan, det er INGEN grunn til Ä ha det.. FÄ behandling.

 

PrÞv Ä ikke ha triggermat i huset, spesielt gryteretter, ris/pastaretter osv.. PrÞv Ä fyll skapene med sunne ting og aldri handle i dÄrlig humÞr eller sulten. PrÞv Ä unngÄ ting som gir deg matangst!

 

Masse lykke til, vet akkurat hvordan det er :(



Anonymous poster hash: 5f5cf...68b
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

 

Ta tak i det sÄ fort du kan, jeg slet med det i 10 Är.. Jeg overspiste gjerne nÄr jeg var deppa, hadde gjort noe dumt, var sur pÄ meg selv osv.. For det fÞrste er det farlig for innvoller, fordÞyelse, hjerte, tenner og hjerne for det andre er det sabla dyrt!

 

Ta tak i det sÄ fort du kan, det er INGEN grunn til Ä ha det.. FÄ behandling.

 

PrÞv Ä ikke ha triggermat i huset, spesielt gryteretter, ris/pastaretter osv.. PrÞv Ä fyll skapene med sunne ting og aldri handle i dÄrlig humÞr eller sulten. PrÞv Ä unngÄ ting som gir deg matangst!

 

Masse lykke til, vet akkurat hvordan det er :(

 

Anonymous poster hash: 5f5cf...68b

Hvordan kom du deg ut av det?

Klarer du Ă„ ha et sunt forhold til mat idag?

 

Har vel egentlig aldri kommet meg helt bort ifra det. Har hatt problemer med spisingen siden ungdomsskolen, og det har kommet og gÄdd i perioder. NÄ er det pÄan igjen, men vet det vil forsvinne... Om en stund!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6ba17...6e7

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

TrÄden er stengt med henvisning til denne regelen:

 Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og/eller tanker/metoder rundt spiseforstyrrelser. Vi Þnsker pÄ ingen mÄte Ä tabubelegge disse temaene, og forstÄr at mange kan ha behov for Ä skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Barn i magen/Din baby ikke vite hvem som har kompetanse til Ä hjelpe. Derfor vil slike trÄder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til Ä hÄndtere slike situasjoner. I denne typen trÄder gjelder ogsÄ fÞlgende:

- TrÄder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. 
 Helseskadelige rÄd fjernes. 
- TrÄder hvor trÄdstarter ber om rÄd til Ä bli undervektig ifÞlge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mÄl for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gÄ med Ä gi rÄd for Ä gÄ ned i vekt.

 

Himmel og hav

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...