Gå til innhold

Har dere fortalt nyheten til barna?


💜💜💜

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 13 idag. Har ikke sagt noe til barna, 10 og 5 år. Kjenner jeg er redd det skal gå galt og de vet det.. Samtidig må det jo også nesten bli offisielt snart.. Lurer på å bestille privat ul og fortelle det hvis alt ser bra ut. Hvilke tanker har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 13 idag. Har ikke sagt noe til barna, 10 og 5 år. Kjenner jeg er redd det skal gå galt og de vet det.. Samtidig må det jo også nesten bli offisielt snart.. Lurer på å bestille privat ul og fortelle det hvis alt ser bra ut. Hvilke tanker har dere?

Har du vært på ul tidligere? Jeg er i overkant engstelig, så ville nok hatt en ul før jeg fortalte. Men i uke 13 er jo sjansene veldig gode for at alt er og vil forbli ok:) Men som nevnt engstelig selv, så vet sannelig ikke hva jeg ville gjort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 + 4 dager og har et barn på 5 år. Føler jeg vil vente med å fortelle det til noen til det også er greit å fortelle henne. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på snart 3 så på magen min og sa "så stor magen din er, er det baby inni der?" Jeg svarte som sant er at det er det. "Ok!" var svaret og så var samtalen over.. Hehe.. Tror ikke hun forstår helt hva det innebærer altså. Er forresten 13 uker på vei, men fått tidlig mage denne gangen (3.svangerskap).

 

Tenker at de små forstår mer enn vi kanskje tror. De merker vel ofte at noe er på gang om vi drøyer lenge med å fortelle. Jeg mistet sent i forrige svangerskap, tantebarnet mitt på 6 forsto godt hva og hvorfor det skjedde med forklaringer fra oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsatt redd for MA, selv etter 2 UL der alt så supert ut, så her kommer jeg til å drøye det en stund til før storesøster får vite det.. Hun er bare 2år, så tror ikke hun skjønner så mye av det uansett enda.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13 uker og etter ul i dag der alt var bra fikk 4-åringen nyheten i dag :)

 

Hun syntes det var stas, så regner med at nyheten spres med rekordtempo:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 12 uker og alt bra på ul i dag også. Så det blir nok å fortelle 5 åringen det til uka. Og som sagt over her, da spres det nok fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal fortelle barna det etter legetimen, må høre hjertet først.

Hvordan det blir med de andre vet jeg ikke enda, frister å bare skrive på sms/facebook, hater oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi dele nyheten i morgen :) Jeg har laget kalender til 8 åringen slik at hun kan stryke ut uke for uke og selv få et tidsperspektiv om når babyen er ventet :)

Yngste er passert 4 år og hun er ei smart lita ei, men som fortsatt tror at hun selv snart skal føde :P

Satser på at vi får forklart en del i morgen :)

 

Vi skal også ha med 8 åringen på ul i uke 12 :) Jeg vi da være passert 14 uker. Det blir nok stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi fortalt det til barna på 5 og 10 år. De blei veldig glad, de blei egentlig gladere enn jeg forventa. Så nå er det bare å vente på den lille ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det tidlig til ungene fordi jeg var så dårlig og de ble bekymret. De gleder seg veldig alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...